Avtomobilski teden 11, 2018 Avtomobilski teden 11, 2018
Vrsti red je utečen: najprej podatki o lanskem poslu, malce kasneje še številke o izgubi ali dobičku, nato še bonusi, če seveda so. V... Avtomobilski teden 11, 2018

Matthias Müller bo za lansko delo dobil zajetno plačilo.

Vrsti red je utečen: najprej podatki o lanskem poslu, malce kasneje še številke o izgubi ali dobičku, nato še bonusi, če seveda so. V tem zaporedju je šlo tudi pri nemškem Volkswagnu, točno tisti avtomobilski grupaciji, ki je zadnja leta zelo v ospredju.

Lani je korporacija poslovala zelo dobro in to kljub temu, da še vedno čuti posledice vsega tistega, kar je prinesel ali povzročil Diesel-Gate. Izdelala je okoli 10,7 milijona vozil, pri čemer ta hip še vedno ni znano, ali bo v njegovi vitrini znova lovorika največjega na obli – skupina Renault-Nissan trdi, da so lani vendarle naredili nekaj več kot tovarna na oni strani Rena – promet je bil vreden 231 milijard evrov, dobiček naj bi znašal zajetnih 11 milijard evrov. Številke so zelo ugodne, pri čemer poslovno, finančno in še kakšno moč korporacije dokazuje tudi podatek, da jih je doslej škandal z izpusti dizelskih motorjev stal vsaj 30 milijard evrov! To je denar, ki bi spravil na kolena marsikatero drugo avtomobilsko skupino, Volkswagen pa je le malce klecnil in je, tako se zdi ta hip, iz nje izšel celo močnejši ter z jasno oblikovano poslovno in modelsko strategijo.

In zato sedaj prihaja čas, ki se ga mora veseliti njegov prvi mož Matthias Müller. Za seboj ima zelo turbulentna leta, kajti tovarno je prevzel v času, ko se je zdelo, da se bo sesula kot hišica iz kart. Nekajkrat se je zdelo, da bo moral pospraviti mizo, šlo je celo tako daleč, da lani ni obiskal detroitskega avtomobilskega salona – ker se je, tako kot številni drugi visoki predstavniki koncerna, bal morebitne aretacije zaradi domnevne vpletenosti v škandal. Čeprav je še vedno nejasno, ali je o aferi ‘kaj vedel ali ne’ še prej, preden je prijel krmilo Volkswagna v svoje roke (pred tem je bil prvi mož Porscheja, ki je prav tako v VW lasti), si sedaj lahko reče, da mu je šlo skoraj kot po maslu. In sicer tako dobro, da bo na svoj račun za delo v letu 2017 dobil 10,1 milijona evrov. To med drugim pomeni, da bo zaslužil skoraj petino več kot Dieter Zetsche, predsednik uprave Daimlerja AG (Mercedes-Benz), ki se lahko pohvali, da lani prehitel dva velika rivala, torej münchenski BMW in ingolstadtski Audi. In še malenkostno pojasnilo: čeprav nova pravila koncerna ne dovoljujejo posamična izplačila, višja od 10 milijonov evrov, bo Müller vendarle dobil nekaj več tudi zaradi posebnega pokojninskega dodatka. Ko bo čez slabi dve leti odšel v pokoj, mu bo prišel zelo prav …

***

BMW ima za seboj najuspešnejši februar vseh časov.

Medtem ko VW ‘poračunava’ za leto, ki je že preteklost, je BMW že globoko v prihodnosti ali vsaj trdno v sedanjosti. In je kaj pokazati.

