Avtomobilski teden 12, 2019 Avtomobilski teden 12, 2019
Porsche: visok bonus za zaposlene Za avtomobilske tovarne se začenja obdobje, ki je lahko zanimivo oziroma veselo – če so rezultati dobri. In če... Avtomobilski teden 12, 2019

Tudi letos je Porsche bogato nagradil svoje zaposlene.

Porsche: visok bonus za zaposlene

Za avtomobilske tovarne se začenja obdobje, ki je lahko zanimivo oziroma veselo – če so rezultati dobri. In če so, je veselo tudi za tiste, ki tam delajo. No, lansko leto na splošno ni bilo tako spodbudno in za zaposlene radodarno kot leto 2017, toda nekateri bodo v prihodnjih mesecih z veseljem ugotavljali stanje na svojem računu. Tako bo vsekakor pri Porscheju.

Okoli 25 tisoč delavcev te nemške premijske avtomobilske hiše, ki je lani naredila in tudi prodala 256 tisoč avtomobilov, kar je bilo za okoli štiri odstotke več kot leta 2017, to pa med drugim pomeni, da je že nekaj let ni ‘nišna’, bo ob redni aprilski plači dobilo še 9.000 evrov bonusa. S tem podjetje nagrajuje zaposlene, ki si lahko rečejo, da delajo dobro in gre zato tovarni dobro. V seštevku bo bonus sicer 9.700 evrov, vendar bodo 700 evrov namenili posebnemu tovarniškemu pokojninskemu skladu (Porsche Vario Rente). In kakšen  je lanski finančni izkaz?

Prometa je bilo lani za 25,8 milijarde evrov (plus 10 odstotkov), čisti dobiček je dosegel vrednost 4,3 milijarde evrov, kar je bilo za štiri odstotke več kot predlani, število zaposlenih v koncernu pa se je povečalo za devet odstotkov na skupaj 32 tisoč. To tudi pomeni, da vsi niso bili deležni bonusa, kar verjetno pomeni, da so ga dobili zgolj zaposleni v domačih, torej nemških tovarnah.

Za konec še primerjava z bonusom za leto 2017. Lani so zaposleni dobili 9.656 evrov bonusa, ki pa je bil ravno tako kot letos sestavljen iz dveh delov: 6.300 evrov je znašal čisti bonus, 356 evrov pa je kapnilo na račun zato, ker so lani praznovali 70-obletnico Porscheja …

***

Herbert Diess, prvi mož koncerna VW, vse stavi na električno mobilnost.

Volkswagen začenja električno ofenzivo

Po nekajletnem obotavljanju, kako naprej in v katero smer naj bi šel razvoj, se sedaj zdi, da pri nemškem Volkswagnu ni več dvomov. Veliko ali skoraj vse stavijo na električno mobilnost in posledično pravo ofenzivo električnih avtomobilov. Z nekaj malenkostnega pretiravanja bi bilo mogoče reči, da bodo vse drugo v Wolfsburgu poslali na smetišče, pa bo, kar bo. In nekaterim se zdi takšna usmeritev vendarle nekoliko problematična.

Herbert Diess, prvi človek koncerna (pred nedavnim se je znašel pod plazom očitkov, ker je v neki primerjavi uporabil geslo, napisano na vhodu v nekatera koncentracijska nacistična taborišča – Delo osvobaja), je napovedal, da bodo v prihodnjih desetih letih na trg poslali kar 70 novih e-modelov (električnih avtomobilov) oziroma dvajset več, kot so napovedovali doslej. S tem naj bi se tudi število avtomobilov, narejenih na novi e-platformi, v omenjenem času z načrtovanih 15 povečalo na približno 22 milijonov. Le tako, meni Diess, naj bi koncern do leta 2050 dosegel zastavljeni cilj in sicer naj bi bili do tedaj popolnoma CO2 nevtralni.

Nobenega dvoma torej ni, da je koncern VW, ki ga še vedno tepe vse tisto, kar si je nakopal z afero Diesel-Gate (prav te dni je ameriška agencija za vrednostne papirje SEC obtožila tako VW kot njenega nekdanjega prvega moža dr. Martina Winterkorna zavajanja investitorjev), trasiral svojo prihodnost. Dvomi pa nemško združenje avtomobilske industrije VDA, ki sicer nima neposrednega vpliva na odločitve svojih članic oziroma posameznih tovarn. Pri VDA namreč menijo, da VW preveč stavi zgolj na električne avtomobile, povsem pa zapostavlja takšne ali drugačne hibride, gorivne celice, pogon na plin, skratka vse druge oblike alternativnega pogona. No, čez nekaj let bo jasno, kdo je imel prav.

***

Carlos Ghosn je odšel iz pripora, sojenje pa naj bi se začelo jeseni.

Sojenje Carlosu Ghosnu naj bi se začelo septembra

Na Carlosa Ghosna smo nekoliko pozabili, a afera je še vedno zelo zanimiva in tudi vroča. V ozadju oziroma zvezi Renault-Nissan-Mitsubishi se je zgodilo marsikaj, očitno je, da si predvsem Renault želi umiriti okoliščine in zvezi omogočiti nov zagon brez Ghosna. Ta seveda nikoli več ne bo sedel na stol najpomembnejšega človeka skupine, ki še vedno vztraja, da je bila lani po obsegu proizvodnje/prodaje največja na obli. Kaj se torej dogaja s slavnim Carlosom?

Ta hip nič posebnega. Ko so se pred nedavnim v Tokiu sestali najpomembnejši ljudje zveze, je preko svojih odvetnikov zahteval, da bi se udeležil sestanka. Seveda mu niso ustregli. Je pa jasno, da se temeljito pripravlja na sojenje, ki naj bi se po nekaterih trditvah začelo šele septembra, torej še mesec ali dva kasneje, kot so sprva domnevali.  Zanimivo je tudi, da še naprej ostaja član Nissanove uprave, kajti o njegovem odpoklicu mora odločati  skupščina delničarjev. Ta pa bo na sporedu šele prihodnji mesec in vsaj do tedaj si lahko CG reče, da ga še niso povsem odpisali.

Janez Kovačič