Avtomobilski teden 47, 2017 Avtomobilski teden 47, 2017
Če se nekako ne moreš načuditi zlasti evropski lakoti po različnih športnih terencih, ki potiskajo vse druge avtomobile v tržni kot, je nekaj manj... Avtomobilski teden 47, 2017

Utegne se zgoditi, da bo svetovna prodaja električnih avtomobilov in priključnih hibridov letos prvič presegla številko milijon.

Če se nekako ne moreš načuditi zlasti evropski lakoti po različnih športnih terencih, ki potiskajo vse druge avtomobile v tržni kot, je nekaj manj začudenja ob številkah o globalni prodaji električnih avtomobilov in priključnih hibridov. Logično – te so v primerjavi s proizvodnjo oziroma prodajo ‘običajnih’ avtomobilov še vedno zelo zelo skromne, toda odstotki povečanja so spodbudni, sem in tja celo orjaški.

V letošnjem tretjem četrtletju je bilo na obli prodanih 287 tisoč električnih vozil in priključnih hibridov. To je 63 odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju, pa 23 odstotkov več kot v drugem letošnjem trimesečju. In tudi naslednji podatek, ki ga je objavil ameriški Bloomberg, ni posebej presenetljiv – skoraj polovica prodaje je bila opravljena na kitajskem trgu.

Kitajska, ki počasi, toda povsem zanesljivo in tako rekoč premočrtno postaja velesila na tako rekoč vseh področjih, se sooča z velikimi okoljskimi težavami; posebej problematično je onesnaženje zraka predvsem v velikih urbanih središčih in zato je kitajska vlada že pred časom sprejela obsežen plan uvajanja čistih ali vsaj čistejših avtomobilov. Letošnje povečanje prodaje električnih avtomobilov in priključnih hibridov je eden prvih dokazov, da Kitajci mislijo zelo resno. Evropa je letos drugi največji trg za te avtomobile, saj je bila prodaja večja za 24 odstotkov, skoraj podobno povečanje pa so zabeležili v Severni Ameriki.

Če bo šlo tudi do konca leta tako kot v preteklih mesecih, se utegne zgoditi, da bo posel z električnimi avtomobili in priključnimi hibridi prvič  presegel milijon. To je še vedno kaplja v morje, toda trend je očiten in nič več sporen; konec koncev je koncern Volkswagen prav te dni objavil obsežen oziroma tudi investicijsko zelo ambiciozen načrt razvoja električnih avtomobilov, kar verjetno pomeni, da v Wolfsburgu nič ne dvomijo o njihovi prijazni prihodnosti. Sicer pa – ko je postalo očitno, da se Kitajska zavzeto pripravlja nanje, je (bilo) tudi dvomov o električni avtomobilski prihodnosti vse manj.

***

V Veliki Britaniji so napovedali nov oziroma dodaten davek na avtomobile z dizelskim motorjem.

Ofenziva proti avtomobilom z dizelskimi motorji ne pojenja, kar seveda ne bi smelo biti kakšno izjemno presenečenje. Pogromu, ki ima tudi veliko nasprotnikov, se sedaj pridružuje Velika Britanija, ta hip in še nekaj časa drugi največji avtomobilski trg v Evropski uniji.

Kot je napovedal Philip Hammond, človek, ki ima v Združenem kraljestvu na skrbi proračun, naj bi dodatno obdavčili vse nove avtomobile z dizelskim motorjem, ki ne bodo ustrezali predpisom o vsebnosti škodljivih izpustov. Tako naj bi bil pribitek na ceno manjših avtomobilov okoli 25 evrov, pri večjih oziroma velikih pa naj bi bil davek veliko višji, celo do nekaj sto evrov za vozilo. Predpis oziroma novi davek naj bi začel veljati aprila prihodnje leto. Kot pravijo, obdavčitev ne bo veljala za avtomobile z novo generacijo dizelskih motorjev, pri čemer seveda ni povsem jasno, kaj imajo britanske oblasti pravzaprav v mislih.

Sicer pa letošnji podatki o prodaji avtomobilov z dizelskim motorjem na Otoku kažejo, da gredo ti čedalje slabše v promet. Ker številke ne lažejo, drži, da je bil doslej posel s temi avtomobili skromnejši za visokih 15 odstotkov, medtem ko je prodaja avtomobilov z bencinskim motorjem kljub vsemu zrasla za tri odstotke. Vse posledica slovitega škandala Diesel-Gate? Morda ali dokaj verjetno.

***

BMW v ZDA kliče na izredni pregled vse doslej prodane i3 zaradi možnosti poškodbe manjših voznikov in voznic.

Električni avtomobili, ki se, kakor piše zgoraj, počasi in vendar zanesljivo uveljavljajo, naj bi bili manj pokvarljivi od ‘klasikov’ – ker imajo manj sestavnih delov in še česa. Ampak sedaj postajajo jasno, da se kljub temu kvarijo.

Nemški BMW, ki je s svojo serijo električnih avtomobilov močno prisoten tudi na trgu ZDA, sedaj kliče na izredni pregled vse električne i3, prodane na oni strani morja. Ampak ta pregled oziroma razlog zanj je malce nenavaden in z električnim značajem avta pravzaprav nima nič skupnega. BMW namreč sporoča, da bi se lahko pri trčenju poškodovali predvsem vozniki oziroma voznice in to tisti, ki so visoki(e) približno 1,5 metra in težki okoli 50 kilogramov! Tovarna je namreč ugotovila, da bi lahko imeli težave oziroma si poškodovali vrat v primeru, ko ne bi bili pripeti z varnostnim pasom. Gre za okoli 30 tisoč BMW i3, ki so jih hkrati tudi oziroma začasno prenehali prodajati – dokler problem ne bo odpravljen. Ni še povsem jasno, a se zdi, da je i3 prvi in na novo odprl poglavje izrednih pregledov električnih avtomobilov – poglavje, ki je bilo pri drugih ‘prebrano’ že neštetokrat.

Janez Kovačič