Avtomobilski teden 45, 2018 Avtomobilski teden 45, 2018
Malce presenetljivo in kljub dejstvu, da slovenska avtomobilska statistika zaradi znanih razlogov (t.i. enodnevnih registracij) ni povsem verodostojna, se zdi oktobrski padec prodaje osebnih... Avtomobilski teden 45, 2018

Letošnji oktober ni bil ugoden za posel z avtomobili. Ni še jasno, ali gre zgolj za statistični trik ali resnični padec.

Malce presenetljivo in kljub dejstvu, da slovenska avtomobilska statistika zaradi znanih razlogov (t.i. enodnevnih registracij) ni povsem verodostojna, se zdi oktobrski padec prodaje osebnih avtomobilov – že drugi mesec zapored – presenetljiv. Oktobra je bil posel z avtomobili skromnejši kar za 13,9 odstotka, kar je kar globok padec. No, nekaj tolažbe je v dejstvu, da je na letni ravni prodaja še vedno pozitivna, saj je v letošnjih desetih mesecih zrasla za 5,8 odstotka.

Vprašanje za precej denarja je, kaj se dogaja? Je morda občutno upadel izvoz na tuje, torej se je pojavil velik primanjkljaj pri prej omenjenih enodnevnih registracijah, ali je kaj drugega? Zanimiva je v tem pogledu novica, da potrošniška posojila pri slovenskih bankah skoraj skokovito  rastejo. Del tega denarja se je gotovo prelil tudi v avtomobile oziroma njihov nakup. Pravega odgovora ni, previdni pri oceni dogajanja so tudi zastopniki, pri čemer ima vsak svoje razloge. Če se osredotočimo zgolj na podatke, ki jih prinaša Jato Dynamics in odmislimo vse tisto, kar povzročajo enodnevne registracije, potem je oktobra še naprej ostal v vrhu Volkswagen. Njegova prodaja je bila skoraj enaka tisti oktobra lani; občutno je padel Renault, Škodi gre še naprej dobro, minus je v desetem letošnjem mesecu zabeležil tudi Opel, Fiat in Peugeot sta delala s statističnim plusom, Hyundai že z minusom, bolje je šlo Citroënu, nato pa sledi dolg seznam tovarn oziroma njihovih zastopnikov, ki jim letošnji oktober ne bo ostal v posebej dobrem spominu.

Tudi lestvica najbolje prodajanih vozil v oktobru je primerljiva s siceršnjim oktobrskim poslom. Clio je še zgoraj, a je njegov tokratni rezultat slabši od lanskega v tem času. Zelo dobro je šlo VW Polu, zelo slabo pa Golfu, medtem ko slovenski kupec še naprej ostaja zvest Octavii. Fiat 500 je očitno zastonj – tako dobro mu gre, pa tudi Volkswagnov T-Roc ima očitno veliko častilcev.

Pri električnih avtomobilih in hibridih tudi oktobra nič posebej novega. Prva štiri mesta so že nekaj časa rezervirana za Toyotino falango, vse pa prekaša CH-R v hibridni izvedbi. Je pa opazna rast Nissanovega Leafa, ki očitno unovčuje lovoriko najbolje prodajanega električnega vozila na evropskih tleh in je pri nas prehitel Renault Zoe, ki je bil še nedavno tega vodilni. Sicer pa – še manj kot dva meseca in leto 2018 bo zgodovina, pri čemer se utegne do tedaj razkriti, v kakšni kondiciji je bil avtomobilski posel pri nas.

***

Ferrari Portofino vleče prodajo in privablja kupce.

Ferrari velja za najbolj dobičkonosno avtomobilsko tovarno in do živega mu v tem pogledu ne more niti Porsche, ki pa seveda naredi bistveno več avtomobilov kot italijanski avtomobilski dragulj. To po svoje potrjujejo tudi podatki o poslovanju apeninske hiše v devetih letošnjih mesecih.

V tem času so v Maranellu zaslužili 278 milijonov evrov oziroma 4,7 odstotka več kot lani v tem času. Toda to je številka še pred plačilom davkov, obračunom amortizacije in vseh drugih stroškov oziroma dajatev. Po drugi strani drži, da je tovarna s prodajo letos ustvarila 883 milijona evrov prometa. Zanimiva so pojasnila teh številk. Izvršni direktor Louis Camilleri, ki je v sedlu od letošnjega julija (prej je bil to pokojni Sergio Marchionne), je priznal, da je dober rezultat predvsem posledica ugodne prodaje Ferrarija Portofino, ki velja za cenejšega (okoli 220 tisoč evrov za kos), svoje pa je dodal tudi sicer bistveno dražji Ferrari 812 Superfast. Očitno je, da so šli slabše v promet nekateri modeli omejenih serij. Vse pa kaže, da trgi zaupajo tej hiši in verjamemo, da bo do leta 2022 uresničila svoj ambiciozni načrt – luč ceste naj bi do tedaj ugledalo 15 novih modelov, med temu tudi športni terenec in hibrid(i).

***

Hyundaiu gre slabše na Kitajskem, pa tudi v ZDA.

Južnokorejski Hyundai je bil še pred časom tako rekoč zvezda na kitajskem trgu, pa tudi v ZDA je bilo kar dobro, sedaj pa mu gre vse slabše. Razlog? Cene, predvsem pa neustrezna modelska paleta. Zanimivo.

V mestu Chongqing, kjer je tudi milijardo dolarjev vredna Hyundaijeva tovarna, odprta lani, delajo zgolj s tretjinsko zmogljivostjo, čeprav bi lahko naredili več kot 300 tisoč vozil letno. Posel s Hyundaii ne gre, pravijo precej obupani trgovci. Še leta 2009 je bil Hyundai skupaj s Kio tretji največji prodajalec avtomobilov na Kitajskem, in sicer takoj za General Motorsom in Volkswagnom. Sedaj zasedajo deveto mesto, njun tržni delež je štiriodstoten, na začetku tega desetletja pa je bil 10-odstoten.

Nekaj podobnega se zlasti Hyundaiu dogaja tudi na oni strani Pacifika, torej v ZDA. Pravijo, da so razlogi za padec tako na Kitajskem kot deloma tudi v ZDA podobni: nepravilna ocena okusa kupcev, ki povprašujejo po crossoverjih in športnih terencih, ter neustrezne cene zlasti na kitajskem trgu. Marsikaj pove naslednji podatek: lani je bil delež crossoverjev in športnih terencev v Hyundaijevi ameriški prodaji vsega 36-odstoten, GM-ov pa 73-odstoten, medtem ko je ameriško povprečje nekako 63-odstotno. Vse jasno, ne?!

Janez Kovačič