Avtomobilski teden 35, 2018 Avtomobilski teden 35, 2018
Avtonomni oziroma samovozeči avtomobili so po nesreči, ki jo je povzročilo takšno vozilo v ameriški Arizoni, morda nekoliko utonili v pozabo. Toda sedaj se... Avtomobilski teden 35, 2018

Toyota bo v ameriški Uber investirala vsaj 500 milijonov dolarjev, ki jih bodo namenili razvoju avtonomnih vozil.

Avtonomni oziroma samovozeči avtomobili so po nesreči, ki jo je povzročilo takšno vozilo v ameriški Arizoni, morda nekoliko utonili v pozabo. Toda sedaj se na tej sceni pojavlja novo in močno partnerstvo, kajti moči in želje sedaj združujeta velika Toyota in ameriški Uber Technologies.

Slednji je bil skupaj z Volvom udeležen v prej omenjeni nesreči, v kateri je umrla ženska. Ugotovitve preiskovalcev so bile najprej precej raznolike, na koncu so ugotovili, da bi lahko voznik, ki je sedel v avtu, vendar ni vozil, preprečil najhujše. Po tem dogodku je Uber prekinil testiranje in »upokojil« precej veliko skupino preskusnih voznikov ter seveda tudi vozil. Sedaj pa se je Toyota odločila v razvoj avtonomnih vozil vložiti 500 milijonov dolarjev. Skupaj z Uberjem bosta razvila tehnologijo oziroma sisteme, ki bodo omogočili popolno samodejno vožnjo. Poskusno jih bodo vgradili v Toyoto Sienno, majhen limuzinski kombi, in povezali z Uberjevim sistemom avtomobila na poziv, leta 2021 pa naj bi bilo preskušanje končano.

Zanimivo pri vsem tem je tudi, da naj bi japonska tovarna vzporedno in še naprej razvijala svojo tehnologijo oziroma avtomobile samodejne vožnje ter tega ne bo kombinirala s tistim, kar bodo razvili pri Uberju. Odločitev niti ni tako presenetljiva, kajti k Uberjevi izgubi, ki je v drugem letošnjem četrtletju znašala 891 milijonov dolarjev, je veliko pripomogel prav tisti del družbe, ki se ukvarja z avtonomno vožnjo. Kakorkoli že, videti je, da so avtonomni avtomobili vredni napora in seveda denarja.

***

Novi protokol WLTP začenja veljati v soboto in očitno prinaša (tudi) podražitev avtomobilov.

Jutri oziroma 1. septembra stopa tudi dejansko v veljavo novi protokol oziroma standard z oznako WLTP. Z njim tudi pri nas nadomeščajo do sedaj veljavni protokol NEDC, ki je bil v uporabi od sredine osemdesetih let prejšnjega stoletja. Določal je vrednosti oziroma porabo goriva ter emisije škodljivih plinov, ki so služile kot osnova za določitev različnih davkov. Pri nas izpust CO2 vpliva višino davka na motorna vozila (DMV) in ker bodo ti po novih meritvah nedvomno višji, bodo dražji tudi avtomobili.

Protokol WLTP je sicer formalno začel veljati 1. septembra lani, sedaj pa se je izteklo nekakšno preskusno obdobje. V tem času so morale tovarne za vsa nova vozila določiti parametre po WLTP, pri čemer so morale upoštevati vsak motor v kombinaciji z menjalnikom, pa tudi oprema ni bila nepomembna. Prav zaradi tega so se nekatere tovarne, še posebej tiste, ki imajo v svojem programu veliko motorjev oziroma kombinacij, znašle v časovni zadregi, posledično pa zamuja dobava avtomobilov. V igri pa je seveda tudi veliko denarja, kajti meritve niso preproste in so zato drage; po nekaterih trditvah naj bi nemški koncern Volkswagen vse skupaj stalo okroglo milijardo evrov … Ampak če so vse to nerodne in drage podrobnosti, se je treba vprašati, kaj bo od tega imel kupec, torej potrošnik?

Dejstvo je, da WLTP bolj pošteno kot doslej določa oziroma omogoča izmero porabe goriva in posledično izpuste škodljivih plinov, torej v konkretnem primeru CO2. Tovarniški podatki o porabi goriva po NEDC so bili dolga desetletja v posmeh, saj se jim na cestah oziroma v realnem prometu skoraj ni bilo mogoče približati, s tem pa so bili povsem napačni tudi podatki o emisijah. Kot kaže sedaj, bodo nove vrednosti vsaj za 20 do 30 odstotkov višje kot so bile, v nekaterih primerih celo do 60 odstotkov. Temu primerno se bo pri nas povečal tudi davek na motorna vozila. To pa mora opraviti država, ki pa, saj to menda vemo, ta hip ni v najboljši kondiciji. Po sedanjem dogovoru naj bi vsaj do 1. januarja 2019 veljale vrednosti »v korelaciji z NEDC«, kar torej pomeni, da avtomobili vsaj do tedaj naj ne bi bili dražji. Kaj se bo zgodilo po tem datumu, je veliko vprašanje, vendar je povsem nesporno, da WLTP draži avtomobile. Pravzaprav bi lahko rekli: z WLTP smo dobili tisto, kar smo hoteli – le na višje cene nismo računali …

Janez Kovačič