Avtomobilski teden 44, 2019 Avtomobilski teden 44, 2019
Porazni rezultati preskusa delovanja asistence za zaznavanje pešcev na cesti Lani so v ZDA zabeležili 6.283 nesreč, v katerih so umrli pešci. To je... Avtomobilski teden 44, 2019

Pešci so v prometu zelo ogroženi – različnim asistencam navkljub.

Porazni rezultati preskusa delovanja asistence za zaznavanje pešcev na cesti

Lani so v ZDA zabeležili 6.283 nesreč, v katerih so umrli pešci. To je bilo največje število umrlih pešcev na ameriških cestah vse od leta 1990. To je bil eden izmed bistvenih razlogov, da se je ameriški inštitut za cestno varnost (IIHS) lotil raziskave vzrokov, predvsem pa ugotavljanja, kako delujejo različni sistemi, ki naj bi v avtomobilih zaznavali pešce, kolesarje ipd. in samodejno zavirali v kritičnih situacijah. Raziskava je pokazala porazno sliko.

Gre za tehnologijo oziroma asistenco, ki se pospešeno uvaja predvsem pri osebnih avtomobilih, nekatere tovarne naj bi jih začele serijsko vgrajevati že prihodnje leto. Sistem kombinira radarske senzorje, običajno vgrajene v prednji del vozila, in visokozmogljivo kamero, ki v primeru, ko zazna pešca na cesti in oceni, da gre za nevarno okoliščino, samodejno zavira in s tem prepreči nesrečo oziroma udarec v pešca ali kakšno drugo ‘oviro’ na cesti. IIHS je preskusil 19 osebnih avtomobilov z vgrajenim sistemom za zaznavanje pešcev in ugotovil, da so ti v 13 primerih povsem odpovedali ali pa prepočasi oziroma prepozno zmanjšali hitrost. Izkazalo se je, da je asistenca dobro delovala v audiju A4, BMW serije 3, mercedesu razreda C, IIHS jih je dobro ocenil tudi v Volvu S60 in Nissanu Maximi. Na drugi strani so se znašli Kia Optima, Hyundai Sonata , Ford Fusion in Chevrolet Malibu. V teh avtomobilskih je samodejno zaviranje povsem odpovedalo. Vse preizkuse so opravili čez dan in na suhi cesti. Zanimivo, ne?!

***

FCA in PSA sta nova avtomobilska zakonca.

FCA in PSA sta se poročila

Sergio Marchionne, pokojni prvi mož koncerna Fiat Chrysler Automobiles (FCA), je že pred dolgimi leti napovedal, da bodo na obli obstale največje avtomobilske tovarne, pa še te se bodo morale združevati, da bodo lahko kos vsem izzivom. Torej ni mogel posebej presenečati letošnji poskus združitve FCA in Renaulta, ki se je dokaj klavrno končal. Sedaj je FCA našel novega partnerja – prav tako francoski PSA, ki pod svojo streho združuje kar nekaj avtomobilskih imen (Peugeot, Citroën, Opel, DS ipd.). Tako pri PSA kot FCA so potrdili, da so pogovori končani in da boso ustanovili enotno avtomobilsko družbo.

Kaj bo prinesel novi zakon? Marsikaj. FCA je po obsegu prodaje precej večji kot PSA (lani 3,9 milijona vozil, FCA pa 4,8 milijona). FCA je po drugi strani močno odvisen od severnoameriškega trga (lani 2,5 milijona), medtem ko PSA okoli 80 odstotkov vsega prodaj na Stari celini. FCA se lahko pohvali (zavoljo ameriškega dela koncerna, ki ga pretežno predstavljata Chrysler oziroma Jeep) z osnovami/platformami s 4-kolesnim pogonom, PSA pa s platformami, na katerih uspešno izdeluje (in prodaja) majhne in srednje velike avtomobile. Po drugi strani bi se rad PSA znova vrnil na severnoameriški trg oziroma v ZDA, kjer ga ni že od leta 1991, medtem ko bi rad zlasti Fiat znova postal pomembnejši v Evropi. Tukaj je bil njegov lanski tržni delež vsega 4,3 odstotka, kar je seveda povsem drugače kot je bilo še pred kakšnim desetletjem. Skratka, obe tovarni oziroma koncerna bosta imeli kaj od združitve. Toda vse ne bo šlo kot po maslu, to je jasno.

Iz Italije, kjer je Fiat še vedno doma, je prišlo sporočilo, da mora biti združitev ‘enakovredna’. Na škornju Fiat zaposluje okoli 58 tisoč delavcev in že pokojni Marchionne je nekoč dejal, da bo treba ukrepati – če se ne bo nič spremenilo na bolje. Ta hip kaže precej slabo, pa ne le Fiatu, pač pa tudi Alfi Romeo, Lancii ipd. Toda množica zaposlenih v Fiatovih tovarnah ima tudi precej veliko politično težo v Italiji. In to utegne biti v novem zakonu ena največjih težav.

Janez Kovačič

No comments so far.

Be first to leave comment below.