Avtomobilski teden 47, 2019 Avtomobilski teden 47, 2019
EU: spodbuden oktober, manj deset mesecev Tako rekoč vse letošnje leto evropski avtomobilski trg oziroma trgi Evropske unije (EU) kažejo vse skromnejše zanimanje za... Avtomobilski teden 47, 2019

Nemčija je oktobra zabeležila velik plus, na letni ravni pa še vedno z minusom.

EU: spodbuden oktober, manj deset mesecev

Tako rekoč vse letošnje leto evropski avtomobilski trg oziroma trgi Evropske unije (EU) kažejo vse skromnejše zanimanje za nove avtomobile. S tega zornega kota so podatki o poslu v letošnjem oktobru več kot razveseljivi, kajti na večini najpomembnejših trgov je bila prodaja ugodna in to še posebej v Nemčiji. Toda kljub temu na letni ravni EU beleži rahel minus in sicer 0,7 odstotka.

Nemčijo vsi opazujejo s posebnim zanimanjem in to seveda ni kakšna velika novost. To je največji evropski avtomobilski trg, ki je nekakšen lakmusov papir avtomobilskega dogajanja na Stari celini. V Nemčiji je bila oktobrska prodaja večja za visokih 12,7 odstotka, saj je bilo prodanih 282 tisoč avtomobilov. Na letni ravni, torej v desetih letošnjih mesecih, je bilo povečanje nekaj skromnejše, in sicer 3,4-odstotno, kar je še vedno zelo ugodno – če upoštevamo, da se je nemško gospodarstva v zadnjem letošnjem trimesečju za las izognilo (statistični) recesiji. Letos si je nove avtomobile v tem največjem evropskem gospodarstvu omislilo malenkost več kot tri milijone Nemcev, s tem pa so bistveno prispevali k temu, da je letošnji evropski avtomobilski minus vsega 0,7 odstotka. Velika Britanija kot drugi največji evropski avtomobilski prostor je še naprej v minusu (oktobra 6,7 odstotka manj, v desetih mesecih minus 2,9 odstotka), Francija je oktobra dobro poslovala (plus 8,7 odstotka), toda na letni ravni beleži 0,3-odstotni primanjkljaj. V Italiji je bilo podobno – oktober ugoden (6,7 odstotka več), deset mesecev pa z minusom (0,8 odstotka). Največji vzhodnoevropski trg, recimo Poljska, se v tem pogledu malenkost razlikuje, saj je bila prodaja tako oktobra kot v desetih letošnjih mesecih boljša kot v lanskem primerljivem mesecu oziroma obdobju (plus 17,2/3,3 odstotka). Sicer pa je bilo doslej v EU prodanih 12,9 milijona osebnih avtomobilov ali, kot že zapisano, 0,7 odstotka manj kot lani. In najpomembnejši razlog za dokaj ugodne letošnje oktobrske številke? Lanski zapleti z uveljavljanjem novega merilnega protokola WLTP, ki je zadržal avtomobile v trgovinah in s tem povzročil bistveno skromnejšo prodajo.

***

Luca de Meo: menda najbolj vroči kandidat za vroči stol Renaulta.

Kdo bo zasedel ‘prestol’ Renaulta?

Francoski Renault, ki je v tesni, vendar precej problematični zvezi z japonskim Nissanom (zraven je še Mutsubishi), je kašen mesec brez vodilnega operativnega človeka Thierryja Bolloreja. Ta je odstopil (ali so ga odstopili) in imenovali začasno vodstvo (na čelu je Clotilde Delbos), sedaj pa precej mrzlično iščejo novega človeka za to drugo najpomembnejšo vodstveno funkcijo. In vse kaže, da je najbolj vroč kandidat Luca de Meo, prvi mož španskega Seata, ki je sestavni del korporacije Volkswagen. Sam pravi, da je z vsem srcem pri Seatu.

Toda po pisanju nekaterih francoskih gospodarskih časopisov naj bi bil možni kandidat tudi Didier Leroy, Francoz, ki je zelo visoko pri japonski Toyoti. Tudi on naj bi menda rekel, da ga delo pri Seatu ne zanima, ker se ima dobro pri japonskem avtomobilskem velikanu. Predsednik Renaulta Jean Dominique-Senard, eden izmed tistih, ki je menda precej pripomogel k padcu Bolloreja, ker naj bi s tem počistili z vsemi, ki so imeli pomembno vlogo v času še vedno zaprtega Carlosa Ghosna, pravi, da ne bodo hiteli. »Če bomo dobili novega izvršnega direktorja do konca leta, fino, če ne pa tudi ne bo velika tragedija.« Lepo.

Sedaj je treba le počakati, kaj bosta dejala oba najbolj vroča kandidata – ko ali če se bosta znašla na krmilu Renaulta.

General Motors toži tekmeca FCA.

Tožba zaradi ‘košarice’?

Je že pozabljeno, a ne popolnoma: leta 2015 je sedaj že pokojni Sergio Marchionne, ki je bil tedaj na čelu Fiat Chrysler Automobilse (FCA), kar po telefonu oziroma s sms sporočilom Mary Barra, prvi ženski General Motorsa, predlagal združitev. Ni ga uslišala. Sedaj se FCA združuje s PSA. In medtem se dogaja marsikaj.

Te dni je General Motors vložil tožbo proti FCA zaradi dolgoletnega podkupovanja oziroma spodkopavanja dogovora med GM in združenjem delavcev v avtomobilski industriji (UAW). Kot pravijo pri General Motorsu, so imeli zaradi tega veliko škodo. Ob tem so obtožili tudi tri nekdanje vodilne uslužbence FCA, pri čemer je zanimivo, da v tožbi omenjeni sindikat UAW ni omenjen.

Naj spomnimo: pred nedavnim se je končala šesttedenska stavka delavcev v General Motorsu. Sklenjen je bil dogovor, ki pa še ni dokončen, pri GM so prepričani , da so imeli zaradi tega vsaj tri milijarde dolarjev škode. Zanimivo pri vsem tem je, da se FCA še vedno pogaja s sindikatom o novem štiriletnem dogovoru o plačah, medtem ko sta to že opravila GM in Ford. Iz vsega tega bi bilo mogoče sklepati, da se je FCA še pod žezlom Sergia Marchionneja sklenil maščevati GM zaradi košarice, ki jo je dobil od Mary Barra. Zdi se precej nenavadno, celo malce komično in čudaško, ampak vsega tega ne bi smeli izključiti.

Pri FCA in PSA so ob tem potrdili, da teče proces združevanja povsem nemoteno, tudi sindikati v PSA so to podprli in pričakovati je, da bo pogodba podpisana še pred koncem leta. Do tedaj pa se proces proti FCA na ameriškem sodišču sploh ne bo začel – če sploh!

Janez Kovačič