Avtomobilski teden 11, 2020 Avtomobilski teden 11, 2020
IAA: iz Frankfurta v München Ni povezano s koronavirusom, ki je tako elegantno odpihnil letošnji ženevski avtomobilski salon in nedvomno odprl novo poglavje v... Avtomobilski teden 11, 2020

Avtomobilski salon v Frankfurtu se premika v bavarski München.

IAA: iz Frankfurta v München

Ni povezano s koronavirusom, ki je tako elegantno odpihnil letošnji ženevski avtomobilski salon in nedvomno odprl novo poglavje v zgodovini oziroma organizaciji takšnih in podobnih (avtomobilskih) prireditev, pač pa z odločitvijo, ki so jo že pred časom sprejeli v nemškem Frankfurtu. Tam so sklenili, da slovitega avtomobilskega salona, znanega tudi pod kratico IAA, ne bo več. Nekaj časa je v zraku viselo vprašanje, kaj in kam, sedaj pa je vse jasno – v bavarski München.

Avtomobilski salon v Frankfurtu je bil organiziran bienalno, torej je bil na sporedu vsako drugo leto, izmenjeval se je s pariškim avtomobilskim salonom. Odločitev, da se po dobrih sedemdesetih letih nemško finančno središče odpove avtomobilski razstavi, je tudi posledica lanskega slabšega obiska (le okoli 560 tisoč obiskovalcev), predvsem pa spremenjenih okoliščin na tem področju. Bolj ali manj je znano, da so v zadnjem času avtomobilske tovarne nekoliko spremenile pogled na salone, saj gre za visoke stroške, po drugi strani pa so novi časi prinesli tudi drugačne oblike predstavljanja avtomobilskih novosti. Kot vse kaže sedaj, so v bavarskem Münchnu glede tega nekoliko drugačnega mišljenja. Prvi salon pri njih bo, tako kaže, prihodnjo jesen. Ta hip je težko reči, kako se jim bo prireditev posrečila in kaj vse se utegne do tedaj še zgoditi, vendar ni sporno, da utegnejo odpoved letošnjega ženevskega avtomobilskega salon, premik iz Frankfurta v München, bistveno drugačen datum prav tako znanega avtomobilskega salon v ameriškem Detroitu in še marsikaj drugega precej spremeniti tovrstno (avtomobilsko) sceno.

***

Gradnjo nove tovarne Tesla v Nemčiji spremljajo številne težave.

Elon Musk postavlja Nemcem ultimat

Že pred meseci se je tovarna Tesla odločila, da bo v Nemčiji, nedaleč od Berlina, zgradila tovarno. Delo naj bi dobilo nič manj kot 12 tisoč(!) ljudi, letno naj bi iz tovarne pripeljalo kar 500 tisoč vozil, skupna investicija pa naj bi bila vredna okoli štiri milijarde evrov. Napovedi se obetavne, toda pri Tesli je nujna previdnost oziroma skepsa, saj se je doslej že prevečkrat zgodilo, da napovedano niso uresničili ali zgolj deloma. Toda v tem primeru smo priča zanimivemu dogajanju na nemški politični in tudi avtomobilski sceni.

Ko je postalo jasno, da bo treba za gradnjo posekati kar velik gozd, so se zbudile civilne iniciative oziroma zelena gibanja, ki so zahtevala ponoven pregled načrtov. Stvar se je precej zakomplicirala še zaradi domneve oziroma trditve, da bo tovarna močno posegla tudi v varstvo vodá, saj je jasno, da bi se poraba vode občutno povečala. Pred nedavnim se je prav zaradi tega oglasil sam Elon Musk, pri čemer je bilo njegovo sporočilo zelo jasno: ali boste težave hitro rešili ali pa gremo! Ob vsem tem je zanimiva predvsem reakcija nemške avtomobilske industrije oziroma nekaterih njenih najvidnejših predstavnikov. Tako je Herbert Diess, prvi mož koncerna Volkswagen, dejal: » Birokratske ovire ne morejo odločiti, kdo je boljši, VW ali Tesla, pač pa naj zmaga tisti, ki izdeluje boljše avtomobile. Zdrava konkurenca bo pripomogla k temu, da bo Nemčija še boljša in bolj konkurenčna!«

Ta hip še ni jasno, kako bodo v Nemčiji uredili težave oziroma zadrege, ki jih sproža nameravana gradnja Tesline tovarne. Vendar je povsem nesporno, da bi se ali se bo prodaja električnih Tesel občutno povečala, s tem pa bi se laže uresničil ambiciozni načrt nemške vlade. Ta računa, da naj bi bilo do leta 2030 na nemških cestah nič manj kot deset milijonov električnih avtomobilov. Zahtevna naloga.

***

Zoe je bil februarski električni prvak v sosednji Italiji.

Virus odgnal kupce

Coronavirus, ki tako zavzeto razsaja v Italiji (in še kje), je iz avtomobilskih trgovin pregnal veliko kupcev. Februarja so v Italiji tako prodali 162 tisoč osebnih avtomobilov, kar je bilo za ne tako visokih 8,8 odstotka manj kot februarja lani. Januar je bil po tej strani nekaj manj problematičen (minus 5,9 odstotka), toda bolj ali manj je jasno, da bodo prihodnji meseci še bistveno skromnejši. Kot domnevajo pri združenju uvoznikov avtomobilov, bo letošnja prodaja avtomobilov skoraj zagotovo občutno nižja od lanske, saj naj bi prodali vsega 1,5 milijona avtomobilov, medtem ko so jih lani več kot 1,9 milijona.

Ob tem ko je Fiat, ki je sestavni del koncerna Fiat Chrysler Automobiles (FCA), začasno zaprl nekaj tovarn, je skromen obliž na vse skupaj podatek o poslu z električnimi baterijskimi vozili. Prodaja se je namreč februarja povečala za 900 odstotkov, saj jih je bilo prodanih 2.530, njihov tržni delež se je povečal na 1,5 odstotka, medtem ko je bil lanskega februarja komaj 0,1-odstoten. Najbolje prodajani električni avtomobil je bil v drugem letošnjem mesecu Renault Zoe, nekaj malega pa je zaostal VW Up!.

Avtomobilske tovarne so seveda zabeležile kar globoke minuse, čeprav ne vse. FCA oziroma Fiat je padel za 6,9 odstotka, medtem ko je bilo kupcev vozil tovarne Opel za 28 odstotkov manj. Je pa imel koncern Volkswagen februarja za 1,2 odstotka več kupcev, pri čemer je šlo dobro Škodi, Seatu in Porcheju, Audiju pa nekaj slabše. Tudi BMW in Mercedes-Benzu letošnji februar ne bo ostal v dobrem spominu, kajti prvi je zabeležil 9,6, drugi pa kar 21-odstotni minus.

Janez Kovačič