Avtomobilski teden 31, 2016 Avtomobilski teden 31, 2016
Otoški Brexit je seveda že preteklost, posledice pa sedanjost in verjetno tudi prihodnost. Prav avtomobilske tovarne – in na Otoku jih je veliko –... Avtomobilski teden 31, 2016
Brexit počasi izstavlja račune, videti je, da jih prva izstavlja avtomobilska industrija.

Brexit počasi izstavlja račune, videti je, da jih prva izstavlja avtomobilska industrija.

Otoški Brexit je seveda že preteklost, posledice pa sedanjost in verjetno tudi prihodnost. Prav avtomobilske tovarne – in na Otoku jih je veliko – so zelo jasno in tudi dovolj glasno opozarjale na negativne posledice morebitnega odhoda Velike Britanije iz EU. Sedaj se zdi, da nekatere že izstavljajo račune.

Skupina PSA – Peugeot, Citroën in DS – je prvega avgusta podražila svoje avtomobile na tem drugem največjem evropskem trgu. Skok cen ni izjemno visok, vendar dovolj občuten, in sicer so cene višje za dva do tri odstotke. Pri PSA pravijo, da je podražitev vsaj deloma posledica padca vrednosti britanskega funta za približno 10 odstotkov, kar pa je posledica Brexita. Zanimivo pri tem je, da se je za zvišanje cen odločil najprej PSA, pa čeprav Francozi na drugi strani Rokavskega preliva nimajo tovarne in je njihov lanski tržni delež v skupni prodaji osebnih avtomobilov nekako 7,2 odstotka. Če je torej skupina PSA prva, pa ji bodo po sedanjih (in tudi že prejšnjih) napovedih sledile tudi druge avtomobilske hiše. Carlos Ghosn, prvi mož skupine Renault-Nissan (in japonska tovarna je pomemben izdelovalec avtomobilov v Veliki Britaniji), je prav tako dejal, da ni dvoma o podražitvi Renaultov in Nissanov na otoškem trgu. Tudi Fiat je napovedal nekaj podobnega, vendar Italijani še čakajo. Je pa ameriški Ford, ki Britancem proda največ avtomobilov, sporočil, da jih je Brexit doslej stal skoraj 50 milijonov evrov in da bo letošnja izguba zaradi tega najmanj 180, prihodnje leto pa vsaj 350 milijonov evrov ali celo več. General Motors ni bil natančen s takšnimi in podobnimi številkami, pa vendar omenjajo nekajstomilijonski ‘veter v prsa‘ kot posledico izstopa iz EU. Vprašanje torej ostaja: koga bo zaradi izstopa najbolj bolela glava?

Italija, tako se zdi, razbija evropsko odsotnost enotne akcije zoper koncern Volkswagen. Pokazalo se bo, ali gre za osamljeno početje, ali pa je to začetek drugačnega evropskega razumevanja afere 'Diesel-Gate'.

Italija, tako se zdi, razbija evropsko odsotnost enotne akcije zoper koncern Volkswagen. Pokazalo se bo, ali gre za osamljeno početje, ali pa je to začetek drugačnega evropskega razumevanja afere ‘Diesel-Gate’.

Nemški Volkswagen in Evropska unija (EU) oziroma Evropa kljub vsemu (le) ne najdeta skupnega jezika glede vsega tistega, kar je povzročila afera ‘Diesel-Gate’. Medtem ko se VW v ZDA trudi na vse načine ugoditi zahtevam oblasti oziroma lastnikom njihovih avtomobilov in je za plačilo odškodnin namenil zajetno vsoto dolarjev (vsaj okoli 18 milijard!), pa je njegov odnos do Stare celine bistveno drugačen. EU je že pred časom zatrdila, da je to nepravično, a doslej se ni zgodilo še nič pretresljivega. Vendar pa se zdi, da se ta enotna evropska ‘abstinenca’ nekako krha – vsaj sodeč po novicah, ki prihajajo iz sosednje Italije. Tam vladna agencija, ki ima na skrbi t.i. protimonopolno zakonodajo, nemškemu koncernu prisodila pet milijonov evrov kazni. Razlog seveda ni neznan – zavajanje kupcev glede izpustov dizelskih motorjev. Upoštevaje to, da se nekaj podobnega odločili zelo daleč stran, in sicer v Južni Koreji, je jasno, da gre saga naprej. Da za VW ne bo poceni, je jasno že od lanskega septembra. Manj jasen je končni rezultat – v denarju in še čem.

Slovenija utegne biti policijska država, a ta hip ji po tej strani precej klavrno kaže.

Slovenija utegne biti policijska država, a ta hip ji po tej strani precej klavrno kaže.

Slovenija – policijska država. Tako domneva časopisni naslov. Seveda je v mislih predlog novela zakona o nalogah in pooblastilih policije, ki razburja po dolgem in počez – kar je razumljivo in pričakovano. Koliko je ta hip tale državica res policijska, kar bi pomenilo, da ima policija ogromno pristojnosti in da jih tudi zelo zavzeto uporablja oziroma izvaja? Takole je pisalo v drugem časopisu: na mariborsko policijsko postaje pride ženska v družbi ostrega psa. Ko pride mimo policist, ga pes popade. Ne prav hudo, a dovolj, da je čutil in se morda čudil. Ko drugi policist zahteva, naj lastnica umiri psa (kasneje so ugotovili, da je sicer popadljiv, saj je že dvakrat napadel druge pse, enkrat človeka), ta tega ne upošteva. Še več, kljub vsemu odide in se požvižga na policijske ukaze … Kako je že bilo rečeno v eni najbolj znamenitih slovenskih povesti – policija pa nič!

Janez Kovačič

Preberite tudi