Avtomobilski teden 25, 2019 Avtomobilski teden 25, 2019
CC: »predmet« pogovorov predsednikov vlad? Carlos Ghosn sicer že od lanskega novembra ni več to, kar je bil – predsednik zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, a to... Avtomobilski teden 25, 2019

Ghosn je še vedno v hišnem zaporu in še vedno ne sme imeti stikov niti s svojo ženo Carole.

CC: »predmet« pogovorov predsednikov vlad?

Carlos Ghosn sicer že od lanskega novembra ni več to, kar je bil – predsednik zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, a to še ne pomeni, da je povsem izginil s scene. K temu je veliko pripomogla tudi neuspešna združitev FCA in Renaulta, nekaj dodaja tudi njegova sedanja oziroma druga žena Carole.

Prihodnji konec tedna bo v japonski Osaki srečanje voditeljev dvajsetih najmočnejših držav sveta. Tam bo tudi predsednik francoske vlade Emmanuel Macron in njegov japonski kolega Shinzo Abe. Kot so sporočili iz Elizejske palače, bosta oba premierja govorila o predvsem o odnosih na relaciji Renault-Nissan, vsekakor pa kašno besedo tudi o Carlosu Ghosnu. Sedaj postaja bolj ali manj očitno, da je utrjevanje zveze na relaciji Pariz-Tokio vsaj za Francoze veliko pomembnejše od združevanja s FCA, čeprav je po drugi strani jasno, da vrat ne na eni in ne na drugi strani še niso povsem zaprli. Po poročanju nekaterih medijev, naj bi z zvezi razčistili nekatere notranje odnose in razvozlali – točno to besedo so uporabili – nekatere funkcije oziroma položaje , ki jih je utrjeval Carlos Ghosn. Kaj to točno pomeni, ni jasno, je pa jasno, da se je Nissan nekoliko umaknil in da so pri Renaultu pripravljeni storiti marsikaj, da zakon ne bi razpadel.

O svojem zakonu pa verjetno premišljuje Carole Ghosn, dokaj nova žena tega libanonsko-brazilsko-francoskega poslovneža. Pred nedavnim je sporočila, da bo prosil Donalda Trumpa, da glede odnosa japonskih oblasti tako do njenega moža kot tudi nje reče kakšno besedo s prej omenjenim Abejem. Zdi se ji namreč nečloveško, da ji ne dovoljujejo pogovorov oziroma stikov z možem. Glede na to, da ima Carole tudi ameriško državljanstvo in glede na to, da se naš dragi The Donald tako rad postavlja, ni nujno, da ne bo kaj rekel. Ali bo kaj pomagalo, no, to bo prav kmalu jasno.

***

V Pragi je sodišče sprejelo zanimivo odločitev v aferi Diesel-Gate.

Prelomna odločitev praškega sodišča?

Afera Diesel-Gate še dolgo ne bo utonila v pozabo. Videti je, da se vse skupaj seli na sodišča in to na evropska. Praško sodišče je namreč razsodilo, da morata Volkswagen in Škoda lastnikom Volkswagnov in Škod, ki so jih poganjali sporni dizelski motorji, plačati odškodnino v višini 20,7 milijona evrov. Presedan, pravi odvetnik skupine čeških državljanov, ki je tožila nemški koncern.

Gre za 2.435 ljudi, združenih v Safe Diesel. Ti so tožili koncern Volkswagen, ki je sedaj izgubil in se bo na odločitev sodišča pritožil. Toda odvetnik skupine Safe Diesel je prepričan, da gre za pomembno odločitev, saj je sodišče prisodilo enako odškodnino kot v ZDA. Bolj ali manj je znano, da se je koncern VW v Evropi obnašal povsem drugače kot v ZDA. Tam je moral doslej na račun afere že plačati okoli 27 milijard evrov. Po sedanjih podatkih naj bi bilo zaradi goljufive programske opreme na Češkem oškodovanih vsaj 165 tisoč vozil oziroma njihovih lastnikov, skupina Safe Diesel pa seveda združuje le manjšino.

***

Z Adamom nemški Opel nima prav veliko sreče in uspeha …

Corsa in Adam pod nemškim povečevalom

Nemške oblasti naj bi po pisanju časopisa Bild am Sonntag zahtevale od tovarne Opel, da vpokliče nekatere svoje modele, ker naj bi v določenih okoliščinah v okolje spuščali preveč okolju nevarnih snovi. Časopis ni navedel vira teh informacij, pa tudi tega ne, ali so v Rüsselsheimu doslej storili, kar od njih zahtevajo. Gre pa za Corso in Adama.

Kot še piše časopis, bi morala tovarna vpoklicati okoli 210 tisoč vozil prej, in sicer letošnjega in lanskega letnika. Pišejo tudi, da sonda lambda, ki skrbi za pravilno mešanico goriva in zraka (v tem primeru gre za bencinsko gnane motorje oziroma avtomobile), pri visokih hitrostih ne deluje pravilno, zato gre v zrak predvsem preveč dušikovih oksidov. To tudi pomeni, da bi avtomobil, ki bi prevozil le 50 tisoč kilometrov, v zrak izpustil večjo količino dušikovih oksidov kot v vsem svojem obratovalnem (življenjskem) obdobju. Menda je Opel že pred dvema mesecema začel obveščati lastnike vozil o ‘napaki’, toda o tem omenjeni časopis ne poroča …

Janez Kovačič