Avtomobilski teden 19, 2020 Avtomobilski teden 19, 2020
VB: samo februarja 1946 je bilo slabše Pravzaprav ne bi smelo biti neverjetno presenečenje: v Veliki Britaniji, ki je bila še nedolgo tega tudi... Avtomobilski teden 19, 2020

Tesla 3 je aprilski zmagovalec na britanskem avtomobilskem trgu.

VB: samo februarja 1946 je bilo slabše

Pravzaprav ne bi smelo biti neverjetno presenečenje: v Veliki Britaniji, ki je bila še nedolgo tega tudi članica Evropske unije, je bila aprila prodaja osebnih avtomobilov manjša za 97 odstotkov. Na nekoč drugem največjem evropskem avtomobilskem trgu, in sicer takoj za Nemčijo, so letošnjega aprila prodali točno 4.321 avtomobilov. In ker znajo na Otoku pogledati daleč nazaj, so ugotovili, da je bil v tem pogledu skromnejši le še februar 1946, ko se je za nove avtomobile odločilo 4.044 kupcev.

Številka je kljub vsemu vsaj manjše presenečenje, saj je Velika Britanija povsem ustavila življenje in s tem tudi prodajo avtomobilov vendarle nekaj kasneje kot večina drugih evropskih držav. Tako ali drugače, sedaj ugotavljajo, da bodo morali znova nekoliko popraviti napovedi o letošnjem poslu z avtomobilsko pločevino. Najprej so domnevali, da bo letošnji posel obstal pri končni številki 2,25 milijona, sedaj pravijo, da več kot 1,68 milijona avtomobilov ne bodo prodali. Seveda, kdo bi vedel, kako in kaj bo. Ampak pri Tesli so lahko kljub temu zadovoljni – njihova Tesla 3 je bila aprilski otoški avtomobilski prvak, saj si je avto omislilo 658 kupcev …

***

Električni Golf je bil aprila najbolje prodajano električno baterijsko vozilo na slovenskem trgu.

Slovenski aprilski ‘zmagovalec’ je Renault

Ampak zgornji opis stanja na oni strani Rokavskega preliva je bil zgolj v uvod v tisto, kar je veliko bolj pomembno in seveda zanimivo – aprilska prodaja osebnih avtomobilov pri nas. In glej, padec je po pričakovanju zelo visok, saj je bila prodaja v četrtem letošnjem mesecu manjša za 71,3 odstotka, na letni ravni pa za 38,7 odstotka. Toda to je vendarle nekaj manj presunljivo kot v številnih drugih evropskih državah.

Pogled na aprilski posel z osebnimi avtomobili pri nas je malce presenetljiv vsaj zaradi ene podrobnosti: Renault je imel ‘le’ za 28,9 odstotka manj kupcev, vendar je ta padec daleč najmanjši med vsemi zastopniki tujih avtomobilskih tovarn pri nas. Povprečni upad prodaje je namreč med 65 in 75 odstotki in celo Volkswagen, ki je zadnja leta uspešnejši od francoskega konkurenta, se je moral tokrat sprijazniti s kar 81,1-odstotka nižjo prodajo. Francoska avtomobilska hiša se ima za tako ‘skromen’ padec prodaje zahvaliti predvsem dokaj ugodnemu poslu s Cliom, ki, saj to je menda splošno znano, nastaja tudi v novomeškem Revozu. Njegova prodaja je aprila padla za 14,7 odstotka, medtem ko je bilo kupcev Volkswagna Golfa, ki je na lestvici najbolje prodajanih vozil pri nas že dolgo časa drugi, kar za dobrih 90 odstotkov manj. Toda tako velik padec je mogoče pojasniti tudi s tem, da prihaja do menjave generacije, kar vsekakor precej zamegljuje dejansko stanje. Kosa koronavirusa je torej temeljito pokosila aprilsko avtomobilsko polje, pri čemer je šlo slabo tudi premijskim avtomobilskim imenom (BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volvo), saj se je prodaja pri vseh zmanjšala za več kot 69 odstotkov!

Je pa ob vsem tem zanimiva lestvica oziroma statistika – za sekcijo uvoznikov avtomobilov pri Trgovinski zbornici Slovenije jo pripravlja podjetje Ardi – prodaje električnih baterijskih vozil (EBV) aprila in v letošnjih štirih mesecih. Videti je, da jim je šlo zlasti letos dokaj dobro, aprila seveda nekaj slabše, saj je bilo prodanih 80 avtomobilov, medtem ko jo na slovenske ceste v letošnjih štirih mesecih zapeljalo 467 novih električnih baterijskih vozil oziroma 45,4 odstotka več kot v primerljivem lanskem času. Aprila je šel najbolje v promet e-Golf, kar je zanesljivo posledica ‘čiščenja’ zalog, kajti v novi verziji najbolje prodajani evropski avtomobil ne bo imel več električnega pogona, pač pa ga bo v tem pogledu nadomestil ID.3. Kakorkoli že – tole z EBV je obliž, sicer majhen, a vendarle …

***

Angela Merkel nemškim avtomobilskim tovarnam (še) ni obljubila posebne pomoči.

Nemčija: za sedaj nič s subvencijami

V Nemčiji je avtomobilska industrija veliko veliko več kot zgolj ena izmed gospodarskih oziroma industrijskih dejavnosti. Na svojem kontu ima veliko pomembnih adutov. In ker je tako, si lahko tudi pri oblasti izbori posebno pozornost in tudi kakšen pogovor.

Trije največji tam zgoraj – Volkswagen, Daimler AG in BMW – so že prejšnji teden napovedali sestanek s kanclerko Angelo Merkel. Skrivnosti ni bilo: hoteli so izvedeti, ali obstaja možnost dodatne pomoči v okoliščinah, ki jim seveda niso naklonjene. Sestanek se je zgodil, toda izplen ni nič izjemen: avtomobilske tovarne so predlagale subvencije za vse avtomobile in ne le električne oziroma hibridne, toda iz ust kanclerke ni bilo prišel odgovor, ki bi jih posebej razveselil. Dogovorjeno je bilo zgolj to, da bo država o tem premislila in odločila morda še pred poletjem, po vsej verjetnosti pa kasneje. Zelo presenetljivo?

Niti ne. Avtomobilska industrija je izjemnega pomena, toda tudi okoljska gibanja imajo v Nemčiji veliko težo oziroma pomen. In tehtanje med obema opcijama – avtomobilsko in okoljevarstveniško – nikoli ni enostavno, tudi v najbolj ‘avtomobilski’ evropski državi.

Janez Kovačič