Avtomobilski teden 4, 2019 Avtomobilski teden 4, 2019
Saga, ki si jo je skuhal Carlos Ghosn – še pred dobrima dvema mesecema eden najmočnejših ljudi avtomobilske industrije nasploh – se lepo razvija:... Avtomobilski teden 4, 2019

Na čelo Renaulta sta stopila nova človeka – Jean-Dominique Senard in Thierry Bollore.

Saga, ki si jo je skuhal Carlos Ghosn – še pred dobrima dvema mesecema eden najmočnejših ljudi avtomobilske industrije nasploh – se lepo razvija: najprej je tokijsko sodišče ponovno zavrnilo njegovo prošnjo za izpust ob plačilu varščine, potem pa se mu je odrekel še njegov oziroma francoski Renault, ki mu je odvzel funkciji predsednika in izvršnega direktorja tovarne.

Po novem sta funkciji predsednika in izvršnega direktorja prevzela 65-letni Jean-Dominique Senard, ki je bil do lanskega aprila prvi mož Michelina, in Thierry Bollore, ki je bil doslej oziroma dva meseca Ghosnov namestnik. Poteza, ki jo je zrežirala predvsem francoska vlada oziroma njen finančni minister Bruno Le Maire, ki JE že pred časom dejal, da Renault vendarle potrebuje novo in močno vodstvo, potemtakem ni bila prav vesoljno presenetljiva. Carlos Ghosn, ki je zaradi obtožb oziroma sumov o finančni in davčni goljufiji – v obdobju od 2010 do 2018 naj bi utajil vsaj 80 milijonov dolarjev –, v tokijskem zaporu že vse od 19. novembra lani, je tako ob vse naslove oziroma funkcije, ki jih je imel do aretacije. Bolj ali manj je jasno, da so japonske obtožbe resne in vse bolj utemeljene, kar pomeni, da se bo kariera tega brazilsko-libanonskega Francoza končala v zaporu. Grozi mu namreč do ali najmanj deset let zapora, pri čemer je lahko doslej računal tudi na politično (francosko) pomoč. A se zdi, da je ne bo ali pa bo v bistveno skromnejših količinah.

Ob tem je zanimivo, kaj vse je Ghosn ponudil japonskim pravosodnim oblastem, da bi se lahko ob plačilu varščine vendarle zagovarjal s prostosti. Tako naj bi bil pripravljen plačati varnostnike, ki bi skrbeli, da recimo ne bi odšel z Japonske, kar bi bilo sicer težko. Bil je pripravljen nositi tudi posebno elektronsko napravo na nogi, ki omogoča oblastem stalno spremljanje njegovega položaja. Kot varščino naj bi ponudil tudi svoje (Nissanove) delnice, obljubil je, da ne bo poskušal vplivati na tiste, ki naj bi pričali proti njemu ipd. Ni pomagalo, sodišče je zavrnilo njegovo ponudbo, kar pomeni, da še naprej ostaja v preiskovalnem zaporu. In če drži tisto, kar pravijo poznavalci japonskega pravosodnega sistema, se bo sojenje po vsej verjetnosti začelo šele čez pol leta ali pa še kasneje …

***

Evropska prodaja Tesle 3 naj bi stekla konec prihodnjega meseca. Bomo videli.

Ta hip je videti oziroma slišati, da težko pričakovana Tesla 3, nizkocenovni električni avtomobil, vendarle vozi na evropske trge. Pred dnevi je avto dobil nizozemsko in s tem tudi evropsko homologacijo, pri Tesli pa pravijo, da bodo prve avtomobile začeli dobavljati konec februarja. Lepo, ampak manjka bistven podatek – nihče še ne ve, koliko bo avto stal.

Po sedanjih napovedih naj bi bil Tesla 3 na voljo zgolj z močnejšo baterijo in posledično z daljšim dosegom (do 500 kilometrov), šele precej kasneje pa manj zmogljiva in cenejša varianta. V ZDA avto v močnejši ponujajo za najmanj 49 tisoč dolarjev, kar je seveda vesoljno daleč od obljubljene nizkocenovnosti, pa naklonjenost Elonu Musku gor ali morda dol. Ob tem je svetovni splet kar precej poln izjav tistih, ki že od leta 2016 čakajo na ta avto, pri čemer za svoj polog 1.000 dolarjev niso in ne bodo dobili niti centa obresti. Bloomberg tako navaja nekaj izjav čakajočih v vrsti, ki pravijo, da bi se takoj odločili za drug električni avto, če bi ga bilo mogoče naročiti in takoj dobiti. Toda Tesla in z njo Elon Muska imata ob tem še nekaj drugih skrbi.

Ker denarja ni v izobilju in ker je že precej časa znano, da proizvodnja Tesle 3 ni mačji kašelj, bo tovarna v prihodnjih mesecih odpustila okoli sedem odstotkov zaposlenih ali približno 3.000 ljudi. Musk priznava, da bodo to morali storiti, ker potrebujejo denar za številne izboljšave in spremembe Tesle 3. Sicer pa to ni prvo odpuščanje pri tovarni, ki ji borze kljub vsemu še vedno verjamejo, kajti lani je moralo oditi približno devet odstotkov zaposlenih. Ampak majhen obliž na vse te rane znova prihaja iz Muskovih ust: v zadnjem lanskem trimesečju naj bi imeli nekaj dobička. Bo, pravi Elon, skromen, ampak bo …

Janez Kovačič