Avtomobilski teden 34, 2019 Avtomobilski teden 34, 2019
Porsche Typ 64 je ostal neprodan Dražbe znamenitih avtomobilov oziroma modelov skoraj vedno pritegnejo veliko pozornosti in to še posebej v primeru, ko se... Avtomobilski teden 34, 2019

Porsche Typ 64 je ostal pri dražbeni hiši.

Porsche Typ 64 je ostal neprodan

Dražbe znamenitih avtomobilov oziroma modelov skoraj vedno pritegnejo veliko pozornosti in to še posebej v primeru, ko se prodaje loti znamenita dražbena hiša Sotheby s. Na ta način so hoteli na dražbi, ki je bila v Kaliforniji, prodati Porsche Typ 64, edini ‘preživeli’ avto, ki ga je skonstruiral znameniti Ferdinand Porsche proti koncu tridesetih let prejšnjega stoletja. A vse skupaj se je končalo precej nerodno, zlasti za dražbeno hišo.

Računali so, da bodo Porscheja prodali za najmanj 20 milijonov dolarjev. Toda dražitelj je tako nerodno oziroma nerazločno začel z avkcijsko ceno, da je bilo vsega skupaj kmalu konec. Avto je na začetku ponujal za 17, toda slišati je bilo kot 70 milijonov dolarjev. To je bilo očitno preveč tudi za tiste, ki so morda razmišljali o nakupu. In tako je avto ostal pri Sotheby’s, pri čemer je še slabše to, da tudi nekateri drugi avtomobili, recimo McLaren F1, tudi niso dosegli cene, na katero so računali. Prvi poganjki novi gospodarske krize?

***

Tesla 3 in številne pritožbe kupcev oziroma lastnikov.

Težave z avtomobili tovarne Tesla – ne prvič …

Seveda ni prvič, da se Tesla in Elon Musk srečujeta s kritikami na račun tovarne, kvalitete avtomobilov, rokov dobave in kar je še takšnega. Ena takšnih zgodb, ki meče precej slabo luč na to hišo, tokrat prihaja iz Nemčije oziroma Leipziga.

Stefan Möller, lastnik podjetja Nextmove, ki se ukvarja z izposojo avtomobilov, je računal, da bo letos svojo floto vozil povečal s kar 100 Teslami 3. Dobil jih je 15 in jih vključil v posel. Toda na naslov podjetja oziroma trgovca s Teslami je te dni prišlo sporočilo, da si je Nemec glede preostalih Tesel 3 premislil in je naročilo odpovedal. Zakaj? »Tesla 3 je čudovit avto, nekatere moje stranke so se v ta avto skoraj zaljubile. Toda vse tisto, kar spremlja ta vozila, torej servis, popravila in podobno, te strezni,« je povedal lastnik nemškega podjetja.

 V svoji ponudbi že ima Tesle S in X, skupaj 38, toda na zamenjavo sedeža v enem izmed avtomobilov je čakal nič manj kot dve leti. Ob vsem drugem mu je tovarna hotela prodati že registrirana Tesle 3, kar pa je bilo za nemškega podjetnika nesprejemljivo, saj bi bil tako ob državne subvencije. O težavah s Teslinimi avtomobili prihajajo novice tudi z Norveške, kjer gredo električni avtomobili zelo dobro v promet. Lastniki se pritožujejo predvsem nad slabo kvaliteto barve oziroma barvanja, statistika pa kaže, da ima Tesla največ pritožb zaradi tega med vsemi avtomobilskimi tovarnami v tej skandinavski državi.

Nemški forumi so ob tem polni pritožb in zgodb lastnikov Tesel, pri čemer je večina razočarana nad slabo kvaliteto nekaterih sestavnih delov in posledično slabim servisom. Če malce poironiziramo vso reč, je kar dobro, da na tej strani nimamo uradne prodaje teh ameriških avtomobilov …

***

Geely: letošnje poslovanje slabše od načrtovanega.

Kitajski Geely z manjšim dobičkom

Ob ohlajanju gospodarstva je vse tisto, kar se dogaja na Kitajskem, deležno še toliko večje pozornosti. In nanjo so še toliko bolj pozorne tiste avtomobilske tovarne, ki tam prodajajo svoje avtomobile ali so tako ali drugače povezane s tamkajšnjo avtomobilsko industrijo. Geely, eden največjih izdelovalcev vozil v tej azijski državi, lastnik Volva in pomemben delničar Daimlerja AG, sedaj sporoča, da je v prvih šestih mesecih posloval precej slabše od pričakovanj.

Geelyjev čisti dobiček je bil v omenjenem obdobju kar za 40 odstotkov skromnejši kot v primerljivem lanskem času in je znašal dobrih 568 milijonov dolarjev. Zanimivo je pojasnilo tovarne: dobiček naj bi načele večje subvencije in podpora trgovcem, ker so začele kitajske oblasti uvajati novi okoljski standard pri izpustu škodljivih plinov. V omenjenem času je tovarna prodala skupaj 651 tisoč avtomobilov, kar je bilo za okoli 15 odstotkov manj kot v enakem lanskem času.

Hkrati s tem je tovarna nekoliko znižala napovedi o skupni letošnji prodaji, ki naj bi do konca leta dosegla številko 1,36 milijona, medtem ko so na začetku leta računali na prodajo več kot 1,5 milijona vozil. Sicer pa se že precej časa ohlaja tudi kitajski avtomobilski trg, kajti julija je bil posel s 4,3 odstotka skromnejši kot v enakem lanskem mesecu. To je že trinajsti zaporedni mesečni padec, kar gotovo mora skrbeti.

Janez Kovačič