Avtomobilski teden 34, 2020 Avtomobilski teden 34, 2020
EU: živeti od in z avtomobili Avtomobilska industrija je v Evropi ena najpomembnejših, hkrati pa ponuja delo kar precejšnjemu delu aktivnega prebivalstva. Po podatkih... Avtomobilski teden 34, 2020

Največ ljudi v avtomobilski industriji zaposluje Nemčija, ki je v tem pogledu tudi najpomembnejša država EU.

EU: živeti od in z avtomobili

Avtomobilska industrija je v Evropi ena najpomembnejših, hkrati pa ponuja delo kar precejšnjemu delu aktivnega prebivalstva. Po podatkih evropskega združenja proizvajalcev vozil (ACEA) naj bi bilo v tej gospodarski panogi v državah EU (tokrat zraven štejejo tudi Veliko Britanijo) v letu 2018 neposredno zaposlenih okoli 2,7 milijona prebivalcev. Slovenija je v tem pogledu nekako v drugi polovici držav.

Največ neposredno zaposlenih v avtomobilski industriji je seveda v Nemčiji, in sicer več kot 882 tisoč. Sledi Francija, kjer v avtomobilski industriji dela 229 tisoč ljudi, nato pa že prideta na vrsto Romunija (dobrih 190 tisoč) in Češka republika, kjer se z avtomobili neposredno ukvarja 181 tisoč ljudi. Visoko so tudi Italija (176 tisoč) in Španija (162 tisoč), medtem ko je od tega v Veliki Britaniji leta 2018 živelo dobrih 166 tisoč prebivalcev. Po teh podatkih naj bi bilo pri nas v avtomobilski industriji – bodisi v novomeški tovarni Revoz bodisi pri številnih izdelovalcih sestavnih ali nadomestnih delov – zaposlenih 15.887 ljudi. To nas uvršča nekako na sredino držav Evropske unije. Ob tem je treba omeniti še Slovaško in Madžarsko, državi, v kateri je veliko avtomobilskih tovarn. V prvi je v avtomobilski industriji neposredno zaposlenih več kot 81 tisoč, v drugi pa več kot 101 tisoč ljudi oziroma aktivnega prebivalstva.

Morda je bolj ilustrativen podatek o tem, koliko ljudi dela v neposredno avtomobilski industriji v odstotkih. V tem pogledu sta povsem na vrhu Slovaška in Romunija, kjer se s tem ‘ukvarja’ 15,8 odstotka ljudi. Visoko so tudi Švedska (14 odstotkov aktivnega prebivalstva), Češka republika (13,7 odstotka) in Nemčija (11,5 odstotka). Evropsko povprečje oziroma povprečje Evropske unije je 8,5 odstotka, slovensko pa 7,4 odstotka, kar je toliko kot v Franciji in malenkost manj kot na Poljskem (7,5 odstotka).

***

Daimler AG, lastnik Mercedes-Benza, se je pogodil z ameriškimi oblastmi za dobre tri milijarde dolarjev.

Daimler AG v ameriških lovkah afere Diesel-Gate

Naslednji stavek se ponavlja v neskončnost – posledice afere Diesel-Gate, ki jo je leta 2015 zakuhal nemški Volkswagen (VW) in so jo najprej ter najbolj odkrili v ZDA, so res dolgoročne. Sedaj se je v te ameriške lovke ujel prav tako nemški Daimler AG oziroma njegov najpomembnejši del, torej slavni Mercedes-Benz.

Daimler AG se je namreč pogodil z ameriškimi oblastmi o tem, da bo državi in okoli 250 tisoč Američanom, lastnikom avtomobilov z dizelskim motorjem, v katerih so (tako pri VW) odkrili sporno programsko opremo, ki je ‘producirala’ napačne podatke o emisijah škodljivih plinov, plačal približno tri milijarde dolarjev. Kot je sporočilo nemško podjetje, bodo neposredno oblastem plačali okoli 1,5 milijarde dolarjev, nekako 700 milijonov dolarjev bo šlo v žepe lastnikom spornih dizelskih vozil, nekaj pa bo še dodatnih stroškov, kar torej na koncu znese približno tri milijarde dolarjev. Ob tem je nemško podjetje še dodalo, da primer ni v preiskavi pravosodnega ministrstva.

Tako si je Daimler AG, ki je v procesu velikega in zahtevnega prestrukturiranja, naložil še eno finančno breme. Kot pravijo, se bo to najbolj poznalo naslednje leto, vsekakor pa vsaj še tri leta …

Janez Kovačič