Avtomobilski teden 15, 2020 Avtomobilski teden 15, 2020
Prodaja avtomobilov je strmoglavila Ne spomnim se, pa bi se lahko, kdaj je bil pogled na številke o slovenski prodaji osebnih avtomobilov (in tudi... Avtomobilski teden 15, 2020

Clio ostaja tudi v teh časih slovenski avtomobilski prvak.

Prodaja avtomobilov je strmoglavila

Ne spomnim se, pa bi se lahko, kdaj je bil pogled na številke o slovenski prodaji osebnih avtomobilov (in tudi vseh drugih vozil) tako tragičen, kot je sedaj. Seveda je bilo zelo naporno in drugače med osamosvajanjem, gotovo tudi v času gospodarske in finančne krize pred dobrim desetletjem. Toda sedanje stanje je drugačno in povsem neprimerljivo z vsemi tistim, kar imamo v spominu. Razlika je še ena in to velika: ko je Slovenija poganjala svoje državne korenine, je velik del Evrope živel svoje življenje naprej. Nekoliko drugače je bilo v času gospodarskega zastoja, toda ta je močno oplazil le del Stare celine, nekatere komaj kaj. Sedaj je puščava vsepovsod.

Marca je bila prodaja osebnih avtov pri nas za 62,4 odstotka manjša kot marca lani, ki tudi ni bil nekaj posebnega. Na letni ravni je padec nekaj skromnejši, in sicer ‘le’ 28,4 odstotka. Toda dejstvo je, da je avtomobilski posel v marcu kolikor toliko tekel vsaj kakšen teden, kar pomeni, da bo april v tem pogledu še hujši, torej katastrofalen. Med dvajsetimi zastopniki oziroma prodajalci avtomobilov na slovenskem trgu je zgolj eden – Mercedes-Benz – ki je imel v marcu plus (11,6 odstotka več), vsi drugi minus. Toda razlike so velike, kajti Hyunadi je padel za dobrih 28, Opel pa denimo za skoraj 93 odstotkov!

Na letni ravni je slika nekoliko manj katastrofalna, toda minusi so prav tako globoki. Če statistika sekcije za motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije drži (nekaj dvoma je upravičenega!), potem je prvo trimesečje s plusom končal le zastopnik Fiata (plus 7,57 odstotka), kar je verjetno posledica nekaterih značilnosti posla na slovenskem avtomobilskem prostoru (enodnevne registracije oziroma izvoz, sodelovanje z novomeško Adrio Mobil ipd.).

Pogled na lestvico najbolje prodajnih avtov tako v marcu kot v trimesečju je podobno problematičen. Zanimivo pa je vsaj eno: tako marca kot v prvih treh mesecih letošnjega leta je šel najbolj v promet Renault Clio. Ni presenetljivo, je pa nedvomno presenetljivo, da je bil Clio marca edini avtomobil med dvajseterico, ki se je prodajal bolje kot marca lani. Toda na letni ravni je že klecnil, saj je bilo kupcev za 3,9 odstotka manj. Nekoliko drugače je bilo pri Volkswagnu Tiguanu: marca je bil posel s tem avtom skromnejši za več kot 56 odstotkov, toda v treh prvih letošnjih mesecih je njegova prodaja kljub vsemu zrasla za skoraj pet odstotkov. To, da se je po tej statistiki prodaja Fiatovega modela 500 od januarja do marca povečala za skoraj 44 odstotkov, pa je treba znova pripisati prej omenjenim posebnostim slovenskega posla z avtomobilsko pločevino …

***

Bo množica Britancev tožila Volkswagen?

Sodišče: Volkswagen je vgrajeval sporno programsko opremo

Sodišče v Veliki Britaniji je odločilo, da je Volkswagen v nekatere svoje avtomobile, opremljene z dizelskim motorjem, v resnici vgrajeval sporno programsko opremo, da bi tako prikazali napačne vrednosti nekaterih izpušnih plinov. To pomeni, da lahko 91 tisoč Britancev toži nemško avtomobilsko hišo oziroma nadaljuje v tej smeri.

To je oziroma bo največja skupinska tožba v Veliki Britaniji. Mnenja o tem, kaj se bo zgodilo sedaj, so deljena. Pri Volkswagnu so prepričani, da ta odločitev še ne pomeni, da so odgovorni za škodo, ki naj bi jo utrpeli lastniki spornih avtomobilov. Odvetniki druge strani pa so prav tako prepričani, da gre v tem primeru za zmago oziroma pravilno odločitev, saj se že štiri leta trudijo, da bi dokazali škodljivo početje nemške avtomobilske tovarne. Torej Diesel-Gate na način Združenega kraljestva.

***

Tesla marca uspešna na Kitajskem.

Tesla zmagovalec avtomobilskega posla v času koronavirusa?

Pandemija koronavirusa je marsikaj obrnila na glavo, po drugi strani pa utegne prinesti v avtomobilski posel prijeme, ki so se zdaj zdeli precej nebogljeni ali neprimerni – vsaj z evropskega zornega kota.

Prodaja avtomobilov po spletu je bila vse doslej zgolj ali pretežno domena ameriške Tesle. Spomnimo: tako pri nas kot v večini evropskih državah je mogoče avtomobile tovarne Tesla naročiti in plačati zgolj po spletu. Ta hip ostaja odprto vprašanje, kako ti ga v sedanjih okoliščinah dostavijo, toda povsem jasno je, da so pri tej ameriški avtomobilski hiši znova zadeli v polno. Povsem verjetno je, da se bo tudi na Stari celini del prodaje avtomobilske pločevine preselil na splet, kar bo zanesljivo povzročilo tektonske premike v organizaciji prodajne mreže. Tesla ima klasične avtomobilske salone, kjer si je mogoče avto ogledati, otipati in sicer v »živo« videti, le v nekaterih evropskih mestih. Vse drugo je prepuščeno spletu, pa naj nam je to všeč ali ne. Prodaja po spletu sicer pozna nekaj pasti, toda stroški so nedvomno manjši kot ob klasični prodaji. To je ena plat sedanjega stanja.

Druga se kaže na Kitajskem. Tam gospodarstvo in z njim avtomobilska industrija zlagoma oživljata, s tem pa tudi prodaja avtomobilov. Tesla tako sporoča, da je marca na Kitajskem, ki še vedno velja za največji avtomobilski trg na svetu, prodala več kot deset tisoč Tesel. To je največ doslej, hkrati pa sporoča, da ni povsem ustavila posla niti januarja niti februarja, ko je bilo prodanih 3.900 oziroma 2.620 Tesel, torej v času, ko je bila epidemija na vrhuncu. Tesla izdeluje avtomobile v tovarni v Šanghaju, pri čemer je zmogljivost okoli 150 tisoč vozil. No, ni pa jasno, ali so Kitajci Tesle kupovali zgolj po spletu ali so jih morda kupili na ‘klasičen’ način.

Janez Kovačič

Preberite tudi