Letošnji februar je bil najuspešnejši drugi mesec v zgodovini bavarske avtomobilske tovarne belo modrega znaka. Skupina, ki poleg matične tovarne šteje še ‘britanska’ Mini in Rolls Royce, je skupaj prodala nekaj več kot 178 tisoč avtomobilov oziroma 5,8 odstotka več kot lanskega februarja. Tudi številke za oba letošnja meseca so ugodne – prodanih je bilo 348 tisoč avtomobilov, to pa je 4,8-odstotno povečanje. Znotraj je nekaj razlik: Beemvejeva prodaja je zrasla za 5,1 odstotka (155 tisoč vozil), Minijeva pa se je odebelila za veliko bolj prepričljivih 10,8 odstotka (dobrih 23 tisoč avtomobilov). Koliko je v prodal RR, niso sporočili … V odstotkih se je v tem času pri BMW najbolj povečal posel z BMW serije 1 (plus 33, 2 odstotka), prodaja X1 je poskočila za 22,5 in serije 5 za dobrih 13 odstotkov.

Münchenska hiša se zelo trudi s svojo serijo i, kar je seveda razumljivo, saj je vanjo vložila izjemno veliko denarja in tudi sicer naj bi imeli električni avtomobili zelo obetavno prihodnost. Za februar oziroma letošnja prva dva meseca niso natančneje razdelali podatkov o prodaji, pravijo pa, da je bilo letos prodanih malenkost več kot 15 tisoč vozil serije i oziroma 40 odstotkov več kot v primerljivem lanskem času. V ZDA, ki je za Bavarce največji posamični trg električno gnanih vozil, so jih februarja prodali 1.936 oziroma 7,3 odstotka vsega, kar je skupina BMW prodala na oni strani Atlantika. Sicer pa cilji ostajajo nespremenjeni: letos naj bi se za bavarske ‘električarje’ odločilo vsaj 140 tisoč kupcev. Ambiciozno.

***

V Veliki Britaniji imajo nekaj idej o tem, kako rešiti okoljske probleme.

Okoljska zavzetost Stare celine nikoli ni bila zelo vprašljiva, čeprav je več kot očitno, da je zelo raznolika. Še večje vprašanje je, ali zavzetost ne bo občutno skopnela tisti hip, ko bo zgolj približno jasno, koliko bo vse skupaj stalo. V Veliki Britaniji, ki se poslavlja od EU, se pojavljajo prve ideje o tem, kako in na kakšne način do nujno potrebnega denarja.

Na Otoku, ki še vedno ne ve, ali mu bo ‘zunaj’ bolje ali slabše, ugotavljajo, da je umazan zrak oziroma okolje, h kateremu veliko prispevajo tudi avtomobili s takšnimi ali drugačnimi motorji, krivec za vsaj 40 tisoč smrti letno. Prav zato se krepijo pritiski oziroma zahteve, da naj bi do leta 2040 dokončno in povsem prepovedali prodajo vozil s klasičnimi motorji z notranjim zgorevanjem. Cilj je izjemno zahteven, če ne tudi nerealen, pa čeprav po trditvah britanskega Združenja izdelovalcev in prodajalcev vozil »otoška avtomobilska industrija vlaga milijarde v razvoj tehnologij, ki bodo pripomogle k rešitvi problemov. Toda sodelovati morajo tudi druge industrije«, pravijo v združenju. In rodila se je prva ideja, ki pa očitno najbolj računa prav na avtomobilsko industrijo.

Prav ta naj bi prispevala v poseben sklad, v katerem naj bi vsako leto zbrali približno 220 milijonov funtov. Idejo podpira tudi britanska vlada, pri čemer je zanimivo, da London kot največje in nedvomno eno najbolj onesnaženih mest iz tega sklada naj ne bi dobilo niti penija. Ali bo ta denar zadostoval za bistveno izboljšanje zraka in vsega okolja, je seveda zelo zelo vprašljivo. Se pa ob tem zdi precej ambiciozna britanska napoved, bistvena za zmanjšanje vseh okoljskih problemov: na oni strani Rokavskega preliva naj bi do leta 2040 okoli 80 odstotkov novih avtomobilov poganjala elektrika. Bomo (bodo) videli.

Janez Kovačič