Avtomobilski teden 48, 2020 Avtomobilski teden 48, 2020
Ghosnova prva zmaga v vojni? Ta hip je videti, da je Carlos Ghosn, nekdanji predsednik zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, vendarle dosegel vsaj eno zmago v vojni... Avtomobilski teden 48, 2020

Carlos Ghosn: obliž na globoke rane.

Ghosnova prva zmaga v vojni?

Ta hip je videti, da je Carlos Ghosn, nekdanji predsednik zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, vendarle dosegel vsaj eno zmago v vojni proti japonskim oblastem, ki ga obtožujejo goljufije in številnih drugih nepravilnosti. Delovna skupina Sveta za človekove pravice pri Združenih narodih je pripravila poročilo, v katerem je zapisano, da je bilo njegovo 130-dnevno zadrževanje Japonskem nepotrebno in nerazumljivo in da so mu bile zaradi tega kršene človekove pravice. Povsem nepravilno je bilo tudi to, da so ga japonske oblasti štirikrat aretirale, šlo je za »posebno pravosodno zlorabo«, je še med drugim zapisano v tem poročilu. Uf!

Kot je bolj ali manj znano, je Carlos Ghosn že od zadnjega lanskega dne v Libanonu, kamor se je zatekel po spektakularno izpeljanem pobegu iz hišnega zapora na Japonskem. Že ves ta čas se japonske oblasti trudijo, da bi dosegle njegovo izročitev, vendar je težko verjeti, da se bo to zgodilo, saj državi nimata sklenjenega sporazuma o izročanju državljanov. V tem času je Ghosn tako japonske oblasti kot vodilne v Nissanu obtožil zarote, trdeč, da so mu skušali preprečiti tesnejšo povezano Renaulta in Nissana. Zveza je medtem zašla v precej globoko krizo, iz katere se kljub vsem naporom in trditvam še ni izkopala. Pred nedavnim je močno odjeknila tudi novica, da naj bi se Nissan odločil prodati svoj 34-odstotni lastniški delež v Mitsubishiju. Če bi se to res zgodilo – pri Nissanu so to ostro zanikali –, potem bi to verjetno pomenilo, da vsaj pri tej avtomobilski hiši ni pravega zaupanja v prihodnost zveze.

Koliko bo omenjeno poročilo vplivalo na afero, ki je temeljito pretresla prav omenjeno avtomobilsko zvezo in vsaj nekoliko vplivala tudi na politične odnose med Parizom in Tokijem, je mogoče zgolj ugibati. Japonske oblasti so že sporočile, da obžalujejo, ker je poročilo nastalo na podlagi nepreverjenih trditev oziroma domnev in ne upošteva značilnosti japonskega pravosodnega sistema. Tako ali drugače, Ghosn si lahko reče, da je vse skupaj vsaj majhen obliž na njegove rane.

***

Priključni hibridi niso okolju prijazni, pravijo pri T&E.

Ofenziva proti priključnim hibridom

Evropska skupina za Transport in razvoj (T&E) meni, da so priključni hibridi »lažni električni avtomobili, primerni predvsem za laboratorijske preskuse in zlorabo subvencij, na pa za vožnjo v realnih okoliščinah«. Svojo trditev so utemeljili s preskusi, v katerih so zbrali podatke o izpustih treh športnih terencev, in sicer BMW X5, Volva XC60 in Mitsubishija Outlanderja.

Skupina, za katero je vsaj s slovenskega zornega kota težko reči, kolikšno težo ima v evropskem oziroma prostoru Evropske unije, je ob tem prepričana, da bi morale evropske vlade prenehati subvencionirati nakupe priključnih hibridov, saj za to porabljajo milijarde evrov davkoplačevalskega denarja. Na te trditve, ki zbujajo precej pozornosti, so se odzvali pri Volvu in zapisali, da njihovi avtomobili pri vrednosti izpustov ustrezajo vsem zakonskim predpisom v EU, nekaj podobnega pa zagotavljajo tudi pri Mitsubishiju. BMW se za sedaj še ni oglasil oziroma komentiral trditve skupine.

Že nekaj časa je znano, da so v nekaterih evropskih državah odpravili subvencioniranje priključnih hibridov, saj naj bi nekatere raziskave pokazale, da lastniki teh vozil le ‘poberejo’ subvencijo, na elektriko pa se vozijo zelo malo. Pri nas je tako, da država spodbuja zgolj nakup električnih baterijskih vozil v višini 6.000 evrov, medtem ko so od lani iz tega izvzeti priključni hibridi. Ti so nekakšna vmesna stopnja med klasično gnanimi avtomobili in električnimi baterijskimi vozili in so si tudi letos ob hibridih odrezali kar velik delež posla s t.i. alternativno gnanimi vozili. Kljub vsemu pa je težko verjeti, da bo mnenje te skupine bistveno vplivalo na strategijo EU, ki veliko stavi predvsem na električna baterijska vozila, pa tudi na priključne hibride in hibride.

***

Tesla in Elon Musk tolčeta rekorde.

Tesla najvrednejše avtomobilsko podjetje

Še vedno menda drži, da so ZDA dežela priložnosti in izjemnosti. V to verjamejo najprej in najbolj prav Američani, sicer ne bi bilo tako prepričani, da je vsaka poteza ali ukrep, ki ga nekdo označi kot ‘socialističnega’, v nasprotju z njihovim bistvom in seveda ustavo. In tudi tako je mogoče pojasniti tisto, kar se je zgodilo te dni: Tesla je po t.i. kapitalizacijski vrednosti nova članica slovite druščine ‘500 najvrednejših podjetij’, Elon Musk, njen največji lastnik in posledično delničar, pa je ob tem postal drugi najbogatejši človek na obli, takoj za prav tako slovitim Jeffom Bezosom.

V začetku tega tedna je kapitalizacijska vrednost Tesle zrasla za pet odstotkov in dosegla vrednost 519 milijard dolarjev! Na newyorški borzi je Tesla sedmo najvrednejše podjetje, kajti letos se je vrednost njene delnice povečala za okroglih 500 odstotkov. S tem Tesla presega vrednost vseh drugih avtomobilskih tovarn, tudi Toyote, Volkswagna ali morda General Motorsa, pri čemer je pomembno tudi to, da novoizvoljeni ameriški predsednik Joe Biden poudarja pomen večje okoljske zavesti oziroma ukrepov. Posledično se je zgodilo, da se je s povečanjem vrednosti Tesle povečalo tudi premoženje Elona Muska, pri čemer nič ne motita dva izredna vpoklica zaradi tehničnih težav, še manj to, da so znova povišali cene nekaterih vozil …

Janez Kovačič