Avtomobilski teden 31, 2019 Avtomobilski teden 31, 2019
Tokijski salon brez nekaterih pomembnih tovarn To, da se tudi največji avtomobilski saloni srečujejo z okoliščinami, ki so bistveno drugačne, je znano že nekaj... Avtomobilski teden 31, 2019

Tokijski avtomobilski salon je še vedno med zelo pomembnimi, toda časi se tudi zanj spreminjajo.

Tokijski salon brez nekaterih pomembnih tovarn

To, da se tudi največji avtomobilski saloni srečujejo z okoliščinami, ki so bistveno drugačne, je znano že nekaj časa. Kako se jim bodo prilagodili – to je vprašanje za veliko denarja.

Tokijski avtomobilski salon ima, tako kot vsi drugi največji saloni na obli, že dolgo in vnaprej določen datum – začne se konec oktobra in konča v začetku novembra. Letos bo enako, vendar s precejšnjo razliko – na ogled ne bo številnih avtomobilov kar številnih avtomobilskih hiš. BMW in Audi sta že pred časom sporočila, da ju v Tokio ne bo, bo pa tam Mercedes-Benz. To torej pomeni, da bo stuttgartska avtomobilska hiša sam ‘branila’ ugled in pomen nemške premijske druščine. Toda ne bo niti nekaterih drugih pomembnih imen, ki so dokaj uspešna na tem razmeroma velikem trgu. Manjkali bodo koncern Volkswagen, pa skupina PSA (Peugeot, Citroën, Opel), ne bo Volva ipd. Zanesljivo drži, da seznam manjkajočih še ni popoln in se bo verjetno še nekoliko podaljšal. Kako svojo odsotnost pojasnjujejo v nekaterih hišah?

Pri Volkswagnu pravijo, da sedaj nimajo v portfelju avtomobilov, ki bi bili zanimivi za japonski trg. Dodajajo tudi, da letošnja odsotnost še ne pomeni, da bo tako tudi v prihodnje. Pri BMW so k vsemu temu dodali le, da bodo v času salona pripravili posebno prireditev. Ni sporno – tudi avtomobilski saloni bodo morali premisliti o svoji prihodnosti.

***

Carlos Tavares: izdelava Astre v VB je v nevarnosti.

PSA: če ne bo pravega dogovora, potem …

V Veliki Britaniji imajo novega predsednika vlade, nič novega pa to ne prinaša tamkajšnji avtomobilski industriji. Sedaj se je oglasil tudi prvi človek PSA (Peugeot Citroen) Carlos Tavares in njegovo sporočilo ni optimistično.

PSA v svoji tovarni v Ellesemere Portu izdeluje Opel Astro (ker je Opel od predlani v lastniškem naročju tega francoskega koncerna). Toda če se bodo okoliščine spremenile in ne bo mogoče zagotoviti dobičkonosne proizvodnje, bomo tovarno zaprli, je za Financial Times dejal Carlos Tavares. Opozorilo ne more bit bolj jasno, verjetno ga razume tudi novi šef Downing Streeta Boris Johnson. Po prvotnem načrtu naj bi novo generacijo Astre izdelovali tako v Veliki Britaniji kot tudi v Nemčiji (Rüsselsheim), in sicer od leta 2021. In če do 31. oktobra, ko naj bi Velika Britanija dokončno izstopila iz EU, ne bo dogovora, se bo očitno poslovila tudi Astra. Ve se, kdo bo najbolj in najprej občutil vse, kar se bo v tem primeru zgodilo …

***

Rupert Stadler bo moral pred sodnike.

Obtožnica zoper Ruperta Stadlerja

Videti je, da zapori (ali vsaj grožnje z njimi) postajajo skoraj sestavni del dogajanja v avtomobilski industriji. V mislih je seveda sloviti Carlos Ghosn, ki je že vse od lanskega novembra v (hišnem) zaporu na Japonskem. Utegne pa se zgoditi, da se bo čez čas tja preselil tudi Rupert Stadler, nekdanji prvi mož nemškega Audija.

Stadler se je že lani znašel pod povečevalom preiskovalcev, sedaj pa je zoper njega vložena obtožnica. Oblasti mu očitajo, da je že septembra 2015, ko je izbruhnila afera Diesel-Gate, vedel za goljufijo s programsko opremo pri dizelskih motorjih, vendar ni preprečil prodaje. Junija lani bil Stadler aretiran in vse do novembra preživel v preiskovalnem zaporu. V tem času je nadzorni svet oziroma upravni odbor prekinil pogodbo o delu in s tem se je končala kariera človeka, ki je bil pri Audiju vse od leta 2007 in gotovo veliko pripomogel k njegovi poslovni uspešnosti. Kdaj bo stopil pred sodnike, seveda še ni znano.

Je kakšna razlika med početjem Ghosna in Stadlerja? Verjetno je, ampak to ne bo imelo posebne teže.

Janez Kovačič