Avtomobilski teden 40, 2018 Avtomobilski teden 40, 2018
Kdor je pred časom trdil, da je Diesel-Gate mati vseh (avtomobilskih) afer, si lahko sedaj reče, da se mu je gledanje v stekleno kroglo... Avtomobilski teden 40, 2018

V Nemčiji so pred vrati deželne volitve in tudi to (ali predvsem to) je pripomoglo k zanimivim kompromisom.

Kdor je pred časom trdil, da je Diesel-Gate mati vseh (avtomobilskih) afer, si lahko sedaj reče, da se mu je gledanje v stekleno kroglo posrečilo. Ne le to, da škandal noče in noče izginiti z naslovnih strani takšnih in drugačnih medijev, nesporno je, da opleta z repom in se kot slavni Feniks dvigne iz pepela. Primerov je kar nekaj, zadnji seveda prihaja iz Nemčije.

Bolj ali manj se (morda) ve, da bodo v nekaterih nemških zveznih deželah prav kmalu volitve. Čeprav jih spremlja pridevnik lokalne, je njihov pomen za zvezno raven tako rekoč izjemen – napoveduje morebitne spremembe in tega nihče noče prezreti, pozabiti ali zavreči. In tako je dolgotrajno pogajanje vladajočih nemških strank rodilo zanimivo odločitev, ki je bodo zanesljivo veseli predvsem lastniki nekaj starejših avtomobilov z dizelskimi motorji, pa tudi tisti, ki imajo v svojem avtu še vedno dokaj sodobni dizelski Euro5.

Nemške avtomobilske tovarne oziroma Volkswagen, Daimler AG in BMW so namreč pristale, da bodo sofinancirale zamenjavo starejših dizelskih avtomobilov za sodobnejše oziroma električne. Ta hip še ni znano, ali se jim bo pridružila še kakšna nenemška avtomobilska hiša, a je povsem verjetno, da se bo to zgodilo, kajti nemški avtomobilski prostor je za vse skoraj izjemnega pomena. Čeprav je še veliko neznank, se zdi očitno, da lahko nemški kupci pri vsem tem računajo na zajetne subvencije – v nekaterih primerih celo do deset tisoč evrov.

Kot kaže, bo šlo za zamenjavo po sistemu ‘staro za novo’. Če se bo nekdo odločil, da bo svoje staro dizelsko vozilo zamenjal za bencinsko oziroma za tisto, ki ga bo poganjal motor standarda Euro6, bodo stroške oziroma razliko pokrile avtomobilske hiše. Če pa bo šlo za zamenjavo oziroma nakup električnega avtomobila, bo svoje dodala tudi država, ki že sedaj subvencionira nakup električno gnanih vozil.

Kdo torej lahko reče, da je Diesel-Gate prinesel zgolj slabo?!

***

Rupert Stadler, sedaj že bivši šef Audija, je še vedno za zapahi.

Bivši šef Audija, 55-letni Rupert Stadler, je v preiskovalnem zaporu že vse od letošnjega junija. Razlog? Kot nekdanji vodilni mož v koncernu Volkswagen bi lahko vplival na priče, ki sodelujejo v preiskavi o Diesel-Gatu. Ampak povsem na ‘hladnem’ pa kljub vsemu še ni …

Iz ingolstadtske tovarne so namreč sporočili, da bo Stadler na svoj račun dobil odpravnino v višini sedem milijonov evrov – če mu ne bodo dokazali krivde v prej omenjenem škandalu. Že pred časom je bilo odločeno, da ne more biti več najpomembnejši človek Audija, pa čeprav formalno proti njemu ni bila vložena prav nobena obtožba. Toda, pravijo, tovarne ni mogoče voditi iz zapora.

No, če bo Stadler spoznan za nedolžnega, bo poleg prej omenjene vsote dobil še 1,5 milijona evrov, če do decembra 2019 ne bo šel v službo h kakšnemu konkurenčnemu avtomobilskemu podjetju. Še dodaten milijon pa bo padel v žep na račun bonusov, ki mu doslej niso bili izplačani. Kakorkoli že, nekako bo še šlo – znotraj ali zunaj …

Janez Kovačič