Avtomobilski teden 38, 2020 Avtomobilski teden 38, 2020
Trdi Brexit znova na pladnju Tako kot se še dolgo ne bomo ‘znebili’ škandala Diesel-Gate, postaja očitno, da bo še dolgo na takšnem ali... Avtomobilski teden 38, 2020

Spoštujte dogovor, opozarja britanska avtomobilska industrija.

Trdi Brexit znova na pladnju

Tako kot se še dolgo ne bomo ‘znebili’ škandala Diesel-Gate, postaja očitno, da bo še dolgo na takšnem ali drugačnem seznamu tudi Brexit. Britanska avtomobilska industrija opozarja, da je nujno spoštovati dogovor med Evropsko unijo in Veliko Britanijo. Če ne, bo škoda megalomanska, pravijo.

Opozorilo prihaja v časih in okoliščinah, ki so se pojavile po tistem, ko je Velika Britanija objavila, da ne bo spoštovala dogovora o Brexitu, sklenjenega januarja letos. S tem je postavljen pod vprašaj tudi dogovor o meji med Severno Irsko in Republiko Irsko, ki ostaja del združene Evrope. Ampak to je za avtomobilsko dogajanje manjšega pomena. Če se bo res zgodil trdi Brexit, potem, opozarja združenje britanskih proizvajalcev in trgovcev z motornimi vozili (SMMT), bosta imeli veliko težav in posledično škode avtomobilski industriji na obeh straneh Rokavskega preliva. To namreč pomeni, da bo trgovina med obema partnerjema tekla po pravilih Svetovne trgovinske organizacije (WTO), pri čemer bi bili avtomobili na obeh straneh obremenjeni z 10, gospodarska vozila pa z 20-odstotnimi carinami oziroma dajatvami. To bi seveda vozila bistveno podražilo. Omenjeno združenje sedaj opozarja, da bi bila skupna škoda v naslednjih letih, če bi se uresničil črni scenarij, vsaj 100 milijard evrov! In da bi bilo vse še nekaj bolj črno, se vse to dogaja v času pandemije, ki poslu z avtomobilsko pločevino ni naklonjen ne Otoku ne Evropski uniji. To potrjujejo tudi številke: v letošnjem prvem polletju se je prodaja osebnih avtomobilov v Veliki Britaniji zmanjšala za 49, v Evropski uniji pa za 38 odstotkov. Še bo vroče in napeto.

***

Je Škoda preuspešna za koncern Volkswagen?

Napeto med Volkswagnom in Škodo

Koncern Volkswagen, eden največjih avtomobilskih konglomeratov na obli, združuje 12 precej različnih in hkrati podobnih oziroma medsebojno konkurenčnih avtomobilskih imen. In ker je tako, se znotraj velike družine pojavljajo trenja. Ne prvič, verjetno ne zadnjič.

Češka Škoda predstavlja enega najbolj uspešnih delov koncerna. To še posebej velja za zadnje desetletje, ko tovarna kljub vsemu postavlja nove in nove rekorde, ki se odražajo tudi v dobrem finančnem in siceršnjem poslovanju. To pa že doslej ni bilo vedno razumljeno in sprejeto zgolj z odobravanjem in pohvalami, pač pa tudi kritičnimi pripombami, in to še posebej tistimi, ki so prihajale iz matičnega Volkswagna (VW). Pred časom se je oglasil njegov izjemno močni svet delavcev, pri čemer so Škodi očitali, da veliko jemlje in malo vrača. Diskusija je bila precej vroča na obeh straneh, nato je vse skupaj utonilo v pozabo. Sedaj je vse skupaj znova izbruhnilo: VW je sporočil, da bodo izdelavo nekaterih škod – gre za Superb in športni terenec Kodiaq – preselili v druge tovarne koncerna v drugih državah. Tokrat se je oglasil predsednik Škodinega sveta delavcev Jaroslav Povsik in tudi član nadzornega sveta te češke tovarne, pri čemer je bil precej oster: » Ali ni dovolj, da nas (Škodo) vseskozi napadajo? Ali nam je treba vzeti vse tisto, kar smo naredili doslej? Ne bomo popustili, borili se bomo na vseh frontah ob pomoči javnosti, novinarjev, vseh,« je bil oster Povsik. Uradnih komentarjev iz Škode in seveda matičnega Volkswagna seveda (še) ni bilo, je pa pred časom Herbert Diess, prvi mož koncerna, dejal, da bi morala Škoda postati bolj konkurenčna predvsem južnokorejskim in francoskim avtomobilskim hišam. Tudi tukaj bo še vroče in vsaj malce napeto.

***

Volvo XC90 kot delni grešni kozel nesreče v Arizoni.

Avtonomna vožnja, Uber, Volvo XC90 in Rafael(a)

Konec avgusta 2018 se je v mestu Tempe v ameriški zvezni državi Arizona zgodila nesreča, v kateri je umrla Elaine Herzberg. Prometna nesreča je zbudila veliko pozornosti predvsem zaradi tega, ker jo je na cesti zbil Volvo XC90, ki je vozil v režimu avtonomne vožnje. Avto je preskušal Uber, zaradi nesreče pa so prepovedali nadaljevanje poskusov na javnih cestah, pa tudi švedski Volvo se je odločil, da ne bo več sodeloval. Sedaj je nesreča dobila nadaljevanje.

Že tedaj je bilo jasno, da je v Volvu sedel tudi ‘sovoznik’, v tem primeru 46-letni Rafael Vasquez, ki je po novem Rafaela … Kakorkoli že, njegova ali njena naloga je bila precej preprosta – skrbel(a) naj bi zgolj za to, da bi vse teklo bolj ali manj varno. Preiskovalci pa so sedaj ugotovili, da tega ni počel(a) dovolj vestno in so ga (jo) zato obtožili nenaklepnega umora! Herzbergova je namreč šla čez cesto – dogajalo se je zvečer – ob sebi pa potiskala kolo. Volvo XC90 oziroma sistem avtonomne vožnje je ni zaznal kot oviro oziroma kot pešca (kolesarja) na cesti in ni zaustavil vozila. Sedanja preiskava je pokazala, da Rafael (Rafaela) Vasquez ni pozorno spremljal(a) dogajanja na cesti, pač pa je med vožnjo pogosto uporabljal(a) prenosni telefon; po navedbah policije naj bi v času nesreče gledal(a) televizijski program oziroma oddajo TV Voice, zato je bila nesreča »neizogibna«.

Janez Kovačič