Avtomobilski teden 30, 2019 Avtomobilski teden 30, 2019
Država jamči za posojilo JLR Jaguar Land Rover, častitljiva angleška oziroma britanska avtomobilska znamka, sicer v lasti indijskega konglomerata Tata oziroma Tata Motors, je... Avtomobilski teden 30, 2019

S posojilom naj bi JLR posodobil tovarno, v kateri bodo nastajali predvsem električni avtomobili.

Država jamči za posojilo JLR

Jaguar Land Rover, častitljiva angleška oziroma britanska avtomobilska znamka, sicer v lasti indijskega konglomerata Tata oziroma Tata Motors, je bila pred nekaj meseci precej v središču pozornosti. Razlog? Napovedovali so odpuščanje, kajti poslovni rezultati niso bili takšni, kot so upali. Sedaj je znova na prvih straneh – britanska vlada oziroma vladna finančna agencija bo jamčila za posojilo v višini 500 milijonov funtov (približno 580 milijonov evrov). S tem denarjem bodo začeli izdelovati novo generacijo električnih vozil, ki bodo nastajali doma, torej v Veliki Britaniji.

Kot pravijo, bodo s tem denarjem obnovili tovarno Castle Bromwich v bližini Birminghama. Prvi električni avtomobil, ki bo pripeljal iz te prenovljene tovarne, naj bi bila električna izvedenka Jaguarja XJ. Odločitev o jamstvu je bila sprejeta po sestanku premierke Therese May s predstavniki avtomobilske industrije na Otoku. Kaj jim je povedala, sicer ni znano, znano pa je, da je prav otoška avtomobilska industrija od prvega dne po izglasovanem Brexitu opozarjala ne negotovo prihodnost. Zdi se torej, da je nevarnost o odpuščanju vsaj 4.500 zaposlenih v skupini JLR odpravljena. Dokončno?

***

Junija je bil za večino avtomobilskih tovarn na evropskih trgih zelo skromen, celo problematičen.

Junij je strmoglavil

Letošnja prodaja osebnih avtomobilov tako v Evropski uniji kot seveda v Sloveniji je precej nepredvidljiva. To dokazuje tudi junij, saj je bil posel z novimi osebnimi avtomobili v šestem letošnjem mesecu na evropski ravni manjši za 7,9 odstotka, kar je vsekakor precej globok padec. Junija je bilo skupaj prodanih 1,49 milijona avtomobilov (tokratna statistika k članicam EU prispeva še članice Efta), v enakem lanskem mesecu pa 1,62 milijona.

Številke evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (Acea) kažejo, da je bil junij skoraj katastrofalen za nekatere avtomobilske hiše. V to skupino spadajo Nissan (minus 27 odstotkov), pa Volvo, ki je prodal za 22 odstotkov manj in končno tudi Honda s 13-odstotnim padcem. Tudi pri Fiat Chrysler Automobiles (FCA) niso mogli biti posebej zadovoljni, saj je bilo kupcev za 14 odstotkov manj, BMW je padel za 9,6 odstotka, koncern Volkswagen, skupina PSA in Daimler AG pa za več kot osem odstotkov. Vsekakor je zanimivo dogajanje znotraj skupine Volkswagen. Vse doslej je bila češka Škoda v velikem vzponu, toda junija je zabeležila minus (8,5 odstotka), medtem ko ostaja španski Seat še naprej med tistimi, ki beleži zgolj pluse – za 7,4 odstotka je bila višja njegova junijska prodaja na evropskih trgih. In kaj naj bi bil najpomembnejši vzrok vsega tega?

Pri Acea pravijo, da je bil junij krajši za dva prodajna dneva in to se menda zelo pozna. In prav zaradi tega so spremenili svojo letošnjo napoved: če so na začetku leta govorili o enoodstotnem povečanju, sedaj govorijo o enoodstotnem padcu …

***

Škoda Karoq bo najprej nastajala v novi Volkswagnovi tovarni v Turčiji.

VW bo gradil v Turčiji

Že nekaj časa se je ugibalo, v kateri državi, bodisi članici ali nečlanici EU, naj bi koncern Volkswagen (VW) zgradil novo tovarno. To naj bi potrebovali predvsem zaradi tega, ker so proizvodne zmogljivosti v nekaterih tovarnah polno zasedene in bi denimo lani lahko prodali veliko več kot so – če bi imeli kaj prodati … Sedaj ni dvoma: VW bo gradil v Turčiji.

Nova tovarna bo stala v bližini Izmirja, delovati naj bi začela leta 2022, zmogljivost naj bi bila okoli 320 tisoč vozil, za začetek pa bodo tam nastajali Seati in Škode (Karoq). Skratka, gre za veliko investicijo, čeprav VW za sedaj še ni sporočil, koliko bo vse stalo in koliko ljudi bodo zaposlili. Šlo pa bo za nekaj sto milijonov evrov in za nekaj tisoč delovnih mest, o tem ni dvoma.

Zakaj je bilo tudi v teh krajih nekaj bolj izpostavljeno vprašanje, kje bo VW gradil? Predvsem zaradi tega, ker naj bi bila med možnimi državami oziroma lokacijami Srbija. Sedaj se je izkazalo, da je bilo vse skupaj ugibanje, kajti v sporočilu nadzornega sveta VW je ob Turčiji omenjena zgolj Bolgarija, medtem ko o Srbiji ni ne duha ne sluha. Menda je imel precej pomembno vlogo pri odločitvi za Turčijo tudi Katar, ki je 17-odstotni lastnik VW … Tako ali drugače – Srbija bo za sedaj ostala le pri tudi nam (še) znanem Kragujevcu in Fiatu.

Janez Kovačič