Avtomobilski teden 18, 2019 Avtomobilski teden 18, 2019
JLR: težava so tudi ogromne investicije O tem, da ima skupina Jaguar Land Rover (JLR), v zadnjem času precej težav, se ve že nekaj... Avtomobilski teden 18, 2019

Skupina Jaguar Land Rover ima težave in tega sedaj niti ne skriva.

JLR: težava so tudi ogromne investicije

O tem, da ima skupina Jaguar Land Rover (JLR), v zadnjem času precej težav, se ve že nekaj časa. Skupina je v lasti indijske industrijske in s tem tudi avtomobilske skupine Tata in ni povsem jasno, ali je problem JLR ali pa lastnik. Dejstvo je, da je vrednost delnic Tate februarja padla za skoraj 30 odstotkov in to po tistem, ko je JLR objavil, da ima izgubo. Tako ali drugače, pred obema je zahtevno leto, o čemer je govoril tudi prvi človek JLR Ralf Speth.

Na vprašanje, ali obstaja tudi opcija prodaje JLR, je Speth odgovoril zelo diplomatsko: to je vprašanje za nadzorni svet Tate, je dejal in hkrati dodal, da indijski lastnik brezpogojno podpira JLR. V zadnjem času naj bi se kot možni kupec britanske avtomobilske korporacije, ki je bila pred časom v lasti Forda, pojavil francoski PSA oziroma njen izvršni direktor Carlos Tavares. Da je JLR res v težavah, je Speth ilustriral tudi s podatkom, da je lani in letos odšlo 2.500 začasno zaposlenih delavcev, hkrati pa so pripravili načrt prostovoljnega odhoda nadaljnjih 2.500 zaposlenih, s čimer so se delavci v JLR menda strinjali. Hkrati je Speth dejal, da ni problem zgolj Brexit, padanje prodaje na Kitajskem in še na nekaterih drugih trgih, pač pa je skupina ogromno investirala v razvoj električnih vozil, avtonomno vožnjo in razvoj prodajne mreže. Ob tem je še dodal, da pri električnih avtomobilih ni največji problem njihova izdelava, pač pa, kje in koliko baterij zanje je mogoče kupiti. Prepričan je, da te težave ne bo mogoč rešiti zelo hitro oziroma šele v nekaj letih. No, pred nami, JLR, Tato in še marsikatero avtomobilsko hišo so res negotovi časi.

***

V Nemčiji gre letos enim kar dobro (Tesla), drugim zelo slabo (Honda, Nissan).

Nemčija: Tesla podira rekorde

Že dolgo je tako, da je nemški avtomobilski trg vedno deležen posebne ali večje pozornosti kot nekateri drugi. To drži predvsem za Evropo, pa tudi v globalnem smislu je nemški avtomobilski prostor svojevrsten lakmusov papir splošnega dogajanja na avtomobilskem trgu. Če bi sodili po letošnjem aprilu in tudi prvih štirih mesecih, potem napovedi niso posebej obetavne.

V četrtem letošnjem mesecu je bilo v Nemčiji prodanih nekaj več kot 310 tisoč avtomobilov, kar je bilo za 1,1 odstotka manj kot aprila lani. Nasploh letošnji posel ni posebej optimističen, kajti Nemci so doslej kupili 1,19 milijona osebnih avtomobilov, to pa je bilo prav tako v znaku minusa, saj je bilo kupcev za 0,2 odstotka manj kot v primerljivem lanskem obdobju. No, april, posledično pa letošnje štirimesečno obdobje sta na nemškem trgu postregla z nekaterimi kar presenetljivimi plusi, še bolj s kar visokimi minusi. Ameriška Tesla seveda zbuja precej pozornost, saj je začela končno dobavljati Teslo 3 in to je očitno bistveno pripomoglo h kar 440,3-odstotnemu letošnjemu povečanje prodaje, saj je bilo prodanih 4.171 avtomobilov. Morda pa so bolj problematični kar veliki letošnji padci, pri čemer prednjačita dve znani japonski avtomobilski hiši, in sicer Honda, ki je zabeležila 36,1-odstotni padec posla, medtem ko je bil Nissan komaj kaj ‘boljši’, saj bil njegov aprilski minus 34,8-odstoten. Zaskrbljeni bi morali biti tudi pri francoskem DS (35,3 odstotka skromnejša prodaja) in vsekakor tudi pri Alfa Romeo, kajti v njihove trgovine je letos zavilo skoraj 30 odstotkov kupcev manj kot lani. Vsem tem zanesljivo ne more biti v tolažbo niti dejstvo, da so letošnji meseci kar naporni tudi za nespornega nemškega prvaka, torej Volkswagen, pri katerem se je prodaja zmanjšala za ne tako skromnih 4,5 odstotka.

***

Sredi maja bo Dieter Zetsche pomahal v slovo.

Zetsche: naslednika čaka težko delo

Bolj ali manj se ve, da bo 22. maja na krmilu Daimlerja AG po dolgih letih oziroma več kot desetletju in pol prišlo do velike zamenjave: Dieter Zetsche bo svoje mesto prepustil novemu človeku, v njegove čevlje bo stopil Ole Kalenius. In ob tem Zetsche ne pušča nobenih dvomov: naslednika čaka veliko trdega dela.

Nedolgo tega je Kalenius objavil svoj načrt razvoja skupine, pri čemer so bili v ospredju bolj ali manj znani cilji, a nihče ni preslišal, da bo treba tudi močno zategniti pas, kar pomeni, da bo ob delo nekaj tisoč zaposlenih. Zetsche je ob tem povedal, da so stroški razvoja električnih (in drugih) vozil bistveno povečali investicije, in sicer s predvidenih osem na kar 14 milijard evrov. Zdi se, da težave ne bi bile tako velike, ko se ne bi občutno ohlajalo kitajsko povpraševanje po avtomobilih in tudi Mercedes-Benzih. Seveda se tudi Daimler AG na določen način bori s Teslo, ki je uspešna s svojimi avtomobili na evropskem trgu, pri čemer gotovo ni povsem pozabljeno, da je nemški koncern leta 2009 za dobrih 50 milijonov dolarjev kupil skoraj deset odstotkov Tesle, pet let kasneje pa je to prodal kar za 780 milijonov dolarjev. Kljub vsemu pa Daimler AG ni nikakršen poslovno-finančni bolnik, kar je po svoje komentiral tudi odhajajoči Zetsche: »V minulih štiridesetih letih sem se naslišal trditev, da so nemški izdelovalci avtomobilov zamudili vse trende v avtomobilski industriji. Toda očitno je, da imajo kupci še naprej radi avtomobile tovarn, ki so zgrešile te poti.«

Janez Kovačič