Avtomobilski teden 13, 2019 Avtomobilski teden 13, 2019
Tudi Renault (menda) snubi FCA Ali prihaja čas velikih združevanj, se uresničuje tisto, kar je pred dolgimi leti napovedal pokojni Sergio Marchionne – da... Avtomobilski teden 13, 2019

Očitno je FCA zanimiv predvsem za francoske avtomobilske korporacije.

Tudi Renault (menda) snubi FCA

Ali prihaja čas velikih združevanj, se uresničuje tisto, kar je pred dolgimi leti napovedal pokojni Sergio Marchionne – da bo avtomobilski svet obvladovalo le nekaj avtomobilskih korporacij? Morda je bil italijanski Kanadčan veliko večji vizionar, kot smo to lahko domnevali v času, ko je bil še živ.

Pred nekaj tedni je Carlos Tavares, prvi mož PSA (Peugeot Citroën), ki je predlani pod svoj koncernski dežnik postavil še nemški Opel in britanski Vauxhall, nekdaj sestavna dela GM Europe, namignil, da bi jih zanimalo sodelovanje-združevanje z recimo Fiat Chrysler Automobiles (FCA). To je bilo tudi vse, pri čemer so pri FCA izrazili določen interes za pobudo. Sedaj je prišel novi snubec, prav tako iz Francije, in sicer Renault. Ta sedaj sanira vse tisto, kar je povzročila aretacija Carlosa Ghosna, predvsem pa si želi tesnejše povezave s sicer povezanim Nissanom (ki ima v svojih nedrjih še Mitsubishi). Ta hip je videti oziroma slišati, da zlasti pri Nissanu niso posebej naklonjeni združevanju (sedaj govorimo o zvezi Renault-Nissan-Mistubishi), eden izmed najhujših nasprotnikov pa je sedanji Nissanov izvršni direktor Hiroto Saikawa. Če bo hotel francoski partner zvezo utrditi in poglobiti, potem bo treba spremeniti lastniška razmerja oziroma povezave, ki so sedaj takšne, da ima Renault veliko vpliva na Nissan, ta malo ali skoraj nič na Renault. Zanimivo je tudi to, pravi Financial Times, da naj bi se Carlos Ghosn že pred tremi leti s FCA pogovarjal o povezavi ali združitvi, vendar je rdečo luč prižgala francoska vlada kot največji (15-odstotni) posamični lastnik.

No, če bo prišlo lastniške ali kakšne drugačne povezave, bo svojo težo imelo tudi dejstvo, da je sedanja tržna vrednost Renaulta 16,8, japonskega Nissana okoli 35, medtem ko naj bi bil FCA vreden približno 23 milijard dolarjev …

***

Smart se že vse od svojega nastanka sooča s precejšnjimi težavami.

Smart gre na Kitajsko

Smart je sestavni del koncerna Daimler AG, ki ima pod seboj tudi Mercedes-Benz, kljub vsemu trudu nekako ne najde pravega odziva avtomobilskega trga. Po nekaterih podatkih naj bi imel vsako leto od 500 do 700 milijonov evrov izgube, njegova lanska prodaja pa je bila manjša za 4,6 odstotka in ni presegla 128 tisoč vozil. Sedaj se tej tovarni obeta nova, morda ugodnejša prihodnost.

Nemški Daimler AG in kitajski Geely, katerega lastnik Li Shufu je lani postal največji posamični delničar nemške avtomobilske skupine, sta se dogovorila o skupni naložbi z lastniškim deležem v razmerju 50/50. Po sedanjih napovedih naj bi nova družba začela novo generacijo Smarta (ali morda Smartov) izdelovati v drugi polovici leta 2022. Oba partnerja nista razkrila podrobnosti tega dogovora, to naj bi bilo znano še pred koncem leta. Je pa ob tem Dieter Zetsche, vodilni mož Daimlerja AG, ki letos odhaja v pokoj, dejal, da bosta »obe družbi močna partnerja pri izdelavi električnih vozil, saj bomo skupaj razvili novo generacijo električnega Smarta«. In zakaj je to pomembno za nas na tej strani Karavank?

V novomeškem Revozu v okviru programa Edison na istem tekočem traku ob Renaultu Twingu nastaja tudi Smart ForFour. Ta je v produkcijskem smislu v veliki senci Twinga, a je za obseg proizvodnje v naši edini avtomobilski tovarni vendarle dovolj pomemben. V sporočilu o ustanovitvi nove skupne družbe sta Daimler AG in Geely zapisala, da bo Smart ForTwo do leta 2022 nastajal v tovarni v francoskem Hambachu, prav tako pa tudi Smart ForFour v Novem mestu. O tem, kaj se bo dogajalo po tem datumu, pa seveda nič.

***

Brexit zmanjšuje proizvodnjo avtomobilov v VB.

Nejasnost krči izdelavo avtomobilov

Ker je Brexit tam, kjer pač je, pri čemer se zdi, da se zlasti britanska politična nomenklatura, ki se gre starodavne igrice v Westminstru, komaj kaj zmeni za razdeljenost Otoka in je povsem gluha za dramatična opozorila gospodarstva, ni presenetljiv naslednji podatek: februarja je britanska izdelava avtomobilov v primerjavi z lanskim februarjem padla za 15 odstotkov.

V drugem letošnjem mesecu so otoške tovarne naredili dobrih 123 tisoč osebnih avtomobilov, februarsko zmanjšanje proizvodnje pa je že deveto po vrsti. Kot pravijo na Otoku, je to predvsem posledica skromnejšega izvoza na Kitajsko (ta se je v zadnjih mesecih zmanjšal celo za 56 odstotkov), v države Evropske unije (minus 15 odstotkov), medtem ko je izvoz v ZDA padel za 2,8 odstotka. Ob tem je predsednik britanskega združenja proizvajalcev vozil (SMMT) dejal, da bi to moral biti znak za alarm, saj je povsem jasno, da bo britansko gospodarstvo brez ustreznega dogovora z EU utrpelo veliko škodo. Ampak sedaj bi se morali že navaditi, da je to glas vpijočega v puščavi.

Janez Kovačič