Avtomobilski teden 5, 2018 Avtomobilski teden 5, 2018
Težko je reči, kolikokrat je bil na teh ‘straneh’ zapisan stavek o tem, da je škandal Diesel-Gate nekakšna jara kača Volkswagnove, tudi nemške in... Avtomobilski teden 5, 2018

V novo afero so vmešani trije največji nemški avtomobilski konglomerati in vprašanje je, kako bo to vplivalo na njihov imidž.

Težko je reči, kolikokrat je bil na teh ‘straneh’ zapisan stavek o tem, da je škandal Diesel-Gate nekakšna jara kača Volkswagnove, tudi nemške in nekoliko vse avtomobilske industrije sodobnega časa. A nekaj pač še ni bilo zapisano – da okostnjaki padajo iz VW omare, še manj to, da jih je bilo nekaj tudi pri Daimlerju AG in BMW.

Torej – po sloviti aferi, za katero se je zdelo, da ji nekako poje navček, se je pojavila nova. Eden izmed ‘igralcev’ je znan, torej VW, druga dva sta nova, prihajata iz prav tako germanskega Stuttgarta oziroma Münchna. Naj na kratko obnovim: vsa tri velika imena nemške avtomobilske industrije so leta 2014, kakšno leto pred izbruhom škandala, naročila raziskavo o škodljivosti dizelskega izpuha. Najprej so bile na vrsti opice, izkazalo se je tudi, da so na univerzitetni kliniki v nemškem Aachnu opravili preskus na ljudeh, pri čemer naj bi (menda) ugotovili, da jim dušikovi oksidi (NO2) niso škodovali, kajti, tako je bilo rečeno, v velikih mestih je zasičenost pogosto enaka ali vsaj primerljiva. In seveda se je rodil nov škandal.

Vse tri nemške avtomobilske tovarne so se seveda distancirale od poskusov, pri Volkswagnu je padla tudi prva žrtev. Začasno oziroma do konca preiskave so suspendirali Thomasa Stega, od leta 2012 vodjo t.i. zunanjega komuniciranja in registriranega lobista. Menda je bil že leta 2013 seznanjen z raziskavo in je prvi, ki je »prevzel vso odgovornost«, kot je bilo rečeno v sporočilu, ki je prišlo iz Wolfsburga. Nekaj podobnega se je zgodilo pri Daimlerju AG, kjer so prav tako začasno suspendirali človeka, ki je sodeloval pri zadevi, hkrati pa so najeli odvetniško pisarno, ki naj bi podrobneje pregledala ‘aktivnosti’ tovarne v tem primeru. A za ta zapis in ta hip je vsaj malce zanimiv časovni okvir tega dogajanja.

Če torej drži, da so se ‘raziskave’ lotili že leta 2013 oziroma leto dni kasneje, to pomeni, da je bilo vsaj VW že tedaj povsem jasno, kaj se dogaja z dizelskimi motorji in njihovimi izpuhi. In ker sta bila zraven tudi velika konkurenta, pomeni, da tudi pri njiju ni bilo kakšnega posebnega dvoma o tem, kako ‘umazani’ so dizelski motorji – tako kot že dolga desetletja trdijo Japonci, kjer dizelskega pogona tako ali tako ni. Kislo smetano je posnel VW, Daimler AG in BMW v aferi Diesel-Gate nista bila omembe vredna igralca. Sedaj se zdi, da so se karte na novo premešale in veliko vprašanje je, kako bo to vplivalo na imidž nemške avtomobilske industrije. Ampak tudi nad VW je silovito grmelo in se bliskalo, pa ima za seboj zelo uspešno leto 2017 …

***

FCA je lani posloval dobro, Marchionne pa dokazuje, da zna in zmore.

Sergio Marchionne je bil lani deležen precej nediskretnega posmeha in celo norčevanja, pri čemer se je zdelo, da so njegove napovedi o poslovni uspešnosti koncerna FCA (Fiat Chrysler Automobiles) pričakovano pretiravanje. Ampak izkazalo se je, da (tokrat) ni mlatil prazne slame.

