Avtomobilski teden 11, 2019 Avtomobilski teden 11, 2019
BMW že petič največji ameriški izvoznik avtomobilov V čakanju na odločitev Donalda Trumpa, ali bodo za evropske avtomobile uvedli nove oziroma dodatne carine v... Avtomobilski teden 11, 2019

BMW je bila lani največji ameriški izvoznik avtomobilov.

BMW že petič največji ameriški izvoznik avtomobilov

V čakanju na odločitev Donalda Trumpa, ali bodo za evropske avtomobile uvedli nove oziroma dodatne carine v višini 25 odstotkov, je trgovinsko ministrstvo sporočilo, da je bil lani največji ameriški izvoznik avtomobilov nemški BMW. Njihov izvoz v minulem letu je bil vreden nič manj kot 8,4 milijarde dolarjev, lovoriko pa so Nemci osvojili že petič zapored. Vsaj zanimivo.

BMW ima svojo največjo tovarno prav v ZDA, in sicer v Spartanburgu v zvezni državi Južna Karolina. Zaposluje okoli 11.000 ljudi, lani pa so na tuje izvozili okoli 234 tisoč BMW serij X. Še posebej zanimivo je, da so več kot tretjino avtomobilov izvozili na Kitajsko, s katero pa imajo ZDA prav tako neporavnane račune. Bolj ali manj je znano, da že nekaj časa trajajo pogovori, ki se vrtijo okoli dodatnih carin na kitajsko blago. Če se bo to zgodilo, bo to občutno prizadelo tudi BMW in njegov izvoz na ta največji avtomobilski trg na obli. Posledice ne morejo biti kakšna posebna skrivnost. Že lani se je BMW zaradi tega odločil preseliti proizvodnjo X3 v svojo južnoafriško tovarno, deloma so povpraševanje zapolnili tudi s proizvodnjo na Kitajskem. A Spartanburg ostaja najpomembnejši člen v verigi tovarn münchenske avtomobilske hiše, morebitne carine tako na ameriški kot evropski strani pa poslovanju gotovo ne bi bile ali ne bodo v korist, kvečjemu obratno.

***

Infiniti odhaja iz Zahodne Evrope, menda pa ostaja na njenem vzhodnem delu.

Velika Britanija: odhaja tudi Infiniti

Ker ta hip še nihče ne ve, kakšen bo Brexit – trd, mehak ali zmehčan –, avtomobilske tovarne, ki poslujejo na Otoku, stopnjujejo pritisk na vlado Therese May. Sedaj se je temu pridružil še Infiniti, odličnejši del Nissana.

To tovarno na evropskih trgih slabo poznamo, Nissan jo je ustanovil predvsem za ameriški trg – tako kot Toyota Lexus in Honda Acuro –, so pa Infinitiji nastajali v Nissanovi britanski tovarni v Sunderlandu. Sedaj Infiniti sporoča, da bo tam prenehal izdelovati dva svoja modela, in sicer športna terenca Q30 in QX30. S tem naj bi bilo ob delo kakšnih 250 zaposlenih, že pred časom pa je Nissan sporočil, da ne bo izdeloval nove izvedenke X-Traila, kar je bilo sprejeto z ogorčenjem. Infiniti ob tem zatrjuje, da se umika predvsem z zahodnoevropskih trgov, kjer resnici na ljubo ni žel kakšnega posebnega tržnega uspeha. Lani je tam prodal 5.800 avtomobilov, kar je zelo skromno. Zanimivo ob tem pa je, da ostaja na vzhodnoevropskih prostorih in tudi v Rusiji, kjer pa mu je šlo očitno dokaj dobro. Pri nas pa je ta tovarna tako rekoč povsem neznana, kar pa je že druga zgodba. Kakorkoli že, Infiniti naj bi se po novem bolj posvetil Kitajski in znova Severni Ameriki oziroma ZDA.

Vprašanje ostaja: če bi ne bilo Brexita, takšnega ali drugačnega, bi premijska japonska hiša ostala na Otoku?!

***

Berdn Osterloh znova stopa na nemško sceno.

Volkswagen bo odpuščal

Nemški Volkswagen je te dni znova precej na očeh, razlogi pa niso povsem nepričakovani ali nerazumljivi. Herbert Diess, prvi človek skupine, ki jo sestavlja 12 zelo različnih avtomobilskih znamk, je bil v tem pogledu zelo jasen: v drugi polovici letošnjega leta bo znano, kako se bo organizirala skupina. Kaj to pomeni, ta hip še ni jasno, obstaja pa možnost, da se bo VW odločil za prodajo nekaterih avtomobilskih imen. Vsekakor pa ne bodo ‘oddali’ Porscheja in Škode.

Po drugi strani pa so pred to največjo avtomobilsko skupino na obli – za sedaj še ni povsem jasno, ali je to res VW, ali pa morda Toyota oziroma zveza Renault-Nissan-Mitsubishi –, veliki izzivi. Sedaj je postalo jasno, da se je njihova operativna marža, pomemben element dobičkonosnosti, lani znižala na 3,8 odstotka, medtem ko je bila še leto prej 4,2 odstotka. VW si želi, da bi jo do leta 2022 dvignili na šest odstotkov. Toda tega ni mogoče doseči brez nekaterih ostrih in problematičnih rezov. Sedaj je že jasno, da bo skupina odpuščala in da bo po vsej verjetnosti ob delo kakšnih 7.000 zaposlenih. To pa je v nasprotju z dogovorom, ki so ga podpisali s tovarniškimi sindikati in v katerem je zapisano, da odpuščanja do leta 2025 ne bo. Zanesljivo bo na sceno stopil močni predstavnik zaposlenih Bernd Osterloh. Kaj se bo zgodilo, je težko reči, toda vse doslej so Nemci znali najti dogovor, ki je kolikor toliko zadovoljil vse strani. In to je nedvomno eden pomembnih razlogov nemške gospodarske moči.

Janez Kovačič