Avtomobilski teden 12, 2021 Avtomobilski teden 12, 2021
Tesla kot vohunski ‘pripomoček’ Naraščajoča napetost med ZDA in Kitajsko, deloma se je vmešala tudi Evropska unija, utegne imeti raznolike, številne in ta hip... Avtomobilski teden 12, 2021

Tesla utegne biti del kolateralne škode v napetih odnosih med Kitajsko in ZDA.

Tesla kot vohunski ‘pripomoček’

Naraščajoča napetost med ZDA in Kitajsko, deloma se je vmešala tudi Evropska unija, utegne imeti raznolike, številne in ta hip predvsem nepredvidljive stranske posledice. Morda utegne biti zaradi tega najprej in precej prizadeta tudi ameriška Tesla in seveda ‘njen’ Elon Musk.

Kitajske vojaške oblasti so namreč prepovedale ali vsaj svetovale lastnikom Tesl, naj se s temi avtomobili ne vozijo na vojaška območja. Ta hip še ni čisto jasno, ali naj bi ‘priporočilo’ veljalo tudi za druge državne objekte oziroma območja. Seveda se je takoj odzval Musk, rekoč, da »bomo odšli, če se bo izkazalo, da so naši avtomobili uporabljeni za vohunjenje«. V tej izjavi je nekaj nejasnosti, zato bo treba še počakati na nekatere podrobnejše razlage ukrepa kitajskih oblasti. Toda že sedaj je jasno, da gre za poteze, ki so sestavni del napetih odnosov med obema velesilama v zadnjem času, pri čemer je Tesla zaradi svojega ameriškega porekla in poslovne uspešnosti na kitajskem avtomobilskem prostoru zelo primerna tarča.

Tesla je tovarno v kitajskem Šanghaju postavila leta 2019, saj je to eden izmed znanih pogojev za poslovanje na največjem svetovnem (avtomobilskem) trgu. Lani so tam prodali nekaj več kot 147 tisoč Tesel, nekako tretjino vsega, kar so naredili. Zelo veliko uspeha žanje Tesla 3, pa tudi nekateri večji oziroma precej držaji avtomobili te ameriške tovarne. Glede na to, da so Tesle, ki v veliki meri omogočajo tudi avtonomno vožnjo, opremljene s številnimi kamerami, naj bi bil sum kitajskih vojaških oblasti menda utemeljen. Če bo Tesla kolateralna žrtev odnosov med ZDA in Kitajsko, pri čemer je prav vedeti, da je marsičesa kriv Donald Trump z vztrajno, vendar nikoli dokazano trditvijo o kitajskem izvoru Covidu-19, potem se dobro ne piše niti številnim drugim ameriškim, evropskim in japonskim avtomobilskim tovarnam na Kitajskem. Sicer pa lahko o tem marsikaj povedo japonske avtomobilske hiše. Te so bile pred nekaj leti precej prizadete zaradi napetosti med Kitajsko in Japonsko, saj v Konfucijevi deželi še niso pozabili na japonsko divjanje med drugo svetovno vojni.

***

Mirafiori: manj stranišč, manj pogosto čiščenje in nižja temperatura.

Varčevanje v Mirafioriju …

Pred slabima dvema mesecema je začel tudi operativno delovati novi avtomobilski konglomerat Stellantis. Ta je združil francoski PSA in italijansko-ameriški FCA. Že precej pred združitvijo je bilo napovedano, da naj bi združitev na letni ravni pripomogla k prihranku vsaj pet milijard evrov. Ob tem je vodstvo koncerna obljubilo, da ne bo ne odpuščanja ne zapiranja tovarn.

Sedaj iz torinskega Mirafiorija, največje tovarne italijanskega Fiata, prav tam, kjer nastaja električna izvedenka Fiata 500, prihajajo novice o tem, kako naj bi ob vsem drugem prihranili te milijarde. V tovarni so zmanjšali število delujočih sanitarij, zmanjšali število ljudi, ki jih čistijo, hkrati so znižali temperaturo in za povrh reorganizirali možnosti prevoza na delovna mesta. Kot je ob tem dejal eden izmed predstavnikov tovarniškega sindikata, se zdi, da ti ukrepi bolj posledica odločitve domačega menedžmenta in da ne gre za nekakšno strategijo, ki jo hoče uveljaviti vodstvo koncerna. In kot je to že običajno, vodstvo tovarne Mirafiori ni komentiralo trditev zaposlenih oziroma sindikalnih predstavnikov.

***

Nemški Audi je lani posloval slabše kot leto prej, a bodo zaposleni vendarle dodatno nagrajeni.

Audi bo kljub vsemu nagradil zaposlene

Zvečinoma še vedno velja, da je bilo leto 2020 porazno za avtomobilsko industrijo. Po vsem tistem, čemur smo bili priča in se je dogajalo tudi pred našimi očmi, bi bila trditev še vedno dokaj točna. Toda nekateri zadnji podatki, ki prihajajo iz avtomobilskih hiš, kažejo na relativnost trditve. Velja, vsaj deloma, tudi za nemški Audi.

Lani je ingolstadtska tovarna prodala 1,69 milijona vozil, kar je bilo za skoraj osem odstotkov manj kot leta 2019. To je bil precejšen padec, a precej manjši kot globalni, ki je bil lani približno 15-odstoten. Povsem razumljivo in pričakovano je bilo, da se je zmanjšal tudi prihodek od prodaje (lani 49,9 milijarde evrov, leto prej 55,6 milijarde evrov), hkrati pa je bil občutno manjši tudi dobiček pred posebnimi obremenitvami (lani 2,73 milijarde evrov, leta 2019 pa 4,50 milijarde evrov. Tako ali drugače, precej neugodne številke.

Toda vse to je bilo ‘doseženo’ v prvih treh trimesečjih, ko je bila pandemija Covida-19 v polnem razmahu. Nato se je Evropa, vsaj tista avtomobilska, nekako stabilizirala, še nekaj prej se je to zgodilo na Kitajskem, ki je tudi za to nemško tovarno skoraj izjemnega pomena. V zadnjem, torej četrtem trimesečju lanskega leta je Audi prodal nekaj več kot 505 tisoč vozil, kar je bilo najboljše trimesečno obdobje v zgodovini te tovarne! Priznavajo, da je k temu pripomoglo okrevanje nekaterih, sicer že omenjenih ključnih trgov, hkrati je bil uspešen tudi »aktivni protikoronski menedžment podjetja«. In ker je bilo tako, bo Audi nagradil svoje zaposlene. Tisti, ki delajo v tovarnah v Nemčiji, bodo na svoj račun dobili dodatnih 1.080 evrov. To je sicer bistveno manj kot leta 2019. (3. 880 evrov), a verjetno dovolj, da leto 2020 ne bo zapisano zgolj ali predvsem v črnih barvah …

Janez Kovačič

 


 

Privacy Preference Center