Avtomobilski teden 14, 2019 Avtomobilski teden 14, 2019
Otok: tovarne začasno zapirajo vrata Nekatere avtomobilske tovarne na Otoku uresničujejo svoje napovedi in bodo v prihodnjih dneh začasno zaprle svoje tovarne, da bi... Avtomobilski teden 14, 2019

Nekatere avtomobilske tovarne na Otoku začasno zapirajo vrata, a za vse velja, da so vse bolj zaskrbljene.

Otok: tovarne začasno zapirajo vrata

Nekatere avtomobilske tovarne na Otoku uresničujejo svoje napovedi in bodo v prihodnjih dneh začasno zaprle svoje tovarne, da bi se tako izognile težavam, ki jih prinaša takšen ali drugačen Brexit. Velja za Mini, Rolls-Royce, Jaguar Land Rover, pa tudi PSA in morda še katero.

V vseh teh hišah ob tem pojasnjujejo, da gre le za uresničevanje že pred meseci sprejetega načrta, ki je predvideval, da bo Velika Britanija zapustila Evropsko unijo 29. marca. To se ni zgodilo, novi datum je 12. april, a tudi ta je precej vprašljiv. Rolls-Royce bo zato čez nekaj dni zaprla vrata za dva tedna, tudi v tovarnah Jaguarja Land Roverja in pri Hondi bodo aprila za nekaj dni prenehali delati. Glede japonske avtomobilske hiše in tovarne v Swindonu pa je vse bolj ali manj znano: leta 2021 se vrata dokončno zaprejo, kar pa bo veljalo tudi za njihovo tovarno v Turčiji.

PSA na Otoku izdeluje komercialna vozila, pri čemer ta hip še ni jasno, kakšna bo prihodnost tovarne v Ellesmere Portu, pa tudi to, ali bodo v Lutnu morda izdelovali električne variante teh vozil. BMW, sicer lastnik Rolls-Royca, je prav tako previden in bo zato za štiri tedne zaprl svojo tovarno v Hames Hallu, enako velja za obrat v Swindonu, hkrati pa so Nemci sporočili, da bodo morda preselili del proizvodnje Minija iz Velike Britanije – če Brexit ne bo takšen, kot bi moral biti. Zanimivo pa je, da iz Toyote prihajajo drugačne vesti: v svoji britanski tovarni naj bi začeli izdelovati nekatere izvedenke Suzukija. Še bo veselo …

***

Carlos Ghosn je znova tam, kjer je bil – v zaporu.

Carlos na Twiterju in znova za rešetkami

Naš ljubi Carlos Ghosn, nekdanji predsednik zveze Renault-Nissan-Mistubishi, se je v sredo oglasil na Twiterju. Sporočil je, da bo na tiskovni konferenci 11. aprila povedal vso resnico in da se ne bo pustil zlomiti. To je bilo prvič, da se je po aretaciji in začasni izpustitvi iz zapora oglasil na tem omrežju, pri čemer je moral spoštovati stroge odredbe sodišča. No, to je bilo v sredo. V četrtek zgodaj zjutraj so se pred vrati njegovega začasnega doma pojavili policisti in mu znova nadeli lisice ter ga odpeljali v preiskovalni zapor. Razlog? Menda so na voljo novi in zelo obremenilni dokazi in zato so se japonske oblasti odločile za ponovno aretacijo. Ghosn je preko svojih odvetnikov prosil za francosko konzularno pomoč, ob vsem tem pa so njegovi ženi odvzeli tudi telefon in potni list. Glede na to, da Ghosnova žena – prav tista, s katero naj bi se lani na stroške podjetja v vsem sijaju in blišču poročil v znamenitem dvoru v Versaillesu – ni obtožena nobene nepravilnosti, so se odvetniki znova spravili na japonski sodni sistem. A očitno to ne bo nič pomagalo. Česa je po novem še obtožen oziroma osumljen Ghosn?

Po nekaterih napovedih naj bi v času od 2011 do lani podjetju Suhail Bahwan Automobiles, ki v Omanu skrbi za distribucijo Nissanovih avtomobilov, nakazal 35 milijonov dolarjev. To podjetje je v lasti omanskega milijonarja Suhaila Bahwana, denar pa naj bi porabili za nakup jaht in za pomoč finančnemu podjetju, katerega lastnik je Ghosnov sin. Pojasnilo tedanjega Ghosnovega predstavnika za medije pa je, da je šlo v tem primeru za poplačilo omanskemu podjetju, da pri tem ni bilo nič nepravilnega in da se Ghosn s tem sam nikoli ni ukvarjal. Saga se torej nadaljuje.

***

Carlos Tavares: ne zanima nas določeno podjetje.

Megla na relaciji PSA-FCA

V zadnjem času avtomobilski svet skoraj pretresajo napovedi o morebitnih novih povezavah oziroma združitvah. Seveda pa je jasno, da ne gre tako hitro, a mora biti jasno tudi to, da vsaka napoved še ni dejstvo in da tudi vsako zanikanje ne pomeni dokončni ne.

Pisali smo že o tem, da je Carlos Tavares, ki vedri in oblači pri francoski avtomobilski skupini PSA (Peugeot, Citroën), pred nedavnim govoril o nujnosti povezovanja avtomobilskih korporacij, ker drugače ne bo šlo. Ob tem je bežno omenil tudi FCA ali Fiat Chrysler Automobiles. Pri tej italijansko-ameriški korporacijo so malo zastrigli z ušesi in očitno je bilo, da jih vse skupaj zanima. Toda to je bilo tudi vse. Malce kasneje je nekaj podobnega prišlo tudi iz Renaulta in videti je bilo, da je FCA v načrtih obeh francoskih avtomobilskih skupin precej zaželen partner. No, sedaj se je znova oglasil Carlos Tavares. Dejal je, da jih ne zanima prav določen partner, pač pa razmišljajo o številnih partnerjih. Kaj to pomeni, seveda ni jasno. Je pa menda v zraku sodelovanja med PSA in FCA pri izdelavi električnih avtomobilov za evropski trg; zdi pa se, da kljub Tavaresovemu zanikanju niso opustili misli na tesnejše in dolgoročnejše sodelovanje, ki bi jim omogočilo ponoven nastop na trgu ZDA. Seveda, to je prostor, ki je zanimiv za vse – kljub Donaldu Trumpu.

Janez Kovačič