Avtomobilski teden 43, 2020 Avtomobilski teden 43, 2020
Volkswagen: kam in kaj s slavnimi imeni? Nobenega dvoma ni več, da koncern Volkswagen (VW) resno razmišlja o tem, kaj storiti z nekaterimi tovarnami,... Avtomobilski teden 43, 2020

Ducati, slavno motociklistično ime, utegne prihodnje leto dobiti novega lastnika.

Volkswagen: kam in kaj s slavnimi imeni?

Nobenega dvoma ni več, da koncern Volkswagen (VW) resno razmišlja o tem, kaj storiti z nekaterimi tovarnami, ki jih ima v svojem portfelju. Že nekaj časa je znano, da so na ‘prepihu’ predvsem nekatere romanska avtomobilska in motociklistična imena z bolj slavno preteklostjo kot ugodno sedanjostjo in obetavno prihodnostjo. Gre za Lamborghini, Bugatti in Ducati.

Ob tem je nujne nekaj zgodovine. Vse tri avtomobilske/motociklistične hiše so pristale v naročju ta hip verjetno največjega avtomobilskega koncerna v času, ko je bil tam povsem nesporni vodja sedaj že pokojni dr. Ferdinand Piëch. To so bili povsem drugačni časi kot so sedanji, pri čemer ni sporno, da je bil nakup teh slovitih imen bolj nekakšna Piëchova kaprica kot pa gospodarsko in finančno ter strateško premišljene poteze. Volkswagen je že pred časom oblikoval in tudi sprejel povsem novo in drugačno strategijo prihodnjega razvoja, pri čemer je njegov focus usmerjen v razvoj električnih baterijskih vozil, avtonomno vožnjo in še marsikaj drugega, kar je v precejšnjem nasprotju z bistvom Lamborghinija, Bugattija in tudi Ducatija.

Nemška avtomobilska korporacija (še) ni potrdila domneve o prodaji vseh treh, jih pa tudi ni zanikala, kar torej pomeni, da gre zares; vse kaže, da je ta hip najbolj pod vprašajem motociklistični Ducati. Seveda obstajajo še nekatere druge možnosti, ki pa so v teh okoliščinah manj verjetne. Če držijo sedanje napovedi, ki so bolj ugibanja, naj bi vse skupaj postalo bolj jasno v prvih mesecih prihodnjega leta. A vprašanje je logično: kdo si želi ali lahko privošči nakup sicer slovitih imen, katerih prihodnost je precej negotova in nejasna?

***

September je prvi letošnji mesec, ko je bila prodaja avtomobilov v EU ugodnejša kot septembra lani.

Zgolj septembrski preblisk?

Pa se je le zgodilo – septembra je bilo na trgih Evropske unije (EU) prodanih 3,1 odstotka več avtomobilov kot septembra lani. To je prvi letošnji mesec, ki se je končal s plusom. Toda na letni ravni to ne spremeni pričakovanega in znanega dejstva o globokem minusu, kajti prodaja avtomobilov beleži kar 28,8-odstotni padec.

Septembra je bilo na 27 trgih EU prodanih 933 tisoč osebnih avtomobilov. Številka je po svoje kar presenetljiva, pri čemer je nesporno, da je pozitivni september predvsem posledica dejstva, da so šli avtomobili dobro v promet na nekaterih največjih evropskih trgih. Tako se je prodaja v Nemčiji povečala za dobrih osem odstotkov, v Italiji celo za 9,5 odstotka, pa tudi na Poljskem, ki šteje med večje in avtomobilsko nekaj pomembnejše prostore, je bilo kupcev septembra za osem odstotkov več.

Povsem drugačna je statistika o prodaji avtomobilov v preteklih devetih mesecih. V vseh državah EU je rezultat bistveno slabši kot v enakem lanskem obdobju. Po statistki Acea, evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov, so imeli največji minus na Hrvaškem, kjer je v trgovine z avtomobilsko pločevino zašlo točno 45 odstotkov manj kupcev kot lani. Tudi na Portugalskem je bilo v tem pogledu žalostno (minus 39,3 odstotka), medtem ko na drugem koncu Finska, kjer se je letos prodaja avtomobilov zmanjšala ‘le’ za 16,5 odstotka. V letošnjem letu je bilo tako prodanih malenkost več kot sedem milijonov avtomobilov (lani 9,9 milijona), vendar je težko pričakovati, da septembrski plus napoveduje ugodno prodajo v mesecih do konca leta. Tudi ni pravega odgovora na vprašanje, zakaj se je september v avtomobilskem smislu končal tako, kot se je. Sicer pa – počakajmo!

***

Madžarsko podjetje AutoWallis se pojavlja tudi na slovenskem avtomobilskem trgu, saj je prevzelo ljubljanski A-Cosmos.

Madžari na slovenskem avtomobilskem prostoru

Na slovenskem avtomobilskem prostoru v zadnjih letih ni bilo veliko prevzemov oziroma zamenjav lastnikov. Zdi se torej, da je slovenski trg po skoraj treh desetletjih obstoja prešel iz začetnih ali precej mladostniških okoliščin v nekakšno zrelost. Ni nujno, da je povsem tako, pri čemer je prav vedeti, da v evropskem avtomobilskem pogledu nima kakšne posebne teže, saj spada med najmanjše. Pa se spremembe kljub vsemu dogajajo.

Ljubljanski A-Cosmos, ki je veljal za največjega prodajalca vozil bavarske avtomobilske hiše BMW pri nas, je pristal v rokah madžarske poslovne skupine AutoWallis. Gre za podjetje, ki je uveljavljeno predvsem v srednji in jugovzhodni Evropi, saj se pojavlja v kar 14 državah. S tem ko je madžarsko podjetje postalo lastnik A-Cosmosa, so prevzeli tudi uradni servis za vozila tovarne Mini, ki je sicer sestavni del skupine BMW. Omenjeno madžarsko podjetje ni novinec na slovenskem trgu, saj je v njihovih rokah že nekaj časa tudi prodaja oziroma zastopanje skupine Jaguar Land Rover (JLR), katere lastnik je indijska industrijska skupina Tata. Ta se, mimogrede, že nekaj časa ukvarja z vprašanjem, kako JLR zagotoviti dovolj denarja za razvoj in še kaj, toda v zadnjih mesecih pravega odgovora na to vprašanje še niso našli. Tako ali drugače, AutoWallis bo kmalu začel prodajati še vozila nemški Opel, saj se s tem ukvarja na Madžarskem in Hrvaškem ter še na nekaterih trgih naše nekdanje države. Očitno torej je, da se naši vzhodni sosedje pojavljajo tudi tam, kjer jih doslej (pri nas) še nikoli ni bilo. Bi bilo to mogoče, če bi bil zasuk slovenske zunanje politike drugačen kot je?!

Janez Kovačič