Avtomobilski teden 29, 2019 Avtomobilski teden 29, 2019
BMW: Harald Krüger menda odhaja Zdi se, da je pred nami leto zamenjav na vrhovnih položajih avtomobilskih tovarn. Sredi maja so pri Daimlerju AG... Avtomobilski teden 29, 2019

Harald Krüger se ne bo potegoval za drugi oziroma novi mandat vodenja BMW.

BMW: Harald Krüger menda odhaja

Zdi se, da je pred nami leto zamenjav na vrhovnih položajih avtomobilskih tovarn. Sredi maja so pri Daimlerju AG oziroma Mercedes-Benzu dobili novega človeka, sedaj vse kaže, da se bo to zgodilo tudi pri BMW. Toda razlika je očitna: medtem ko je bilo že pol leta prej jasno, da bo pri Mercedes-Benzu Dietra Zetscheja zamenjal Ola Kallenius, je prvi mož BMW Harald Krüger sam napovedal, da se ne bo potegoval za novi oziroma drugi mandat, ki naj bi se začel prihodnje leto.

Krüger, 53-letni inženir, je na čelo münchenske avtomobilske hiše stopil decembra 2014. Tam je zamenjal Norberta Reithoferaja, ki je sedaj predsednik nadzornega sveta. Veliko pozornosti je Krüger zbudil septembra 2015, ko se je zgrudil na svojem prvem velikem nastopu pred novinarji na frankfurtskem avtomobilskem salonu. Tedaj se je veliko špekuliralo, ali je morda bolan. Sedaj je jasno – bolj ali manj – da v svojem štiriletnem delu ni pokazal tistega, kar so od njega pričakovali. In pričakovanja so bila velika.

Leta 2016 je BMW po desetletju prevlade nad Mercedes-Benzom in Audijem, kot dvema najpomembnejšima premijskima konkurentoma tako doma kot na tujem, zaostal za stuttgartsko avtomobilsko hišo. To je bil hud udarec za bavarsko tovarno. Čeprav je bil BMW s svojim električnim i3 tako rekoč prvi, ki je zaoral električno avtomobilsko ledino, se je začetni tržni uspeh tega avtomobila kmalu zaustavil. Pravijo tudi, da je bil Krügerjev poslovni načrt oziroma strategija, ki jo je predstavil leta 2016, slaba kopija Mercedesove ipd. V dobro mu štejejo to, da je BMW nekako ohranil izven vsega tistega, kar je prinesla in povzročila afera Diesel-Gate (za razliko od Audija in sedaj tudi Mercedes-Benza), ter da mu je uspelo ohraniti skupno naložbo s kitajskim podjetjem Brilliance, ki je na Kitajskem drugi največji izdelovalec vozil. Potem pa je tistega, kar naj bi bilo v njegov prid, že zmanjkalo.

Harald Krüger je bolj ali manj zgodovina. Ni prvi in ne zadnji, ki pri BMW ni imel prav dolge in uspešne kariere. Je pa jasno vsaj nekaj – tudi njegovemu nasledniku ne bo postlano z rožicami.

***

Prodaja Porscheja Cayenna se je letos povečala za 45 odstotkov.

Porsche še ne bije plat zvona …

Nemški Porsche nas je zadnja leta navadil zgolj na velike pluse in pozitivne rezultate. Tudi v letošnjega pol leta je bilo tako, le da so povečanja nekaj skromnejša.

V letošnjih šestih mesecih je tovarna, ki je sestavni del koncerna Volkswagen, prodala dobrih 133 tisoč vozil. To je bilo za dva odstotka več kot v primerljivem lanskem obdobju . Toda pogled na posamezne trge kaže, da je šlo Porscheju ponekod zelo dobro, drugje pa precej slabo. Nedvomno je opazno, da je prodaja v Evropi padla 16 odstotkov. Še bolj bode v oči padec doma, torej v Nemčiji, kjer je bilo kupcev v tem času za 18 odstotkov manj. Ampak na drugi strani je Porsche žel velik uspeh v azijsko-pacifiškem bazenu, na Kitajskem, pa tudi v ZDA, ki so še vedno izjemno pomemben trg. Na Kitajskem je posel poskočil za razveseljivih 28 odstotkov, v azijsko-pacifiškem bazenu pa za dobrih dvajset odstotkov. Tudi v ZDA so imeli plus, čeprav ‘le’ triodstoten.

Je pa po drugi strani zanimiva tudi lestvica najbolje prodajanih porschejev v letošnjih šestih mesecih. V ospredju je seveda ‘baby suv’ porsche, torej Macan, za katerega se je v tem času odločilo več kot 47 tisoč kupcev. Je pa svojevrsten prvak večji Cayenne, kajti njegova prodaja se je povečala za nič manj kot 45 odstotkov na skupaj 41.725 avtomobilov. Torej jim v Zuffenhausnu (še) ni treba biti plat zvona.

***

Pri Tesli so optimistični, saj naj bi letos naredili vsaj 500 tisoč vozil.

Tesla napoveduje izdelavo 500 tisoč vozil

Pri Tesli smo že tega že vajeni – enkrat zelo črno, drugič vse svetlo in lepo. Sedaj tovarna in seveda tudi Elon Musk napovedujeta, da utegnejo letos narediti več kot 500 tisoč avtomobilov. Tako pri genijih, malo dol in malo gor, tudi mora biti …

V drugem letošnjem trimesečju, ki se je končalo junija, je tovarna dobavila 95.200 avtomobilov. Zadnji tovrstni rekord je bil dosežen v zadnjem lanskem trimesečju, ko je iz tovarne pripeljalo 90.700 vozil. Vse to vliva veliko optimizma. Vsi ti avtomobili pa so nastali v tovarni v ameriškem Freemontu, medtem ko baterije in celoten pogonski sklop izdelujejo v Nevadi. Če bo šlo tako naprej, naj bi letošnja proizvodnja dosegla številko 360 oziroma 400 tisoč vozil. Če pa bo tovarna v okolici kitajskega Šanghaja začela delati tako, kot pričakujejo, potem naj bi letos na ceste zapeljalo kar 500 tisoč Tesel. Sedaj je treba zgolj čakati in počakati, kaj se bo zgodilo do konca leta. In morda se uresničijo vsi načrti Elona Muska…

Janez Kovačič