Avtomobilski teden 25, 2020 Avtomobilski teden 25, 2020
Maj še vedno globoko pod črto Bilo bi povsem nerealno pričakovati, da bi bile številke drugačne, kot so. Po podatkih avtomobilskega združenja Acea je... Avtomobilski teden 25, 2020

Maj Evropski uniji še ni prinesel plusa, a številke so malo manj problematične.

Maj še vedno globoko pod črto

Bilo bi povsem nerealno pričakovati, da bi bile številke drugačne, kot so. Po podatkih avtomobilskega združenja Acea je bila prodaja avtomobilov v 27 državah Evropske unije tako v maju kot v zadnjih petih mesecih v globokem minusu. Pa vendarle maj morda kaže, da se krivulja obrača v drugo, v tem primeru pozitivno smer.

Maja je bila tako prodaja novih osebnih avtomobilov v EU manjša za 52, 3 odstotka. V vseh državah brez izjeme je bil minus dvomesten, kar velja tudi za petmesečno obdobje. Maj je bil – saj to je splošno znano – prvi mesec, ko v večini evropskih državah niso več veljale stroge omejitve zaradi koronavirusa, in je zato pozornost avtomobilske in siceršnje javnosti še toliko večja. Maja se je prodaja najbolj zmanjšala v Španiji (-72,7 odstotka), v Franciji za 50,3, v Italiji za 49,6 in Nemčiji za 49,5 odstotka; torej to pomeni, da so bili vsi največji evropski trgi daleč pod lanskim majskim rezultatom. Sicer pa je bolj ali manj znano, da je bil april v tem pogledu daleč najskromnejši, saj se je prodaja v četrtem letošnjem mesecu zmanjšala za 76,3 odstotka, medtem ko je bilo posla marca za 55,1 odstotka manj. S tega zoprnega kota bi bilo torej mogoče sklepati, da se razmere počasi, toda dovolj vztrajno spreminjajo na bolje, čeprav utegne novi val pandemije vse znova postaviti na glavo.

V letošnjih petih mesecih je bil posel z avtomobilsko pločevino v primerjavi z enakim lanskim obdobjem manjši za 41,5 odstotka. Precej podobne so številke za vse evropske trge, tudi največje oziroma najpomembnejše: v Španiji je bilo v tem času kupcev za 54,2 odstotka manj, v Italiji za 50,4, v Franciji za 48,5 odstotka, medtem ko Nemčija v tem pogledu precej odstopa, kajti tam je bilo zmanjšanje ‘le’ 35-odstotno.

O tem, kako je bilo v tem času pri nas, smo že kar obširno pisali, a naj tokrat naredimo primerjavo s hrvaškim trgom, čeprav je jasno, da primerjava v absolutnem pogledu ni smiselna, pa vendar. V petih mesecih se je prodaja avtomobilov pri naših južnih sosedih zmanjšala za 55,8 odstotka, kar je največji padec med vsemi državami Evropske unije. V Sloveniji se je v omenjenem obdobju obseg posla zmanjšal za 37,2 odstotka. Maja je bila Hrvaška v tem pogledu znova na čelu držav EU, saj je bil minus kar 76,2-odstoten, v Sloveniji pa 31,7 odstoten …

***

Hiroto Saikawa, nekdanji prvi mož Nissana, naj bi imel pomembno vlogo v zaroti proti Carlosu Ghosnu.

Z zaroto proti Carlosu Ghosnu?

Carlos Ghosn, nekdanji prvi človek zveze Renault-Nissan-Mistubishi, je bil kar reden gost na naših ‘straneh’. Sedaj ga je pandemija koronavirusa nekoliko potisnila v pozabo in na stran, toda v zadnjem času zanimanje za pobeglega in v Libanonu prebivajočega nekdanjega velikega direktorja znova narašča. Pojavljajo se tudi nove informacije, ki utegnejo vsaj nekoliko spremeniti splošno sliko dogajanja.

Carlos Ghosn (CG) že vse od aretacije novembra 2018 trdi, da gre za zaroto, v kateri naj bi pomembno vlogo odigrali pomembni ljudje Nissana, svoje pa naj bi dodala tudi japonska politika. Že dolgo je bilo namreč znano, da v tej zvezi Nissan ni prav srečen; dejstvo, da jim navzkrižno lastništvo ni bilo po volji, je znano. Renault ima namreč v svojih rokah 43,3 odstotka Nissana, japonska tovarna vsega 15 odstotkov Renaulta. Ghosn je že precej časa pred njegovo aretacijo napovedoval združitev obeh družb – Mistubishi se je zvezi pridružil nekaj kasneje –, kar bi verjetno pomenilo, da bi bila japonska avtomobilska hiša še v bolj podrejenem položaju. Ko so ga aretirali, so se proti njemu tako rekoč isti hip obrnili nekateri vodilni pri Nissanu, recimo izvršni direktor Hiroto Saikawa, pomembno vlogo pri vsem tem pa naj bi odigral tudi Hari Nada, ki je bil v tem času vodja Saikawinega kabineta. Prav Nada naj bi napisal pismo visokemu menedžerju Nissana, ki je skrbel za stike z japonsko vlado oziroma oblastmi. V tem pismu naj bi zapisal, da je »treba nevtralizirati njegove (Ghosnove) načrte (o združevanju) prej, preden bo prepozno«. Vse to se je dogajalo skoraj leto dni pred aretacijo Carlosa Ghosna, kar dokazuje – če so informacije seveda točne –, da so pri Nissanu poskrbeli za diskreditacijo velikega šefa zveze. Tako Hiroto Saikawa kot vodja njegovega kabineta nista več pri Nissanu, saj sta morala odstopiti zaradi nepravilnosti pri izplačilu njunih plač oziroma dohodkov, sta pa oba v preiskavi pričala proti Carlosu Ghosnu. Slednji je še vedno v Libanonu, kjer se so stvari v zadnjih tednih precej zaostrile, a vendar ne do tolikšne mere, da bi ga bile pripravljene libanonske oblasti izročiti japonskim …

***

EU bo podrobneje pregledala nameravano združitev PSA in FCA.

EU bo preiskovala nameravano združitev dveh avtomobilskih družb

Napovedana združitev PSA (Peugeot Citroën Opel) in FCA (Fiat Chrysler Automobiles) očitno vse bolj zaposluje evropsko administracijo. Razlog je znan in smo ga prejšnji teden tudi pojasnili: z družitvijo obeh podjetij bi se utegnilo zgoditi, da bo nova družba monopolno obvladovala trg lahkih gospodarskih vozil. Sedaj se je EU določila, kot je napovedala – začela bo preiskavo, ki bo trajala štiri mesece.

Znano je, da PSA in FCA že dolgo sodelujeta pri izdelavi lahkih gospodarskih vozil (LGV), ki nastajajo v Italiji. Lani sta skupaj prodala okoli 755 tisoč LGV in si prisvojila več kot tretjinski delež na tem trgu. Toda z združitvijo in nastankom enotnega podjetja bo tudi prodaja teh vozil štela kot enotna in to vse bolj moti oziroma skrbi evropskega regulatorja konkurence. Kot pravijo, bi se lahko zgodilo, da bi si združeno podjetje zagotovilo prevelik tržni delež na trgu LGV na 14 evropskih trgih in Veliki Britaniji, med temi je tudi slovenski. Preiskava, ki jo je uvedla EU, se bo končala konec oktobra, za sedaj pa ni jasno, ali bo to povzročilo zastoj pri združevanju podjetij. Kot je znano, naj bi se PSA in FCA dokončno združila v prvih mesecih prihodnjega leta.

Janez Kovačič