Avtomobilski teden 46, 2019 Avtomobilski teden 46, 2019
JLR: razvoj zahteva denar, tega pa menda ni dovolj Že precej časa se govori o tem, da bi Jaguar Land Rover (JLR) potreboval pomoč... Avtomobilski teden 46, 2019

JLR menda nujno potrebuje partnerja ali novega lastnika.

JLR: razvoj zahteva denar, tega pa menda ni dovolj

Že precej časa se govori o tem, da bi Jaguar Land Rover (JLR) potreboval pomoč oziroma ustreznejšega partnerja. Sedaj je v lasti indijske industrijske in tudi avtomobilske skupine Tata. Tej pa ne gre posebej dobro.

Že precej časa se ugiba o tem, ali je morda nemški BMW novi partner oziroma kupce JLR. Denarja za nakup ima menda dovolj, volje tudi, vprašanje je, koliko bi šlo v tem primeru za modelsko in še kakšno prekrivanje. Po poročanju Bloomberga pa se sedaj v tej igri pojavlja še nov igralec, in sicer kitajska skupina Geely. To poznamo tudi kot lastnico švedskega Volva in dejstvo je, da gre tovarni dobro, čeprav so bile napovedi ob zamenjavi lastnika precej črnoglede. JLR potrebuje pomoč – materialno in tehnološko – pri nadaljnjem razvoju električnih vozil in okoljsko bolj ustreznih motorjev. Gre za področji, ki sta izjemno pomembni oziroma aktualni, za ustrezen napredek pa je treba imeti precej denarja. In tega JLR oziroma Tata očitno nima ali vsaj ne dovolj.

Pri BMW za sedaj niso komentirali napovedi bodisi o nakupu bodisi o kakšni drugi obliki sodelovanja, pri Geelyju pa so zanikali, da bi se pogovarjali z JLR oziroma Tato. Toda glede na velike lastniške in druge premike na avtomobilskem trgu – napovedano združitev FCA in PSA – je povsem verjetno, da se bosta JLR in Tata kmalu znašla v takšni ali drugačni kombinaciji.

***

Carlos Ghosn: še vedno v hišnem priporu.

Carlos Ghosn leto dni v preiskovalnem zaporu

Prihodnji teden bo minilo točno leto dni od aretacije Carlosa Ghosna, nekdanjega predsednika zveze Renault-Nissan-Mitsubishi. Ghosn je še vedno v hišnem zaporu na Japonskem in čaka na začetek sojenja. Sedaj vse kaže, da se to ne bo začelo pred aprilom prihodnje leto.

Ker je na Japonskem tako, da osumljenci niso v položaju, ko bi bilo pametno sklicevati tiskovne konference in na široko ter dolgo razpravljati o tem, ali si kriv ali ne, se je tokrat oglasil eden izmed njegovih odvetnikov. Sporočilo je jasno: Ghosn se bo boril do konca, ne bo računal na prijaznost oziroma prizanesljivost sodišča, ker ni kriv oziroma še naprej zanika vse, kar mu očitajo. Očitajo po mu veliko, vsaj toliko, da bi bil lahko obsojen na vsaj 15-letno zaporno kazen. Glede tega je mogoče zgolj ugibati, a dejstvo je, da japonsko pravosodje ne pozna barantanja za dolžino kazni – kot to pozna tako rekoč ves zahodni svet, vključno s Slovenijo. Ghosn je po dveh aretacijah ostal v hišnem priporu, pri čemer se mora podrejati strogim zahtevam. Tako nima dostopa do spleta oziroma to lahko stori le tedaj, ko obišče svojo odvetniško ekipo. Še vedno ga ne more obiskati soproga, sicer ameriška državljanka. Ga je pa lahko obiskala hčerka. Kot pravijo njegovi odvetniki, bo obramba Carlosa Ghosna temeljila predvsem na trditvi, da so japonski preiskovalci skrivoma pregledovali (preiskovali) vodilne ljudi Nissana in nekatere vladne uslužbence, da bi tako preprečili popolno združitev Renaulta in Nissana. No, če je bil to njihov namen, potem so to dosegli tudi brez Ghosna.

***

Tesla bo gradila v Nemčiji in ne v Veliki Britaniji.

Tesla gre v Nemčijo

Brexita noče in noče biti konec, posledic tudi ne. Sedaj je svoje dodal tudi sloviti Elon Musk, ustanovitelj in največji lastnik tovarne Tesla. Sporočil je, da bo nova tovarna baterij stala v Nemčiji oziroma v Berlinu. In ob tem dodal, da je k odločitvi precej pripomogla negotovost, ki spremlja britanski odhod iz Evropske unije.

Še leta 2016, takoj po izglasovanem referendumu o izstopu Združenega kraljestva iz EU, je Elon Musk dejal, da bodo gradili novo tovarno oziroma znanstveno-raziskovalni center v Veliki Britaniji – če bo posel dobro tekel in bo povpraševanje po avtomobilih dovolj veliko. Sedaj si je premislil, kar sicer ni posebej presenetljivo, svojo odločitev pa je podkrepil še z izjavo, »znano je, da nekateri najboljši avtomobili nastajajo v Nemčiji. Vsakdo ve, da je nemški inženiring najboljši in to je tudi eden izmed razlogov za gradnjo tovarne oziroma raziskovalnega in dizajnerskega centra v Nemčiji«. Dodal je še, da načrtujejo še izdelavo Tesle 3 in X v tej najpomembnejši gospodarski državi EU, in sicer prihodnje leto. Tako torej …

Janez Kovačič