Avtomobilski teden 36, 2019 Avtomobilski teden 36, 2019
Španija in Francija z avgustovskim minusom Vsaj na dveh pomembnih evropskih trgih, v Franciji in Španiji, je bila avgustovska prodaja bistveno skromnejša kot avgusta... Avtomobilski teden 36, 2019

Avgust je bil tako v Španiji kot v Franciji precej skromen. Razlog? Menda WLTP.

Španija in Francija z avgustovskim minusom

Vsaj na dveh pomembnih evropskih trgih, v Franciji in Španiji, je bila avgustovska prodaja bistveno skromnejša kot avgusta lani. Ironija je, da je to bolj ali manj posledica lanskih zadreg z WLTP, novim protokolom pri meritvah porabe in vrednosti izpušnih plinov.

Lanski poletni meseci, predvsem pa avgust, so bili v znamenju dobre prodaje predvsem zaradi omenjenega protokola WLTP, s katerim so nadomestili prejšnji NEDC. Resnici na ljubo WLTP še ne velja v popolnosti, saj so njegove vrednosti še vedno preračunane po nam veliko bolj znanem protokolu NEDC. Tako ali drugače, kupci so lani pohiteli v trgovine prav avgusta in deloma septembra, potem pa se je posel precej ustavil. To se sicer ni zgodilo pri vseh avtomobilskih tovarnah, pri nekaterih pa je prodaja po avgustu dokaj zastala. No, prav zaradi tega je letošnja prodaja novih vozil v osmem letošnjem mesecu tako v Franciji kot tudi Španiji statistično skoraj strmoglavila. Na Iberskem polotoku je bil posel skromnejši kar za 31 odstotkov, skupaj je bilo prodanih nekaj več kot 74 tisoč vozil. Tako je prodaja zasebnim kupcem padla za 28 odstotkov (dobrih 41 tisoč vozil), medtem ko se je posel s podjetji skrčil za več kot 34 odstotkov (28 tisoč vozil). Tudi v Španiji še naprej pada delež dizelsko gnanih vozil v primerjavi z bencinskimi, je pa prodaja električnih baterijskih vozil, hibridov in vozil, ki jih poganja plin (takšen ali drugačen), avgusta zrasla za 11 odstotkov na skupaj 10 tisoč vozil, kar je seveda manjši obliž na siceršnjo prodajno rano.

V Franciji se je avgusta dogajalo nekaj podobnega, le da je bil padec 14-odstoten. Zanimivo je, da je bila lanska avgustovska prodaja v primerjavi z predlansko v enakem mesecu večja kar za 40 odstotkov, kar vsaj deloma ali v celoti potrjujejo enak razlog za padec kot v Španiji – prej omenjeni protokol WLTP. Letošnji avgust je bil tudi za en dan prodajno krajši, skupaj je bilo prodanih 129 tisoč avtomobilov. Nekatere avtomobilske znamke so letošnjega avgusta zabeležile izjemno visoke padce, druge velike vzpone. Med prve sodijo Nissan (66 odstotkov manj), Fiat je prodal za 33 odstotkov manj, Renault za 29 odstotkov ipd. Na drugi strani so lahko izjemno zadovoljni pri Smartu (kar 481-odstotno povečanje), Suzuki se je popravil za 131 odstotkov, Mitsubishi za dobrih 100 ipd. Tako ali drugače – letošnji avgust si bodo zapomnili.

***

Pri Hyundaiju so se zaposleni strinjali z manjšim plačnim bonusom.

Hyundai: strinjanje z manjšim bonusom

Napovedi za avtomobilsko industrijo že nekaj časa niso ugodne. Ko se temu pridruži še kaj nepredvidenega, recimo gospodarska vojna, se lahko stanje še poslabša. Toda ni nujno, da vpleteni v tej sagi ne najdejo skupnega jezika.

Zaposleni v Hundaiju, ki je največja južnokorejska avtomobilska skupina (je tudi lastnica Kie), so se strinjali, da jim v prihodnje pripada najnižji plačni bonus v zadnjih dvajsetih letih. S tem se je ta velika avtomobilska korporacija izognila morebitnim težavam, ki bi lahko privedle do stavke. Težave, še nekoliko večje kot sicer, so nastopile po tistem, ko sta se Južna Koreja in Japonska zapletli v svojevrstno gospodarsko vojno, ki je nastala predvsem zaradi sporne japonske kolonizacije Korejskega polotoka vse od leta 1910 pa do konca druge svetovne vojne. Ta grozi, da se bo izvoz južnokorejskih avtomobilov na Japonsko še zmanjšal, na obzorju pa so tudi podobne težave v ZDA, na Kitajskem, v Evropi in še kje. Zaposleni v Hyundaiju, sicer združeni v močne sindikate, so se z manjšimi bonusi strinjali po ogorčenju javnosti, saj je bila povprečna letna bruto plača z dodatki v letu 2018 kar 75 tisoč dolarjev! Sicer pa tudi nekaterim drugim (tujim) tovarnam, ki poslujejo v Južni Koreji, ne gre prav dobro. General Motors je lani zaprl eno izmed svojih tovarn, sedaj pa hoče od zaposlenih izsiliti že drugo letošnjo zamrznitev osnovne plače, Renault Samsung pa naj bi začasno zmanjšal proizvodnjo.

***

Fiat 500 in njegova električna izvedenka se poslavljata od ZDA.

Fiat iz ZDA umika Fiat 500 in njegovo električno izvedenko

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) z ameriškega trga (ZDA) umika Fiat 500 in njegovo električno izvedenko (500e). Tako se po osmih letih končuje poskus s tema dva avtomobiloma, ki nastajata v sosednji Mehiki (Toluca). Odločitev italijansko-ameriškega avtomobilskega koncerna niti ni posebej presenetljiva.

Fiat se je na ameriškem trgu znova pojavil 2011. Po odločitvi, da preneha prodajati prej omenjeni izvedenki Fata 500, na tem velikem tržnem prostoru ostaja s Fiatom 500 X in L ter s 124 Spiderjem. Ko je Sergio Marchionne, pokojni prvi mož FCA, leta pojasnjeval odločitev o ponovni prisotnosti na ameriškem trgu, je med drugim dejal, da hočejo s tem dokazati, da v ZDA ni mogoče prodajati samo italijanski sladoled in pašto, pač pa tudi tipične italijanske avtomobile.

Poskus se torej ni posrečil, kajti Fiat se je v ZDA najbolje odrezal leta 2014, ko je prodal 46 tisoč vozil. Številka se je nato zgolj zmanjševala, lani so Američani kupili vsega 15.521 fiatov, kar je bil kar 41-odstotni padec glede na leto 2017. V letošnjem prvem polletju pa se je posel skrčil še za nadaljnjih 38 odstotkov. Torej poteza res ne more biti nepričakovana.

Janez Kovačič