Avtomobilski teden 48, 2019 Avtomobilski teden 48, 2019
Ghosnu dovolili pogovor z ženo Od 19. novembra lani je Carlos Ghosn, ki ga na teh stran kar redno spremljamo, bodisi v pravem bodisi... Avtomobilski teden 48, 2019

Carlos Ghosn: japonski pripor ni mačji kašelj.

Ghosnu dovolili pogovor z ženo

Od 19. novembra lani je Carlos Ghosn, ki ga na teh stran kar redno spremljamo, bodisi v pravem bodisi v hišnem zaporu na Japonskem. Obtožbe se v tem času niso spremenile, ves ta čas pa ostaja neodgovorjeno vprašanje, kdaj se bo začelo sojenje. Po sedanjih napovedih naj bi se to zgodilo najprej aprila prihodnje leto, toda tega ta hip ne ve še nihče. Je pa zanimivo, da je japonsko sodišče prvič po sedmih mesecih Ghosnu dovolilo pogovor z ženo Carole. Ampak to ni bil pogovor v živo, temveč preko video povezave – in še to v prisotnosti advokatov.

Kaj se je Ghosn pogovarjal s svojo ženo, ni znano. Je pa znano, da to še ne pomeni, da bo pogovor na tej relaciji po novem pogostejši, kajti sodišče je dovolilo le tokratni stik . Ves ta čas zlasti žena Carole trdi, da so njenemu možu kršene osnovne človekove pravice, kajti v hišnem priporu ne sme uporabljati niti telefona niti spleta, onemogočeni so mu tudi stiki z družino. Po drugi strani je sam Ghosn že večkrat izjavil – in to zgolj preko odvetnikov –, da obtožb ne priznava in da gre za zaroto japonskih oblasti. Žena Carole, ki ima tudi ameriško državljanstvo, se je trudila, da bi ‘primer Ghosn’ prišel na ušesa ameriškemu predsedniku Donaldu Trumpu. To se očitno ni zgodilo, pa tudi Francija oziroma francoske oblasti so se po začetnem prepričanju, da so obtožbe neutemeljene, umaknile. V tem času je zveza Renault-Nissan-Mitsusbishi, ki jo je dolgo časa vodil prav Ghosn, poskušala premostiti številne probleme, pri čemer bode v oči predvsem dejstvo, da gre Nissanu v letošnjem poslovnem letu zelo slabo. Ali je to zgolj posledica tega, da na čelu zveze ni več Carlos Ghosn, ali pa so razlogi drugi in jih je več, je pa seveda že drugo vprašanje.

***

Audi bo dobil novo vodstvo in zmanjšal število zaposlenih.

Audi bo odpuščal

Ob vse pogostejših napovedih o ohlajanju evropskega, posledično seveda nemškega in torej tudi slovenskega gospodarstva, je še najbolj v ospredju avtomobilska industrija. Nič posebej presenetljivega. Avto spada med trajnejše potrošne dobrine in nekaj, kar lahko počaka na zamenjavo oziroma na bolj ugodne čase. Vse skupaj (morda) potrjuje tudi novica, ki te dni prihaja iz Audijevega Ingolstadta.

Omenjena tovarna je sestavni del nemške premijske trojke (BMW, Mercedes-Benz). Nesporno je, da Audi v zadnjih letih doživlja precej turbulentne čase, povezane vsaj deloma z znamenito afero Diesel-Gate, pa seveda z vsem drugim, kar spremlja avtomobilski posel. Sedaj tovarna objavlja, da bo do leta 2025 število zaposlenih zmanjšala za 9.500 ljudi in s tem ustvarila prihranek okoli šest milijard evrov. Ta denar bo porabila za pospešek pri razvoju električnih avtomobilov, ki očitno postajajo bistvo avtomobilske dejavnosti. Hkrati naj bi s tem ustvarili dva tisoč novih delovnih mest in to prav pri razvoju oziroma raziskavah elektrifikacije avtomobilov. Kot pravijo, naj bi vsaj deloma število zaposlenih zmanjšali s t.i. mehkimi metodami, torej upokojevanjem in prostovoljnimi odhodi. Hkrati s tem se pripravljajo tudi velike spremembe v vodstvu družbe, ki je sestavni del konglomerata Volkswagen. Aprila prihodnje leto naj bi odšel sedanji prvi izvršni človek, Nizozemec Bram Schot. Ta ni bil prav dolgo v sedlu, saj je postal izvršni direktor januarja letos, in sicer po tistem, ko so odslovili dolgoletnega direktorja Ruperta Stadlerja. Ta se je globoko zapletel v škandal Diesel-Gete in vse kaže, da ga čaka tudi sojenje. Nizozemca bo na krmilu zamenjal Markus Düsmann, ki je bil nedolgo tega še precej visoko v nomenklaturi münchenskega BMW. In eden najpomembnejših ciljev? Povečati operativno maržo s sedanjih devet na prihodnjih enajst odstotkov. Verjetno ne  bo zelo preprosto.

***

Tehnični pregledi so lahko donosna dejavnost …

Kako zavira ‘hruška’ brez zavor?!

Tehnični pregled vozila, takšnega ali drugačnega, je lahko preprosto ali pa kar zahtevno opravilo – še posebej, če in ko vse ni v redu. Če vse ni tako, kot bi moralo biti, se ve, kaj je treba – popraviti oziroma urediti. V Ljubljani je obstajala še ena možnost – podkupiti tiste, ki opravljajo tehnične preglede. In to, kar so odkrili ljubljanski kriminalisti, presega domišljijo.

Kriminalisti so na podlagi informacije, da je mogoče tako mimogrede opraviti tehnični pregled, podrobneje pregledali poslovanje enega izmed centrov. Kmalu je postalo jasno, da je vseh osem preglednikov sprejemalo podkupnine v zameno za potrditev tehnične brezhibnosti vozila. Način ‘dela’ ni bil posebej izviren, saj v nekaterih primerih avtomobila sploh niso pregledali, dogajalo pa se je tudi, da so na preskusno stezo zapeljali  drugo, tehnično ustrezno vozilo. Za povrh so v obrazce, kjer bi moralo biti elektronsko zapisani podatki o vozilu, vse skupaj opisovali ročno. Vse to je bolj ali manj suhoparna razlaga dogajanja v omenjenem centru, pri čemer izstopata vsaj dve podrobnosti: na takšen način je bilo v enem samem dnevu ‘pregledanih’ celo do 20 neustreznih vozil(!), med njimi tudi tovorno vozilo, tako imenovana ‘hruška’ za prevoz betona. Prav ta težki tovornjak je opravil tehnični pregled in to kljub temu, da je imel povsem pokvarjen zavorni sistem – voznik je zaviral zgolj z motorjem! Vozilo je bilo še pred nedavnim v prometu in to na predvsem na ljubljanskem območju!

Tako torej – če sem in tja srečata kakšno ‘hruško’, se ji je morda pametno izogniti, ker pač nikoli ne veš, ali ima zavore …

Janez Kovačič