Avtomobilski teden 10, 2021 Avtomobilski teden 10, 2021
Porsche povečal lastniški delež v Rimac Automobili Zgodilo se je hitro, morda kar presenetljivo hitro, vendar ne iznenada: nemški Porsche je, tako kot je... Avtomobilski teden 10, 2021

Porsche je še povečal svoj delež v hrvaškem podjetju, krati pa krepi svojo poslovno politiko investiranja v različna zagonska podjetja.

Porsche povečal lastniški delež v Rimac Automobili

Zgodilo se je hitro, morda kar presenetljivo hitro, vendar ne iznenada: nemški Porsche je, tako kot je bilo napovedano pred kakšnim tednom, povečal svoj lastniški delež v hrvaškem podjetju Rimac Automobili. Po novem bo imel nemški izdelovalec prestižnih športnih avtomobilov v svojem lastništvu 24 odstotkov Rimac Automobili, hrvaško podjetje pa bo s tem ‘bogatejše’ za okroglih 70 milijonov evrov.

Nedvomno drži, da Rimac Automobili postaja resen partner nekaterih najpomembnejših avtomobilskih tovarn oziroma podjetij in to ne le v Evropi. Porsche je v zagonsko hrvaško podjetje, ki ga je ustanovil Mate Rimac, vstopilo leta 2018, nato pa leto kasneje svoj lastniški delež povečalo na okroglih 15 odstotkov. Sedanja lastniška sestava se počasi spreminja, toda največji lastnik ostaja ustanovitelj Mate Rimac. Solastniki so tudi zaposleni – delež v podjetju imajo vsi zaposleni, od snažilke naprej, seveda v različnih deležih, je pred časom dejal Mate Rimac . Sledi Porsche, pa južnokorejski avtomobilski konglomerat Hyundai skupaj s Kio in še nekateri. Ob povečanju lastniškega deleža in dotoku svežega denarja, ki naj bi ga hrvaško podjetje porabilo za gradnjo novih proizvodnih prostorov in zaposlitev novih delavcev (sedaj je zaposlenih okoli 1000 ljudi), je Porsche sporočil, da je pri Rimac Automobili že naročil »izdelavo novih inovativnih serijskih komponent«. Kako bo z napovedjo, da naj bi bil v ta posel vključen tudi Bugatti, ki je v lastniškem naročju koncerna Volkswagen, ta hip še ni jasno. Je pa znano, da Porsche s to potezo le nadaljuje svojo poslovno politiko vlaganja v zagonska podjetja in tudi, to je vsekakor zanimivo, v sklade tveganega kapitala (t.i. hedge founds). Kot pravijo, imajo delež v več kot 20 zagonskih podjetjih in osmih skladih tveganega kapitala. Vsekakor zanimive poteze in poslovna politika enega izmed najuspešnejših avtomobilskih izdelovalcev na obli.

***

Od leta 2023 bodo na nekaterih evropskih trgih na voljo Renaulti, preoblečeni v Mitsubishije. Morda Clio?

Renaulti bodo tudi Mitsubishiji

O zvezi Renault-Nissan-Mitsubishi se zadnje mesece ni prav veliko slišalo. Kar razumljivo, kajti bistveni del zveze, torej francoski Renault, je v obsežnem procesu spreminjanja oziroma prestrukturiranja, ki zanesljivo vključuje tudi novomeški Revoz. Bolj ali manj je jasno, da bodo morali postoriti marsikaj. Vse tisto, kar je povzročil škandal oziroma afera, ki jo je nedvomno najbolj in najprej zakuhal Carlos Ghosn, nekoč nesporni šef zveze, je pripomoglo k občutnemu razkolu med partnerji zveze, še posebej med Renaultom in Nissanom. Ampak nekaj se kljub temu dogaja.

Drugi japonski člen v tej zvezi, torej Mitsubishi, naj bi od leta 2023 naprej na določenih (pomembnih) evropskih trgih svojo ponudbo obogatil vsaj z dvema ‘prodajnima uspešnicama’ skupine Renault. Tako bodo Japonci povečali ponudbo svojih vozil, pri čemer bosta ta dva avtomobila »odražala gene znamke Mitsubishi«. Ta hip še ni jasno, za katere sestrske avtomobile skupine Renault naj bi šlo, pri čemer gre verjeti, da bosta to res zgolj Renaulta. Skupina Renault namreč ob matični francoski znamki sestavljajo še romunska Dacia, ruska Lada oziroma AvtoVAZ in prav tako francoski Alpine. Težko je verjeti, da bi imeli v mislih kakšen avto dirkaške Alpine, verjetno ima veliko več možnosti ‘naš’ Clio …

***

Po velikem skoku vrednosti delnic se je kapitalizacijska vrednost ameriške Tesle povečala za neverjetno vsoto.

Tesla: znova v nebo

Pravzaprav bi se morali že navaditi. Vse, kar je povezano z ameriško Teslo, pa naj gre za njen vesoljski program ali avtomobile, dve dejavnosti, ki sta najbolj na očeh, je v presežnikih – pozitivnih, sem in tja (še) tudi negativnih. Tokrat je v ospredju dogajanje na slovitem Wall Streetu, kjer je doma newyorška borza in kjer gospodari borzni indeks Nasdaq.

Nekako teden dni je vrednost delnic Tesla na tej borzi padala. Toda ko so na dan prišli podatki o tem, kako je tovarna prodajala na Kitajskem, tam jih tudi izdeluje, se je vse skupaj obrnilo v povsem drugo smer. Tovarna je sporočila, da je februarja Kitajcem prodala točno 18.318 avtomobilov, mesec prej, torej januarja, pa 15.484. Številki se morda zdita skromni ali nič izjemni, toda ve se, da je lansko leto Tesla končala s prodajo nekaj več kot 500 tisoč vozil. To pomeni, da je zgolj v dveh mesecih dosegla okoli sedem odstotkov skupne lanske prodaje zgolj na enem, sicer izjemno pomembnem trgu, kar je bilo za ameriške investitorje dovolj. Vrednost delnice je zrasla za nič manj kot 20 odstotkov, kar je največji dnevni skok od lanskega februarja. Na hitro so tudi izračunali, kaj to pomeni za tržno kapitalizacijo tovarne – ta se je povečala za nič manj kot 100 milijard dolarjev! Na borzi je vrednost trgovanja z delnicami te tovarne presegla 43 milijard dolarjev, kar je bilo bistveno več, kot je znašal promet z delnicami drugih oziroma tistih, ki kotirajo na borzi. Zgolj za primerjavo: to je bilo trikrat več, kot pa je bila vrednost trgovanja z delnicami slovitega Appla, ki je bil na drugem mestu po obsegu poslov z njihovimi delnicami. Presunljivo, pri čemer niso sporočili, koliko se je povečalo bogastvo Elona Muska …

Janez Kovačič