Avtomobilski teden 44, 2020 Avtomobilski teden 44, 2020
Združitev (menda) ni več vprašanje Vse kaže, da sta francoski koncern PSA (Peugeot, Citroën, DS in Opel) in italijansko-ameriška korporacija FCA (Fiat, Chrysler, Dodge,... Avtomobilski teden 44, 2020

Carlos Tavares naj bi bil prvi operativni človek novega združenega podjetja Stellantis.

Združitev (menda) ni več vprašanje

Vse kaže, da sta francoski koncern PSA (Peugeot, Citroën, DS in Opel) in italijansko-ameriška korporacija FCA (Fiat, Chrysler, Dodge, Ram, Maserati ipd.) na poti dokončne združitve. Namera je bila objavljena pred skoraj letom dni – decembra 2019 –, končana pa naj bi bila v prvih mesecih prihodnjega leta. Tako naj bi ali bo nastal četrti največji avtomobilski koncern na obli z letno proizvodnjo okoli osem milijonov avtomobilov, vrednost novega podjetja po imenu Stellantis naj bi bila približno 38 milijard evrov, formalni sedež pa bo na Nizozemskem.

Čeprav ne pri PSA ne pri FCA uradno niso potrdili pisanja nekaterih medijev o tem, da na poti združitve ni skoraj nobenih ovir več, je treba sedaj počakati samo še na pozitivno mnenje Evropske komisije. Ta mora predvsem odločiti, ali bi utegnilo imeti novo združeno podjetje monopol na trgu lahkih gospodarskih vozil. Kot kaže sedaj, je ugodno mnenje komisije zgolj vprašanje časa. Menda združitvi ne nasprotujejo niti v nekaterih najpomembnejših državah, torej v ZDA (kar je precej razumljivo), na Japonskem, Kitajskem ipd. Po prejšnjih napovedih naj bi združitev na letni ravni pripomogla k privarčevanju vsaj pet milijard evrov. Videti je tudi, da bodo morali v PSA pred dokončno združitvijo opraviti še nekaj lastniških sprememb. Tako naj bi, da bi lahko dobili dokončno potrditev ZDA, kitajski Dongfeng svoj delež v PSA, ki je sedaj kar zajetnih 12,2 odstotka, zmanjšal s prodajo nekemu francoskemu podjetju, v Stellantisu pa ohranil 4,5 odstotka vrednosti podjetja.

Znano je tudi, kdo oziroma kako bodo vodili novi ameriško-italijansko-francoski avtomobilski koncern. Carlos Tavares, ki je sedaj za krmilom PSA, naj bi bil prvi operativni človek s petletnim mandatom, medtem ko naj bi John Elkann, ki je sedaj predsednik FCA, zasedel enako funkcijo pri Stellantisu. Uprava podjetja bo imela skupaj enajst članov, pri čemer jih bo bosta obe strani imenovali po pet, zraven pa bo tudi Tavares. In seveda bo zanimivo opazovati, kako bo šlo tej multinacionalni avtomobilski druščini.

***

Toyota Corolla si lasti naslov najbolje prodajanega vozila vseh časov.

Corolla na globalnem prestolu

Že dolgo traja bitka za prestol oziroma lovoriko najbolje prodajanega vozila vseh časov. Volkswagen Golf, Toyota Corolla, Ford F (pickup) in še kakšen drug avto so že dolgo na tem seznamu, pri čemer je vse bolj jasno, da je statistika pri različnih avtomobilskih tovarnah prav tako precej različna. Ampak pri japonski Toyoti so prepričani, da je naslov že v njihovih rokah oziroma da pripada Corolli, ki te dni praznuje svoj 54. rojstni dan.

Novembra 1966 je Corolla prvič zapeljala na ceste oziroma japonski avtomobilski trg. Nastala je v želji oziroma zapovedi, da mora biti »avto za vsakogar«. Prvo izvedenko, dolgo 385 centimetrov, je poganjal 1,1-litrski bencinski motor, ob tem pa je bila to prva Toyota, ki je imela ročico menjalnika postavljeno med prednja sedeža. Tudi serijska oprema je bila zanimiva in pestra, kajti avto je imel notranje vzvratno ogledalo, hrbtišča prednjih sedežev je bilo mogoče premikati naprej/nazaj oziroma nagniti vse do zadnjih sedežev, ko je voznik prestavil v vzvratno prestavo, se je zadaj vklopila posebna luč ipd. In menda so imeli že tedaj v načrtu njeno globalno tržno uspešnost.

Kmalu po predstavitvi doma, torej na Japonskem, so v Avstralijo izvozili petnajst(!) Coroll, kjer je bila zelo dobro sprejeta. Leta 1968 je avto zapeljal na trg ZDA, dobrih dvanajst let kasneje pa je postala najuspešnejša Toyota na tem velikem prostoru. No, doslej so naredili kar 45 milijonov Coroll in tako naj bi zasedla prestol najbolje prodajanega vozila vseh časov. Lepo, malce počakajmo, da pride kakšna številka še od kod …

***

Vse kaže, da bo novi zakon o DMV spremenil tudi obdavčitev električnih baterijskih vozil.

Končno – osnutek novega zakona o DMV

Že vse od konca lanskega leta je bolj ali manj znano, kaj se bo na avtomobilskem področju zgodilo 1. januarja 2021: dokončno bo začel veljati protokol WLTP, ki na novo določa vrednosti izpusta CO2. Za kupce avtomobilov pri nas to ne bi bilo pomembno, ko davek na motorna vozila (DMV) ne bi bil vezan prav na te vrednosti. Avtomobilisti, združeni v sekciji za motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije (TZS), so že nekajkrat opozorili vlado oziroma pristojna ministrstva, da je treba spremeniti sedanji zakon o DMV, kajti v nasprotnem primeru se bodo avtomobili 1. januarja podražili. Vse doslej ni bilo odgovora, sedaj pa je ministrstvo za finance pripravilo osnutek tega zakona. Ta še ni v javni obravnavi, zato zapišimo zgolj nekaj neuradnih domnev.

Kot je znano sedaj, bo šel osnutek o DMV najprej v medresorsko obravnavo, kar pomeni, da bo verjetno deležen še kakšne pripombe ali popravka. Potem naj bi priromal do vladne Gregorčičeve v Ljubljani in potem do državnega zbora. Tam naj bi ga obravnavali po hitrem postopku, kar morda pomeni, da bo začel veljati decembra oziroma še pred koncem leta. Čeprav osnutek zakona torej ni znan, naj bi uredili tako, da se avtomobili 1. januarja prihodnje leto zaradi WLTP naj ne bi podražili. Sedanji zakon namreč določa obdavčitev v desetih razredih tako za bencinsko kot dizelsko gnana vozila. Kot je mogoče domnevati, bo menda spremenjena tudi obdavčitev električnih baterijskih vozil (EBV), saj pri njih DMV ni mogoče določiti na podlagi emisij CO2. Tako ali drugače, država se je sedaj zganila, čeprav se zdi, da zelo pozno. Menda kljub vsemu ne prepozno, ali pač?!

Janez Kovačič