Avtomobilski teden 33, 2020 Avtomobilski teden 33, 2020
Avtomobilski trgovci: leto 2019 za spomin V teh dneh tako uvozniki avtomobilov kot posamezni trgovci pregledujejo, kako je teklo poslovanje v zadnjega pol leta.... Avtomobilski teden 33, 2020

Porsche Slovenija je imel lani med zastopniki avtomobilskih tovarn (trgovci) največ dobička.

Avtomobilski trgovci: leto 2019 za spomin

V teh dneh tako uvozniki avtomobilov kot posamezni trgovci pregledujejo, kako je teklo poslovanje v zadnjega pol leta. Čeprav podatki oziroma številke niso znane, je na dlani, da je velika večina delala z izgubo. S tega zornega kota so torej še toliko bolj zanimivi podatki o tem, kako jim je šlo v letu 2019. In ni jim šlo slabo, vsaj precejšnji večini ne.

Po podatkih spletne strani Bizi.si je imel lani Porsche Slovenija, ki je uradni predstavnik korporacije Volkswagen v Sloveniji, dobička za 13,6 milijona evrov. To je bilo dober milijon več kot leto prej. Zelo visoko na tej lestvici je tudi Avto Aktiv (BMW, Mini, Land Rover, Suzuki), ki je ustvaril 8,6 milijona evrov dobička. Šele na tretjem mestu je Renault Nissan Slovenija. Njegov dobiček je znašal 7,2 milijona evrov in je bil za 1,2 milijona skromnejši kot leta 2018. Porsche Inter Auto, ki je prodajalec vozil Volkswagen v Ljubljani, je imel 4,2 milijona evrov, dobička, P Automobil Import (Peugeot), ki je sicer letos dobil novega lastnika (skupina Frey), pa 4,1 milijona. Za veliko večino trgovcev z avtomobilsko pločevino je bilo leto 2019 torej dobro ali celo zelo dobro, za vse pa tudi ne. V tem pogledu precej izstopa Summit Motors Ljubljana. Njegov dobiček lani ni bil majhen – 1,2 milijona evrov – toda številke kažejo, da ga je bilo leto prej za malenkost več kot dva milijona evrov. Prihodnje leto bodo letošnje številke povsem drugačne …

***

Osamu Masuko je odstopil kor predsednik Mitsubishija.

Zamenjava na krmilu Mitsubishija

Povsem nenavadno bi bilo, ko ali če pandemija ne bi sprožila pravega cunamija med vodilnimi avtomobilskih tovarn. Menjave se vrstijo ena za drugo. Sedaj se je to zgodilo tudi pri japonskem Mitsubishiju, sestavnem delu nesrečne zveze Renault-Nissan-Mitsubishi.

Osamu Masuko, 71-letni predsednik in eden veteranov pri tej manjši japonski avtomobilski tovarni, je namreč odstopil, in sicer zaradi zdravstvenih razlogov … Začasno bo njegovo delo opravljal izvršni direktor Takao Kato, Masuko pa bo še naprej ostal v hiši kot svetovalec. Leta 2016 sta se Mitsubishi in seveda Masuko zapletla v škandal, povezan z nepravilnim prikazovanjem prevoženih kilometrov, kar se ni zgodilo prvič. Afera je gospodarsko in poslovno močno škodovala tovarni, kar je izkoristil Nissan in postal 34-odstotni lastnik. S tem je postal tudi najmočnejši delničar, kar je leta 2017 privedlo tudi do tega, da je Mitsubishi postal sestavni del zveze Renault-Nissan-Mitsubishi. Pridružitev je bila ob tem tudi posledica dogovora med Carlosom Ghosnom, tedanjim predsednikom zveze, in Masuko. V škandalu, ki je sledil aretaciji Carlosa Ghosna, je Masuko zanikal tesno povezanost z Ghosnom. Kakorkoli že, Mitsubishi ni v dobrem finančnem stanju in verjetno je tudi to povzročilo spremembo strategije, po kateri se bo v prihodnje orientiral predvsem na azijske trge. Po poročanju nekaterih medijev naj bi že letos z evropskega trga umaknil tri ključne modele, kar pomeni, da bo v resnici še bolj stranski igralec kot je bil doslej.

***

Kitajska se je v letošnjem juliju izkazala s plusom.

Julij prinesel nekaj optimizma kitajskemu trgu

Tudi kitajski trg je v letošnjih prvih mesecih oziroma polletju občutil posledice pandemije. Toda julij kaže, da se okoliščine spreminjajo, čeprav napovedi do konca leta niso posebej optimistične. Vsekakor pa Kitajska za številne avtomobilske tovarne ostaja najpomembnejši trg na obli.

Julija se je tako posel z novimi avtomobili povečal za 16,4 odstotka, kar pomeni, da je bilo prodanih nekaj več kot dva milijona avtomobilov. Na letni ravni pa seveda še naprej gospodari minus, in sicer je bila dosedanja prodaja v primerjavi z lansko manjša za 12,7 odstotka (12,3 milijona vozil). Kot pričakujejo, naj bi bila letošnja prodaja v primerjavi z lansko manjša vsaj za 10 odstotkov, če pa se bo pojavil drugi val pandemije, se utegne posel skrčiti za 20 odstotkov. Bolj razveseljiv je podatek, da se je julija povečala prodaja t.i. energijskih vozil, kamor štejejo električna baterijska vozila (EBV), priključne hibride in avtomobile na gorivne celice. V sedmem letošnjem mesecu je njihova prodaja zrasla za skoraj 20 odstotkov na 98 tisoč vozil, s tem pa se je končal enoletni padec njihove prodaje. Računajo, da se bo letos za to vrsto avtomobilov odločilo okoli 1,1 milijona Kitajcev, to pa bo vendarle za dobrih enajst odstotkov manj kot leta 2019.

Janez Kovačič