Avtomobilski teden 32, 2019 Avtomobilski teden 32, 2019
Nemčija: junijski splošni padec, julijski avtomobilski vzpon Kaj se dogaja z Nemčijo in v Nemčiji? Junija je industrijska proizvodnja zabeležila največji padec vse od... Avtomobilski teden 32, 2019

Nemčija velja (tudi) za najpomembnejše evropsko avtomobilsko državo in zato je zanimivo vedeti in pogledati, kaj se tam dogaja.

Nemčija: junijski splošni padec, julijski avtomobilski vzpon

Kaj se dogaja z Nemčijo in v Nemčiji? Junija je industrijska proizvodnja zabeležila največji padec vse od leta 2009, ko se je država šele pobirala po ne preveč izraziti krizi, julija pa je bila prodaja osebnih avtomobilov večja za 4,7 odstotka, kar je eden največjih plusov v zadnjih letih. In za povrh je prodaja dizelsko gnanih avtomobilov zrasla za sedem odstotkov, bencinskih pa padla za 1,8 odstotka. Na letni ravni imajo plus 1,2 odstotka, skupaj je bilo letos prodanih 2,1 milijona osebnih avtomobilov.

Podrobnejši pregled julijskega dogajanja ob vsem drugem kaže tudi velik razkorak med posameznimi tovarnami. Nemška statistika loči med domačimi in tujimi avtomobilskimi hišami. Med domačimi je julija velik plus zabeležil BMW (32 odstotkov), dobro je šlo Fordu (skoraj 27-odstotna rast), tudi Opel je imel lep plus (23 odstotkov), pa tudi pri Mercedes-Benzu se niso pritoževali (22 odstotkov več). Na drugi strani so bili Porsche (več kot 21 odstotkov manj), Audi je padel za krepkih 14 in Smart za 18 odstotkov, medtem ko se je prodaja Volkswagna zmanjšala za skoraj sedem odstotkov. In tujci? Land Rover je beležil skoraj 44-odstotni plus, zelo dobro je šlo Lexusu (skoraj 39 odstotkov več), dober je bil tudi Hyundai (23,4 odstotka bolje ) ipd.

Kaj se torej dogaja z dizelskimi avtomobili? Pravega pojasnila (še) ni, je pa njihov tržni delež sedaj 33-odstoten, delež bencinski gnanih vozil pa 58, 2 odstotka. Ostalo si razdelijo alternativno gnani avtomobili. Tako so julija prodali skoraj 6.000 električnih baterijskih vozil, kar je bilo za dobrih 136 odstotkov več kot julija lani, njihov tržni delež pa je bil 1,8-odstoten. Prodaja hibridov (številka vključuje tudi priključne hibride) je zrasla za skoraj 60 odstotkov na 21.560 vozil. Vprašanja torej ostaja – kaj se dogaja z dizlom v Nemčiji?

***

Bruno Le Maire: kaj pa FCA?

FCA menda še ni odpisan

Ni še pozabljena junijsko dogajanje med Fiat Chrysler Automobiles (FCA) in Renaultom, ko naj bi bila združitev teh dveh velikih avtomobilskih podjetjih bolj ali manj gotova. Zgodilo se je drugače. Ves ta čas so iz Francije prihajale vesti o tem, da francosko avtomobilsko podjetje bolj zanima utrditev zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, kot pa morebitna poroka s FCA. Sedaj se zdi, da na tej relaciji še ni vse mrtvo.

Po pisanju nekaterih največjih finančnih časopisov naj bi Renault zmanjšal svoj lastniški delež v Nissanu (43,4 odstotka) zaradi tega, da bi obudil propadle pogovore o združitvi s FCA. Logika te povezave oziroma poteze ni povsem jasna, je pa že dolgo znano, da si pri Nissanu želijo prav to – torej zmanjšanje francoskega lastniškega deleža, ki daje Renaultu veliko glasovalnih pravic pri Nissanu, medtem ko Nissan te možnosti nima. Je pa jasno, da bo o morebitni potezi najprej in najbolj odločala francoska država, ki je 15-odstotna lastnica Renaulta. Ves ta čas je francoska politika in predvsem finančni minister Bruno Le Maire zatrjeval, da jih torej zanima predvsem francosko-japonska zveza, o ameriško-italijanski navezi pa ni bilo nič rečenega …

***

Ljubljanski Autocommerce menda dobiva novega lastnika.

Autocommerce z novim lastnikom?

Ni nujno, da drži, a stari pregovor, da tam, kjer je dim, je tudi ogenj, še drži. Torej: zdi se, da ljubljanski Autocommerce, dolgoletni zastopnik Daimlerja AG, ki ima v svojem lastniškem naročju znamki Mercedes-Benz in Smart, menja lastnika.

Kot je bolj ali manj znano, so največji lastniki nekateri vodilni v Autocommercu in drugih družbah, ki so bile nekdaj sestavni del krovnega podjetja. Menda se za lastništvo poteguje največji (ali eden največjih) evropskih avtomobilskih trgovcev Emil Frey. Na slovenski avtomobilski sceni ni popolna neznanka, saj sta v njegovih rokah zastopnika za Peugeot in Citroën. Ta hip je mogoče zgolj ugibati, ali napovedi držijo, vsekakor je še veliko bolj v oblake zavito vprašanje, koliko naj bi švicarski trgovec odštel za Autocommerce. Lahko si privoščimo le malce nevoščljivo domnevo – za nekaj položnic kljub vsemu bo …

Janez Kovačič