Avtomobilski teden 33, 2019 Avtomobilski teden 33, 2019
Kitajska: julijski padec prodaja t.i. novih energijskih vozil Kitajska je bila precej časa obljubljena dežela in posledično trg za številne avtomobilske tovarne. Sedaj je... Avtomobilski teden 33, 2019

Kitajska ostaja največji avtomobilski trg, toda tudi tam še zdaleč ni vse rožnato.

Kitajska: julijski padec prodaja t.i. novih energijskih vozil

Kitajska je bila precej časa obljubljena dežela in posledično trg za številne avtomobilske tovarne. Sedaj je vse bolj jasno, da se tam na drugi strani sveta dogajajo velike spremembe, ki utegnejo precej prizadeti tudi tiste, ki so minuse na drugih trgih enostavno ublažili z velikimi plusi v Konfucijevi deželi. Letošnji julij morda potrjuje te precej črnoglede napovedi.

V letošnjem sedmem mesecu je namreč prodaja t.i. novih energijskih vozil (NEV) – tako na Kitajskem očitno imenujejo električne baterijske avtomobile – padla za okroglih sedem odstotkov v primerjavi z lanskim julijem. To je prvi padec v zadnjih dveh letih; skupaj je bilo julija prodanih okoli 80 tisoč vozil NEV, pri čemer je precej nenavadno, da pa je bila prodaja junija za 80 odstotkov večja kot junija lani. Vse skupaj morda ne bi bilo tako skrb zbujajoče, ko prodaja vseh osebnih avtomobilov v letošnjem juliju ne bi bila manjša za 4,3 odstotka, kar je po podatkih kitajske zveze proizvajalcev avtomobilov (CAAM) že trinajsti zaporedni minus. Po mnenju predstavnikov CAAM je padec zlasti prodaje novih energijskih vozil predvsem posledica trgovskih (in vseh drugih) napetosti med Kitajsko in ZDA. Morda pa je to tudi posledica spomladanske napovedi, po kateri naj bi kitajske oblasti skoraj za polovici zmanjšale subvencije za električna baterijska vozila, katerih doseg je manjši od 400 kilometrov. Po sedanjih napovedih naj bi letos na tem največjem avtomobilskem trgu prodali okoli 26,6 milijona osebnih avtomobilov, kar naj bi bilo okoli pet odstotkov manj kot lani.

Sicer pa se ve: netenje vojn – gospodarskih, trgovskih ali tistih pravih – ne napoveduje nič dobrega. Kvečjemu obratno.

***

Malezija se želi postaviti na svetovni avtomobilski zemljevid.

Malezija si želi domačo avtomobilsko tovarno

Čeprav klasični avtomobilski industriji napovedujejo precej črno prihodnost, je bolj ali manj jasno, da je na obli veliko držav, ki želijo imeti svojo avtomobilsko tovarno oziroma avtomobilsko znamko. Mednje spada tudi nam precej oddaljena azijska Malezija.

Kot je dejal njihov predsednik vlade, računajo na ustanovitev avtomobilske znamke in posledično proizvodnjo avtomobilov ob pomoči japonskega Daihatsuja. Ob tej priložnosti je malezijski predsednik vlade dejal, da ta ne bo pomagala s subvencijami, pač pa na drugačne načine. V tovarni, ki je še ni niti na papirju, naj bi nastajale limuzine, ki naj bi jih poganjal motor z notranjim izgorevanjem, morda pa prihaja v poštev tudi hibrid. Če bo šlo vse po sreči, naj bi tovarna začela delovati leta 2021.

Ampak – kam je izginil Proton, ki je delal avtomobile ob pomoči prav tako japonskega Mitsubishija in smo ga nekdaj poznali tudi pri nas?

***

Honda se deloma umika (tudi) iz Argentine.

Honda ustavlja izdelavo avtomobilov v Argentini

Japonska Honda je v velikem oziroma obširnem procesu t.i. prestrukturiranja. Bolj ali manj se ve, kaj to pomeni. Tudi ali predvsem tole.

Japonska tovarna je sporočila, da bo prihodnje leto ustavila proizvodnjo vozil v tovarni v Campani v provinci Buenos Aires. Tam nastaja mali križanec HR-V. Namesto avtomobilov bodo obdržali le proizvodnjo motociklov, s katerimi se tam ukvarjajo od leta 2006, pet let kasneje pa so začeli izdelovati tudi omenjeni HR-V. Iz tovarne je prišlo sporočilo, da je prenehanje izdelave avtomobilov v tej južnoameriški državi sestavni del načrta prestrukturiranja in da ni v povezavi z volitvami, ki so jih izpeljali pred tednom dni.

Še ni pozabljeno: spomladi je Honda objavila, da bo leta 2021 prenehala izdelovati avtomobile v britanskem Swindonu. Tedaj je bilo rečeno, da to ni v povezavi s slavnim Brexitom. Morda, a se zdi povezava z aktualno britansko politično komedijo zmešnjav čedalje bolj verjetna …

Janez Kovačič