Avtomobilski teden 5, 2019 Avtomobilski teden 5, 2019
Slab teden je trajala stavka delavcev v Audijevi tovarni v madžarskem Gyoru. V tej tovarni izdelujejo Audi A3 (tudi kabrioletsko verzijo), športni terenec Q3,... Avtomobilski teden 5, 2019

Madžarski Gyor je ob vsem drugem največji izdelovalec motorjev v skupini Audi.

Slab teden je trajala stavka delavcev v Audijevi tovarni v madžarskem Gyoru. V tej tovarni izdelujejo Audi A3 (tudi kabrioletsko verzijo), športni terenec Q3, pa Audija TT, predvsem pa so znotraj sistema največja tovarna različnih motorjev. In to je bilo verjetno odločilno pri dogovoru med upravo in zaposlenimi ter posledično končanju stavke.

Čeprav ni povsem jasno, kaj sta se strani dogovorili, je bolj ali manj očitno, da je uprava pristala na povečanje plač. Kot kaže, se bodo te v letošnjem letu povečale za 18 odstotkov, pri čemer najnižja plača ne bi smela biti nižja od 271 evrov mesečno. Tudi s slovenskega zornega kota je vsota relativno skromna, a je povsem verjetno, da prave številke kljub vsemu niso znane oziroma javne.

Stavka v Gyoru je posledično ustavila tudi proizvodnjo v tovarni v Ingolstadtu, kajti zastala je dobava motorjev za vrsto Audijev, ki nastajajo v tamkajšnji tovarni. Predlani je imela madžarska tovarna 8,3 milijarde evrov prometa, kar je predstavljalo nekako 12 odstotkov vsega, kar je ustvarila skupina Audi. S tega zornega kota je bilo jasno, da stavka mora uspeti …

***

Dieter Zetsche odhaja v pokoj z zajetno pokojnino.

Te dni je bil precej v ospredju prvi človek Daimlerja AG, znani in brkati Dieter Zetsche. Ne zaradi tega, ker bi se zgodilo kaj posebej dramatičnega, pač pa je bil deležen pozornosti zaradi svoje pokojnine. Bolj ali manj se ve, da letos odhaja v pokoj, ni pa bilo znano, kolikšna bo. In bo kar zajetna, vsaj tolikšna, da bo nekako zmogel iz meseca v mesec …

Kat kaže, bo maja Zetsche že upokojenec, prvič pa bo pokojnina prispela na njegov račun šele leta 2020. Do tedaj se bo moral nekako znajti, a bo šlo, kajti po pisanju nemških medijev bo njegova pokojnina najmanj milijon evrov letno. To pa ne bo vse, kajti po nemški zakonodaji bo po vsej verjetnosti dobil tudi Daimlerjevo pokojnino, ki pa menda tudi ne bo skromna – približno pol milijona evrov letno. Nemci so seveda pohiteli in izračunali, da bo tako na dan dobil več kot 4.000 evrov pokojnine, pri čemer ni jasno, ali je to že z plačano dohodnino oziroma davkom ali brez njega. Kakorkoli že, malce mu bomo zavidali …

***

Skupina Renault-Nissan-Mitsubishi je lani izdelala 10,7 milijona vozil, dobro sta se prodajala Nissan Leaf in Renault Zoe.

Prihaja obdobje, ko se bodo kot po tekočem traku začele pojavljati številke o lanskem poslovanju avtomobilskih tovarn. Vsaj na začetku bo sicer manjkalo bistveno – številke o finančnem izidu – vendar bo kmalu narisana celotna slika. Med prvimi o svojem poslovanju v letu, ki je za nami, poroča zveza Renault-Nissan-Mitsubishi.

Po njihovih trditvah so lani izdelali 10,76 milijona vozil oziroma 1,4 odstotka več kot leto prej. Vse kaže, da jim je šlo dobro predvsem z lahkimi gospodarskimi vozili, saj je bil posel večji za 13,5 odstotka, skupaj pa so jih prodali dva milijona, pri čemer je bilo vsako osmo izdelano vozilo te vrste. Zanimiv je podatek o izdelavi električnih vozil, čeprav nekoliko pomanjkljiv: od leta 2010 so izdelali 725 tisoč ‘električarjev’, lanska prodaja oziroma proizvodnja pa je bilo večja za 34 odstotkov, pri čemer sta bila vodilna Renault Zoe in Nissan Leaf.

Ilustrativna so tudi številčna razmerja znotraj skupine, ki je, saj to je tako ali tako znano, v ospredju pozornosti zaradi aretacije Carlosa Ghosna. Skupina Renault je lani izdelala 3,8 milijona vozil (številka torej vključuje tudi lahka gospodarska vozila) ali 3,2 odstotka več, Nissan pa 5,6 milijona, vendar je bilo to za 2,8 odstotka manj. Svoje je dodal še Mitsubishi, ki je izdelal 1,2 milijona vozil, vendar je bilo to za 18,3 odstotka več kot predlani. Sedaj je treba le še počakati na to, kaj bodo sporočili iz koncerna Volkswagen in japonske Toyote, ki zadnja leta prav tako krojita svetovni avtomobilski produkcijski (in tudi prodajni) vrh.

Janez Kovačič