Avtomobilski teden 1, 2020 Avtomobilski teden 1, 2020
Menedžerski pobeg stoletja Leto se – vsaj z novinarskega in še posebej novinarsko-avtomobilističnega zornega kota – ni moglo začeti bolje in bolj odmevno. Za... Avtomobilski teden 1, 2020

Carlos Ghosn: še dolgo ga bomo spremljali in pisali o njem.

Menedžerski pobeg stoletja

Leto se – vsaj z novinarskega in še posebej novinarsko-avtomobilističnega zornega kota – ni moglo začeti bolje in bolj odmevno. Za to je poskrbel nam tako ljubi Carlos Ghosn.

Še preden se je leto 2019 dokončno izteklo, je iz Libanona prišla presenetljiva novica: Carlos Ghosn je tako rekoč ušel iz japonskega hišnega zapora. Tam je čakal na začetek sojenja, ki naj bi se začelo spomladi ali pa bolj verjetno še precej kasneje. Vemo: japonske oblasti so ga obtožile vrste finančnih oziroma poslovnih goljufij, grozila mu je visoka zaporna kazen. Vse od predlanskega 19. novembra, ko so mu nataknili lisice na tokijskem letališču, je bil bodisi v čisto pravem bodisi v hišnem zaporu. Ves ta čas se je pritoževal nad japonskim pravnim sistemom, ki obtožencem ne dovoljuje komuniciranja ne z javnostjo niti z družinskimi člani. Njegovo gibanje je bilo torej omejeno na stanovanje oziroma hišo, žena ga ni smela obiskati, le v prisotnosti odvetnikov je lahko uporabljal telefon in splet. Nekajkrat je napovedal tiskovno konferenco, na kateri naj bi povedal, kako in kaj, vendar jo je tudi vedno odpovedal – ker so mu tako svetovali odvetniki in ker na Japonskem ni v navadi, da bi obtoženi še pred začetkom sojenja oštevali sodne in druge oblasti. Sedaj je iz Libanona sporočil, da bo kmalu, menda prihodnji teden, povedal, kaj se mu je dogajalo na Japonskem. Ampak povsem verjetno je, da ne bo povedal, kako se mu je posrečilo oditi iz dežele vzhajajočega sonca.

Po pisanju nekaterih naj bi ga na letališče in kasneje na letalo(!) pretihotapili v prtljagi z glasbenimi instrumenti. Vsi, ki so kdajkoli leteli z letalom, ve(m)do, da je morala biti to zelo precizno izpeljana operacija, ki je še toliko težja na Japonskem. Kakorkoli že, poročajo, da se je Ghosn sestal tudi z libanonskim predsednikom (ki je trenutno v odstopu) in se mu zahvalil za pomoč. Lepo, kajti ko se je med bivanjem v japonskem zaporu pritoževal nad neudobnostjo jetniške postelje, mu je libanonski veleposlanik tja dostavil vzmetnico. Ni znano, ali so mu jo dovolili uporabiti … Vsekakor pa so sedaj zganili Turki, ki so priprli sedem ljudi, med njimi štiri pilote, ki naj bi pomagali Ghosnu prileteti do Istanbula in nato naprej v Bejrut. Zakaj se je odločil prav za Libanon? Ni težko uganiti. Najprej zaradi tega, ker Libanon in Japonska nimata sklenjenega sporazuma o izročanju državljanov, potem pa zato, ker je tudi libanonski državljan. Ima tudi francosko in brazilsko državljanstvo, toda vse tri potne liste naj bi mu odvzeli ob aretaciji na Japonskem. Kakorkoli že, zgodba se bo še zapletala in razpletala in ne bi bilo zelo čudno, ko bi čez čas o tem posneli film – saj se ne dogaja prav pogosto, da bi eden vodilnih svetovnih avtomobilskih menedžerjev tako spektakularno ‘potoval’ na relaciji Japonska-Libanon …

***

Volkswagen: Diesel-Gate še dolgo ne bo pozabljen.

Pogajanja med Volkswagnom in zvezo nemških potrošnikov

Zapleta in znova razpleta se tudi sloviti Diesel-Gate. Kot je prav tako znano, je doslej škandal iz blagajne nemškega Volkswagna odnesel vsaj 30 milijard evrov in vse kaže, da še dolgo ne bo poniknil.

Kot sporočajo iz Wolfsburga, kjer je doma koncern VW, so z zvezo nemških potrošniških organizacij (VZBZ) začeli pogovore o možni poravnavi. Znano je, da številni nemški lastniki avtomobilov, v katerih naj bi bil vgrajen sporni program, ki je napačno prikazoval vrednost izpušnih plinov, tožijo VW. Ta se je na različne načine pogodil z ameriškimi oblastmi oziroma ameriškimi lastniki spornih vozil, saj jim je priznal visoke odškodnine oziroma omogočil brezplačno zamenjavo problematičnih avtomobilov z novimi ipd. Povsem drugačno pot je ubral v Evropi in to je eden poglavitnih razlogov tako za skupinske kot tudi individualne tožbe proti VW. Za skupinsko tožbo se je ob pomoči slovenske potrošniške organizacije lani odločilo tudi nekaj tisoč Slovencev, vendar je še povsem nejasno, kako se zadeva razpletla. Glede pogajanj v Nemčiji pa pri VW pravijo, da upajo na ugoden izid oziroma dogovor. Bomo videli.

Janez Kovačič