Avtomobilski teden 35, 2019 Avtomobilski teden 35, 2019
Odšel je dr. Ferdinand Piëch Pri dvainosemdesetih se je končalo življenje dr. Ferdinanda Piëcha, nekdaj prvega človeka koncerna Volkswagen. Lahko bi rekli, da je... Avtomobilski teden 35, 2019

Dr. Ferdinand Piëch: primerjava z največjimi avtomobilske industrije je povsem ustrezna.

Odšel je dr. Ferdinand Piëch

Pri dvainosemdesetih se je končalo življenje dr. Ferdinanda Piëcha, nekdaj prvega človeka koncerna Volkswagen. Lahko bi rekli, da je odšel eden zadnjih velikih, pa seveda precej kontroverznih mož avtomobilske industrije 21. stoletja. Primerjava s Henryjem Fordom in Giovannijem Agnellijem bi bila povsem ustrezna.

Ferinand Piëch, vnuk prav tako slovitega Ferdinanda Porscheja, se je seveda rodil s srebrno žlico v ustih. Toda zdi se, da tega ni pretirano izkoriščal, saj njegova življenjska pot dokazuje, da ni bil le potomec slavne družine (precej problematične zaradi pomena in vloge v času nacizma), pač pa tudi genialen inženir in menedžer. Glede prvega res ni posebnega dvoma, saj je znano, da je oče znamenitega Audijevega štirikolesnega pogona Quattro, medtem ko so se in se še bodo glede drugega mnenja zelo kresala. Kakorkoli že, ko je leta 1993 postal najpomembnejši človek koncerna Volkswagen, je bil ta v velikih težavah. Z radikalnimi potezami – zamenjal je tako rekoč vso upravo, ukrotil sindikate, uvedel nove tehnično-poslovne metode ipd. – je VW do leta 2012 postal konglomerat 12 zelo različnih in med seboj pogosto konkurenčnih avtomobilskih imen, saj so Nemci postali lastniki Bugattija, Lamborghinija, Bentlyja, pa Ducatija, izdelovalcev težkih tovornjakov MAN in Scania, pa seveda Škode, Seata in številnih drugih.

Piech je ves ta čas ohranjal veliko in seveda pogosto povsem nekontrolirano ljubezen do avtomobilov zelo različnih vrst. Tako se je lahko zgodilo, da so se Audi A2 (prvi aluminijasti avto nižjega razreda), VW Phaeton in Bugatti Veyron uvrstili na neslavno lestvico največjih ”izgubašev” v moderni avtomobilski zgodovini. Toda Piëcha to ni omajalo in sčasoma je VW postal največji ali vsaj med tremi največjimi avtomobilskimi izdelovalci na svetu. Še konec osemdesetih prejšnjega stoletja je bil povsem primerljiv z italijanskim Fiatom …

V svoji avtobiografiji, ki je izšla leta 2002, je tudi priznal, da je njegova »pripravljenost za usklajeno delovanje« precej omejena. To se je pokazalo prav po letu 2002. Ko je postal predsednik nadzornega sveta koncerna, je vse ostalo bolj ali manj enako: brez njegovega privoljenja se v koncernu ni moglo zgoditi prav nič . To je med drugim občutil tudi nekdanji šef BMW, dr. Bernd Pischetsrieder, ki je leta 2006 zelo malo časa preživel kot najpomembnejši izvršni mož VW, pa seveda številni drugi. Zdi se, da je našel človeka po svoji meri v dr. Martinu Winterkornu. Ta je vodil koncern vse do sredine leta 2015 bolj ali manj na enak način kot Piëch, potem ga je odnesla slovita afera Diesel-Gate. Nekaj mesecev prej je odstopil tudi Piëch kot predsednik nadzornega sveta, ker ni hotel potrditi novega mandata Martinu Winterkornu! Vse do danes pa je ostala nepojasnjena tako Piëchova kot tudi Winterkornova vloga v tem škandalu, ki je koncern VW doslej stala vsaj 30 milijard evrov. Dr. Ferdinand Piëch je bil nedvomno precej drugačen, a ne toliko, da se ne bi dvakrat ali trikrat oženil in imel skupaj 12 otrok …

***

Tesla prihaja uradno tudi na slovenski trg – preko in s pomočjo Twitterja.

Tesla uradno (menda) tudi pri nas

Po poročanju številnih slovenskih medijev – spletnih in časopisnih – na slovenski trg nekako na pol uradno prihaja tudi slovita Tesla, in sicer kar s tvitom. Tovarna je tako sporočila, da je oziroma bo začela svoje avtomobile prodajati še na Madžarskem, Poljskem, Romuniji in Sloveniji. Kolikor je znano sedaj, bo nakup potekal preko spleta, znano pa je tudi to, da servisa za ta avtomobila pri nas ni in ga verjetno prav kmalu tudi ne bo. Očitno je torej, da Elon Musk in Tesla nista nekaj posebnega nasploh, pač pa tudi tedaj, ko se odpravita na nove avtomobilske trge …

***

Se Ellesmere Portu slabo piše?

PSA: če se bodo razmere poslabšale, gremo

Dogajanje na Otoku razburja Otočane, pa seveda tudi Evropo oziroma Evropsko unijo. Toda vse kaže, da bodo prve konkretne in nič pretirano ugodne poteze potegnile nekatere avtomobilske tovarne, recimo PSA (Citroën Peugeot), ki ima v svoji lasti nemški Opel in britanski Vauxhall.

V Vauxhallovi tovarni Ellesmere Port v bližini Liverpoola naj bi izdelovali prenovljeno izvedenko Astre, toda če se bodo gospodarske razmere drastično spremenile (torej če ne bo dogovora z EU), potem bi se lahko zgodilo, da bo PSA preselil proizvodnjo v katero izmed svojih tovarn na celini, je že pred časom dejal Carlos Tavares, prvi mož PSA. To je sedaj potrdil tudi predstavnik delavcev skupine PSA, ki je dejal, da bodo tovarne v Franciji zlahka vskočile v primeru, če bo Velika Britanija zapustila skupnost brez dogovora. V omenjeni britanski tovarni so lani naredili nekaj manj kot 80 tisoč aster, v njej pa dela nekako 1.000 ljudi.

Tavares je prav tako pred časom dejal, da bodo novo izvedenko Astre izdelovali v Nemčiji (Rüsselsheim), Vauxhallova verzija tega vozila pa naj bi še naprej nastajala v Ellesmere Portu, če … Sicer pa je že precej časa znano: leta 2021 Otok zapušča japonska Honda, ki sedaj domuje v Swindonu, pa tudi Nissan v Sunderlandu ne bo nadaljeval z izdelavo športnega terenca X-Trail.

Janez Kovačič