Avtomobilski teden 3, 2018 Avtomobilski teden 3, 2018
Poslovanje francoske avtomobilske družbe Renault, ki ima pod seboj tudi Dacio, pa AutoVaz oziroma vozila znamke Lada in južnokorejski Renault Samsung, ob tem pa... Avtomobilski teden 3, 2018

Skupini Renault je šlo lani dobro, še bolj dobro je bilo, da je bil Clio 4 drugi najbolje prodajani avtomobil na Starem trgu.

Poslovanje francoske avtomobilske družbe Renault, ki ima pod seboj tudi Dacio, pa AutoVaz oziroma vozila znamke Lada in južnokorejski Renault Samsung, ob tem pa je lastnica novomeškega Revoza, naše edine avtomobilske tovarne, je prav zaradi zadnjega pomembno in zanimivo. In lani jim je šlo dobro.

Skupina, ki ima svoje domovanje v pariškem Boulogne-Billancourtu, je lani v globalnem pogledu svojo prodajo povečala za krepkih 8,5 odstotka na skupaj 3,7 milijona vozil, pri čemer je prav povedati, da sem štejejo tako osebne avtomobile kot tudi gospodarska vozila. Globalni tržni delež je tako zrasel na štiri odstotke, dosežek pa je dober tudi zaradi tega, ker se je svetovna prodaja povečala za 2,3 odstotka.

Zgolj tovarna Renault je lani prodala 2,6 milijona vozil, Dacia 655 tisoč, AutoVAZ pa 335 tisoč avtomobilov. Vse te številke so ugodnejše od predlanskih, slabše je šlo le Renaultu Samsung, kjer je bil obseg posla skromnejši za dobrih deset odstotkov (99 tisoč vozil).

Pričakovano je bilo, da sta tako Renault kot Dacia največ prodala na Stari celini – prvi 1,9 milijona, drugi pa 463 tisoč vozil. Tržni delež prvega je 8,2, drugega pa 2,6-odstoten. Zelo dobro je šlo lani Renaultu z električnimi avtomobili, kjer so Francozi v Evropi obdržali vodilni delež oziroma položaj, saj je bil Zoe najbolje prodajano električno vozilo, obseg prodaje električnih vozil pa je bil večji za 38 odstotkov. In najbolj bistveno – Clio 4 je bil drugi najbolje prodajani avtomobil na evropskem trgu, pri čemer je vsaj omembe vredno, da od lanskega junija nastaja tudi v Revozu …

***

Vse kaže, da nemškega Opla v letošnjo avtomobilsko Ženevo ne bo.

Novi lastnik, nova pravila in še marsikaj drugega. To občuti tudi nemški Opel, ki je od lani pod komando francoskega PSA (Peugeot, Citroën). Vse kaže, da nemške tovarne ne bo na salon v švicarsko Ženevo.

Pri PSA so bili glede odsotnosti Opla s ‘parketa’ na salonu, ki velja za enega najpomembnejših in tudi najbolje obiskanih, povsem jasni: letos Nemci ne bodo predstavili nobene novosti, poleg tega pa je treba varčevati in Ženeva ni prizorišče, kjer bi bilo kaj poceni ali celo zastonj. Sicer pa drži, da je lani Opel postavil na cesto sedem novih modelov in je bila torej letošnja modelska abstinenca pričakovana.

Morebitna odsotnost Opla ne bo kakšna izjemna novost ali posebnost, kajti na lanskem frankfurtskem avtomobilskem salonu ni bilo Nissana, manjkala sta tudi Fiat in Jeep, predlani sta se Parizu odpovedala Mazda in Volvo ipd. Oplu vsekakor ne more biti v tolažbo dejstvo, da v Ženevo ne bo niti hišnega DS, ki mu prav tako ne cvetijo rože.

Sicer pa – konec lanskega leta je PSA od General Motorsa, nekdanjega lastnika Opla, zahteval vračilo polovice kupnine, ker, kot je bilo rečeno, Oplovi motorji niso na tehnološki ravni, kot je bilo to obljubljeno, in bo zato njihova prilagoditev novim evropskim okoljskim zahtevam, ki bodo začele veljati 2021, zahtevala veliko denarja …

***

Carlos Ghosn pravi: lani smo bili številka 1!

Zgodba je znana in ima brado: takoj po tistem, ko se začenjajo pojavljati vsakovrstne statistike, se pojavljajo tudi različne razlage – tokrat o tem, kdo je lani osvojil lovoriko največjega izdelovalca vozil na obli. Če so v tem nekdaj sodelovali Volkswagen, Toyota in General Motors, se je igri pridružila francosko-japonska avtomobilska skupina Renault-Nissan.

Carlos Ghosn, prvi mož skupine, tako pravi, da gre naslov največjega v letu 2017 v njihovo vitrino, saj so izdelali 10,6 milijona osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil. Nemški koncern Volkswagen (VW), ki je bil v letu 2016 številka ena, naj bi po lastnem zatrjevanju lani naredil 10,7 milijona vozil, kar je bilo 4,3 odstotka več kot predlani. Toda, pravi nam tako ali drugače ljubi Carlos, ta številka vključuje tudi 200 tisoč težkih tovornih vozil, naša statistika pa tega ne vključuje, in smo zato prvi. Tako ali drugače, Carlos Ghosn je ob tem tudi rekel, da »debate na to temo ne bo več« …

Janez Kovačič

 


 

 


 

Privacy Preference Center