Avtomobilski teden 13, 2020 Avtomobilski teden 13, 2020
Avtomobilska industrija se preusmerja Medtem ko so avtomobilske tovarne v Evropi in tudi v drugih delih sveta, še posebej v ZDA, bolj ali manj... Avtomobilski teden 13, 2020

Številne avtomobilske tovarne, tudi koncern FCA, proučujejo možnosti vsaj delne preusmeritve v izdelavo nujno potrebne medicinske opreme.

Avtomobilska industrija se preusmerja

Medtem ko so avtomobilske tovarne v Evropi in tudi v drugih delih sveta, še posebej v ZDA, bolj ali manj zaprle vrata, se po drugi strani krepijo prizadevanja, da bi poskušale v sedanjih okoliščinah vendarle pomagati. Fiat Chrysler Automobiles (FCA), pomemben avtomobilski igralec tako na Stari celini kot v ZDA (in še kje), naj bi se lotil izdelave zaščitnih mask. Ampak vse ni tako preprosto.

Pri FCA pravijo, da naj bi v svoji tovarni na Kitajskem kmalu začeli izdelovati zaščitne maske predvsem za ZDA, in sicer naj bi jih v mesecu dni izdelali vsaj milijon. Toda hkrati opozarjajo, da organizacija takšne proizvodnje vendarle zahteva določen čas, zato ni pričakovati, da se bo to zgodilo prej kot v nekaj tednih. Izvršni direktor FCA Mike Manley je ob tem dejal, da Fiatovi in Ferarrijevi inženirji sodelujejo z italijanskim podjetjem Siare Engineering, ki se ukvarja z izdelavo respiratorjev, nujno potrebnih pri zdravljenju hudo obolelih za Coronavirusom. Z njihovo pomočjo naj bi sedanjo proizvodnjo potrojili.

Podobne vesti prihajajo tudi od drugod, recimo iz ZDA. Tam naj bi nekateri izdelovalci sestavnih delov, ki jih dobavljajo General Motorsu, največji avtomobilski korporaciji na drugi strani Atlantika, pomagali pri izdelavi nujnih sestavnih delov za respiratorje. Tako naj bi GM začel izdelovati šest sestavnih delov, narejenih iz magnezija. Zanimivo pri tem je, da bosta General Motorsu pomagali dve ameriški podjetji, ki si na trgu sicer ostro konkurirata, toda »v teh okoliščinah nismo konkurenti«. Sicer pa naj bi imeli trenutno v ZDA, kjer se bolezen prav tako izjemno hitro širi, na voljo vsega okoli 200 tisoč respiratorjev, v zvezni državi Michigan, kjer je ‘doma’ tudi GM, pa vsega okoli 1.000. Omembe vredno je, da so ameriške oblasti povprašale tudi čez mejo, in sicer kanadsko podjetje Magna International, ki je prav tako pomemben izdelovalec avtomobilov, prav tako razmišlja, ali obstaja možnost izdelave respiratorjev. »Skušamo ugotoviti, kakšne so možnosti,« so sporočili iz Magne.

Nekaj podobnega se dogaja tudi v Nemčiji, ki je vsaj ta hip med manj prizadetimi evropskimi državami. Pri Volkswagnu so sporočili, da proučujejo možnost uporabe tiskalnikov 3D, da bi tako laže oziroma hitreje začeli izdelovati respiratorje in drugo nujno potrebno medicinsko opremo. VW ima okoli 125 3D printerjev, ki jih uporabljajo predvsem za izdelavo sestavnih delov za študije. Sicer pa sta VW in Daimler AG nemškim zdravstvenim organizacijam podarila 300 tisoč zaščitnih mask in drugih medicinskih potrebščin. In seveda – oglasil se je tudi Elon Musk in sporočil, da se s podjetjem Medtronic, ki prav tako izdelujejo respiratorje, pogovarja o možnosti, da bi jim Tesla pomagala podvojiti proizvodnjo.

***

Pri Volkswagnu (nekateri) pravijo, da se bo stanje v nemški avtomobilski industriji normaliziralo do poletja …

VW: ‘normalno’ že poleti?

Nemški Volkswagen se je odločil za skrajšani delovnik v svojih avtomobilskih tovarnah, tistih, ki (morda) še obratujejo. To naj bi veljalo za okoli 80 tisoč zaposlenih, ta režim pa naj bi veljal do 3. aprila.

Odločitev je po svoje zanimiva, saj je znano, da zaradi epidemije Koronavirusa stoji tako rekoč vsa evropska in tudi že ameriška avtomobilska industrija. Seveda je povsem verjetno, da bo odločitev vodstva tovarne že čez kakšen dan ali dva povsem drugačna. Ob tem pa tudi pri VW dobro vedo, da je bila kriza v letih 2008 in 2009 nekaj povsem drugega, kot je sedanji gospodarski in družbeni zastoj. Morda jim je v nekaj skromnejšo tolažbo dejstvo, da bo del denarja za plače tistih, ki bodo delali skrajšani delovnik ali ostali doma, krila nemška država. Sicer pa je eden izmed vodilnih ljudi koncerna VW te dni tudi dejal, da se bo nemška avtomobilska industrija pobrala tja do poletja in tedaj začela obratovati ‘normalno’. Nič izvirno se reče – upanje umira zadnje …

***

V Wuhanu znova nastajajo Peugeoti in Citroëni.

Wuhan: znova zagnali izdelavo Peugeotov in Citroënov

Medtem ko se velik del sveta sooča s čedalje hujšo krizo, ki jo povzroča epidemija, ko se gospodarstvo tako rekoč povsem ustavlja, z druge strani prihajajo povsem drugačne, torej bolj pozitivne novice. Tokrat s Kitajske oziroma iz Wuhana, mesta, za katerega verjetno ve večina na obli.

PSA (Peugeot, Citroën, Opel) ima prav v tem mestu, kjer je izbruhnila epidemija, skupaj s kitajsko industrijsko skupino Donfeng (ta je tudi pomemben delničar francoske avtomobilske skupine) dve tovarni. Tam nastajajo Peugeoti in Citroëni za kitajski in druge azijske trge, hkrati pa izdelujejo motorje in menjalnike za evropske trge. No, od tam sedaj sporočajo, da je znova stekla proizvodnja, ki so jo ustavili ob izbruhu epidemije. Lepo in zanimivo – kdo bi si še teden nazaj mislil, da bo imela ta novica pozitiven predznak?!

Janez Kovačič

No comments so far.

Be first to leave comment below.