Lani je bil čisti dobiček, torej po tistem, ko so plačali vse dajatve in poravnali vse obveznosti, kar 93 odstotkov višji od predlanskega. Vreden je bil 3,5 milijarde evrov, pa čeprav je bila prodaja osem odstotkov skromnejša kot leta 2016. Koncern je imel 125 milijard evrov prometa, kar je bilo – zanimivo – manj kot leto prej, ko ga je bilo za 136 milijard evrov. Marchionne, ki naj bi se upokojil aprila prihodnje leto, je bil mnenja, da bodo že letos poslovali bolje kot Ford. Ob tem je tudi prepričan, da se jim bo prav tako do konca letošnjega leta posrečilo povsem poplačati dolgove (približno 2,4 milijarde evrov), ki že leta dolgo pestijo italijansko-ameriški koncern.

To je seveda grobi finančno-poslovni okvir, ki pa še ne pokaže, kako so poslovali posamezni deli koncerna. Posebej zanimivo bo videti, kako je šlo matičnemu Fiatu, ki se tudi v Evropi srečuje s precejšnjimi težavami in se lahko le nostalgično spominja povem drugačnih časov. Ampak Marchionne, človek, ki ob vsem drugem zvesto in zavestno krši vsa pravila poslovnega oblačenja, dokazuje, da kljub vsemu le zna in zmore.

***

Zveza Renault-Nissan-Mitsubishi naj bi lani naredila največ avtomobilov in postala svetovna številka 1.

Carlos Ghosn je pred tedni že nakazal, kako pomembni so podatki oziroma številke prodaje avtomobilov. Sedaj pa pravi, da dvoma ni več: zveza Renault-Nissan-Mitsubishi, ki ji predseduje, je bila v letu 2017 največji izdelovalec vozil na obli. Prekosili so predlanskega prvaka Volkswagen, zaostala naj bi tudi japonska Toyota.

Kot pravi sloviti Carlos, je zveza lani naredila približno 10, 61 milijona vozil oziroma dobrih 80 tisoč več kot prvi zasledovalec Volkswagen. Očitno je, da je zmago, ki jo mora verjetno potrditi še kdo, prinesel Mitsubishi, ki je od predlani v naročju francosko-japonskega koncerna. Japonska tovarna, ki spada med manjše, je lani izdelala dober milijon avtomobilov oziroma deset odstotkov več kot leta 2016. Sicer pa zveza pod svojim okriljem združuje kar devet avtomobilskih imen (še Dacia, Alpine, Datsun, Lada, Samsung, Infiniti) in se po tej strani precej približuje VW, ki je prav tako konglomerat zelo raznolikih avtomobilskih imen. Kaj pravi VW?

Uradnih številk še ni, a naj bi lani skupina naredila 10,52 milijona vozil. Zgolj matični Volkswagen ima za seboj odlično leto, kajti na trge je poslal 6,2 milijona avtomobilov. Sicer pa naj bi koncern VW v svojo statistiko uvrstil tudi težka gospodarska vozila, Renault pa, tako pravi Ghosn, menda ne. Če to drži, utegne biti prednost francosko-japonske zveze še večja oziroma očitnejša. Pa še ena lovorika je v njihovi vitrini – Nissan ohranja vodilni položaj pri proizvodnji in prodaji električnih avtomobilov, kajti lani jih je prodali več kot devetdeset tisoč ali skoraj 11 odstotkov več kot leta 2016.

Pri Toyoti, ki je zadnje desetletje prav tako v stalni dirki za lovoriko največjega na obli, naj bi lani naredili 10,3 milijona vozil ali dobra dva odstotka več leta 2017. Ameriški General Motors za sedaj še molči, a prav daleč od vrha zanesljivo ne more biti. Ampak kot že omenjeno: bistveni so podatki o zaslužkih. In teh še ni ali vsaj ne pri vseh.

Janez Kovačič