Avtomobilski teden 3, 2019 Avtomobilski teden 3, 2019
Diesel-Gate noče in noče z avtomobilske scene. Sedaj se je vanjo ujel tudi koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles), ‘na čakanju’ pa so še nekateri,... Avtomobilski teden 3, 2019

FCA bo moral plačati 800 milijonov dolarjev kazni. Veliko in malo, če narediš kakšno primerjavo.

Diesel-Gate noče in noče z avtomobilske scene. Sedaj se je vanjo ujel tudi koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles), ‘na čakanju’ pa so še nekateri, denimo nemški Daimler AG oziroma Mercedes-Benz.

FCA je sklenil poravnavo z ameriškim ministrstvom za pravosodje zaradi suma nameščanja goljufive programske opreme v vozila, ki jih pogajajo dizelski motorji. To jih bo stalo 800 milijonov dolarjev, kar je seveda v primerjavi s tistim, kar je moral doslej plačati nemški Volkswagen, pravzaprav kaplja v morje. Kot trdijo ameriške oblasti, naj bi bila oprema nameščena v več kot 100 tisoč modelov RAM 1500 in Jeep Cherokee.

Lastniki teh vozil naj bi dobili 2.800 dolarjev odškodnine. Jasno je, da skušajo v FCA zmanjšati tako pomen poravnave kot izrečene kazni, toda za ameriško pravosodje ni nobenega dvoma, da nimajo čistih rok. Zanimiva je tudi izjava predstavnika ameriških oblasti, ki je dejal, da je »FCA prevaral tako lastnike vozil kot zvezno oblast, administracija predsednika Trumpa pa pri tem ne bo sklepala kompromisov«. Kot že prej zapisano, se utegne na tem rešetu kmalu znajti tudi Daimler AG, ki ga sumijo podobnih nepravilnosti kot FCA in prej Volkswagen. Verjetno drži: geslo »najprej Amerika« pomeni tudi to, da najprej in najbolj zavzeto pogledaš pod prste tujcem.

***

E-Golf je šel lani dobro v promet.

Nemški Volkswagen (VW) si ob pogledu na lanske prodajne številke lahko reče, da mu je šlo dobro. Težko bi trdil, da mu je šlo zelo dobro, a morda bolje, kot je sam pričakoval. Lanski posel je bil s prodajo 6,24 milijona vozil za 0,2 odstotka večji kot leto prej. Skromen plus, ki bi ga smeli razumeti kot velikega.

Medtem ko prodajne številke za vso skupino VW, ki jo sestavlja konglomerat različnih tovarn, še niso znane, je matični VW dosegel pozitiven rezultat. Kot pravijo, so bili športni terenci (SUV) gonilna sila rasti , pri čemer pa je jasno, da vsega niso mogli nadomestiti. Po drugi strani je šlo VW različno na različnih trgih oziroma koncih sveta. Najbolj se je njihova prodaja povečala v Južni Ameriki (plus 13,1 odstotka), pa v ZDA, kjer je bilo kupcev za 4,2 odstotka več in tudi v Evropi (plus 3,6 odstotka). Gotovo posebej presenečajo ZDA, kjer VW že nekaj let nima bleščečega imidža – in ve se, zakaj. Po. drugi strani pa je bil posel skromnejši na Kitajskem, pa v Argentini in tudi Mehiki, trgih, ki so za germansko hišo vsekakor zelo pomembni. Tudi WLTP, novi okoljski standard oziroma protokol, je pripomogel h kar precejšnjim težavam, saj je bilo lansko jesen veliko zadreg oziroma zastojev pri dobavi avtomobilov.

Bolj ali manj se ve, da VW pripravlja obsežno ofenzivo na trg električnih vozil, pri čemer jim tudi lani ni šlo slabo. Skupaj je bilo prodanih 50 tisoč električnih vozil in priključnih hibridov, kar je bilo 13-odstotno povečanje. Pomembno vlogo je pri tem odigral e-Golf, ki si je v prej zapisani številki odtrgal kar 45 odstotni delež.

***

Carlos Ghosn očitno izgublja podporo Renaulta.

Vse kaže, da se v aferi Carlos Ghosn marsikaj spreminja. Novo je predvsem to, da francoska vlada, ki je 15-odstotna lastnica Renaulta in ima v upravnem odboru dva sedeža, ni več trdno na strani nekdanjega predsednika zveze Renault-Nissan-Mistubishi.

Francoski finančni minister Bruno Le Maire je namreč dejal, da v tem pogledu vstopajo v »novo obdobje, saj potrebujemo novo in bolj stabilno vodstvo v Renaultu«. To pomeni, da Carlos Ghosn po vsej verjetnosti izgublja svojega doslej najbolj zvestega podpornika. V prihodnjih dneh se bo verjetno sestal upravni odbor Renaulta in zamenjal Carlosa Ghosna, torej bo storil to, kar sta takoj ob njegovi aretaciji storila tako Nissan kot Mitsubishi. Pred nedavnim sta bila na Japonskem tudi dva visoka predstavnika francoskih oblasti, ki se trudi, da bi zagotovila nadaljnji obstoj zveze in posledično tudi delo številnim zaposlenim tako na tej (Renaultovi) kot na drugi (Nissanovi) strani. A je že sedaj na dlani, da je zveza v nevarnosti in vse bolj postaja očitno, da je pri japonskem partnerju vse manj volje za nadaljevanje zakona.

Janez Kovačič