Avtomobilski teden 5, 2020 Avtomobilski teden 5, 2020
General Motors vlaga v Detroitu Verjetno je že nekoliko pozabljeno, kako je Donald Trump kmalu po tistem, ko je zasedel prestol v Beli hiši,... Avtomobilski teden 5, 2020

General Motors napoveduje veliko investicijo v tovarno v Detroitu, območju, kjer je menda doma veliko Trumpovih volivcev.

General Motors vlaga v Detroitu

Verjetno je že nekoliko pozabljeno, kako je Donald Trump kmalu po tistem, ko je zasedel prestol v Beli hiši, v Washington poklical tako rekoč vse najpomembnejše ljudi ameriške avtomobilske industrije. O tem se je precej pisalo, jasno je bilo, da predsednik ne le pričakuje, pač pa tudi zahteva, da pospešijo investicije na območju okoli Velikih jezer, kjer so še vedno doma ‘trije veliki’ (General Motors, Ford in Chrysler oziroma FCA), in omogočijo nov gospodarski zagon. Prav od tam namreč prihaja veliko Trumpovih volivcev, gre ta t.i. Rust Belt.

Sedaj je General Motors napovedal, da bo v razširitev in razvoj tovarne v Detroitu (Hamtramck) vložil nič manj kot 2,2 milijarde dolarjev. V tej tovarni sedaj izdelujejo Cadillac CT6 in Chevroletovo Impalo, z novo investicijo pa bo delo dobilo dodatnih 2.200 ljudi. Kot sporočajo, naj bi v tej tovarni začeli izdelovati električne športne terence in lahke dostavnike, kasneje pa bo od tam prihajal tudi povsem avtonomni Cruise Origin. Vse to naj bi se zgodilo že proti koncu leta 2021, ob tem naj bi GM ponovno oživil že skoraj pozabljeni Hummer, v prihodnjih štirih letih pa naj bi skupna investicija znašala nič manj kot 7,7 milijarde dolarjev. Tudi Ford se pripravlja, da bo v svoji tovarni v okolici Detroita (Dearborn) začel izdelovati električno dostavno vozilo. Tako torej – Trumpovo ‘prepričevanje’ je zaleglo …

***

Ghosnova poroka v Versaillesu je pod povečevalom.

Ghosn: Nissan bo bankrotiral

Saj smo že napovedali in povedali – brez Carlosa Ghosna, ki je ta hip še vedno v Libanonu oziroma v Bejrutu, kamor je spektakularno prišel zadnje dni lanskega leta, nam skoraj živeti ni. Njegova zgodba se lepo odvija.

Ker je že dolgo znano, da v zvezi Renault-Nissan-Mitsubishi zelo škripa in da so najbolj nesrečni prav pri Nissanu, je vse skupaj nekoliko zasolil kar sam Ghosn: napovedal je skorajšnji bankrot japonske avtomobilske hiše. Dejstvo je, da gre tovarni zadnje čase dokaj slabo – bistveno skromnejša prodaja, manjši prihodki, zanesljivo tudi dobiček, vendar bo treba na številke počakati vsaj do aprila ali še kasneje –, kar je vsaj deloma posledica afere, ki jo je zakuhal Carlos Ghosn, gotovo pa obstaja še nekaj drugih razlogov. Kakorkoli že, ni sporno, da hoče Nissan ven in da v zvezi ne vidi prihodnosti.

Po drugi strani se o Ghosnovem ‘poslovanju’ sprašujejo tudi v Franciji. Ta hip še ni jasno, ali se bo začela uradna preiskava, a drži, da Francoze precej zanima slovita poroka, ki si jo je Ghosn organiziral leta 2016 v slovitem dvorcu Versailles. Ta poroka – Ghosn je se drugič poročil – naj bi stala okoli 50 tisoč evrov, v okviru precej nejasnega partnerstva med Renaultom in Versaillesom pa naj bi ta denar prispevala francoska avtomobilska hiša. Menda se je Ghosn preko svojih odvetnikov že ponudil vrniti ta denar, kar bi zadoščalo za domnevo, da vse le ni bilo tako čisto, kot je trdil še pred časom.

Po drugi strani verjetno tudi ne bo šlo vse gladko na relaciji Libanon-Japonska. Državi nimata sporazuma o izročanju svojih državljanov v primeru obtožb oziroma kaznivih dejanj, vendar sta se sporazumeli, da v 40 dneh odločita, kako in kaj. Japonci so od Libanoncev kljub vsemu zahtevali, naj jasno sporočijo, katere dokumente jim morajo dostaviti, da bi lahko uradno zahtevali Ghosnovo izročitev. Tako ali drugače – še dolgo se bo vleklo.

***

Italijan na čelu francoske tovarne bo imel polne roke dela.

Luca de Meo na čelu francoskega Renaulta

No, pa so ga dobili: novi prvi mož francoskega Renaulta je Italijan Luca de Meo, ki je še pred nekaj tedni vodil španski Seat. Ampak že sedaj je jasno: na novem stolu mu ne bo lahko.

Luca de Meo je sicer začel svojo kariero prav pri Renaultu, se preselil k Fiatu in potem še k japonski Toyoti, nato pa presedlal k španski avtomobilski tovarni. Za seboj ima torej uspešno kariero in veliko izkušenj v avtomobilski industriji, saj je Seat prav pod njegovim vodstvom zacvetel in dosega v zadnjih letih zelo dobre poslovne rezultate. Njegov karierni vzpon v koncernu Volkswagen in posledično pri Seatu je zanimiv, saj je eden redkih, ki nima nemških ali morda avstrijskih korenin in je prišel tako visoko. Zakaj bo imel veliko dela, je menda jasno. Zveza Renault-Nissan-Mitsubishi je pač tam in v kondiciji, v kakršni je. Je pa njegovo imenovanje pozdravil tudi prvi mož Nissana Makoto Uchida, ampak povsem realno je domnevati, da gre zgolj za pričakovano vljudnost.

Janez Kovačič