Audi Q2: na slovenskem trgu Audi Q2: na slovenskem trgu
Ker ni posebnega razloga, da bi se slovenski avtomobilski trg obnašal bistveno drugače kot drugi na Stari celini, je bolj ali manj pričakovano, da... Audi Q2: na slovenskem trgu
Audi Q2: najmanjši iz družine Q utegne še povečati Audijevo dominacijo na trgu športnih terencev.

Audi Q2: najmanjši iz družine Q utegne še povečati Audijevo dominacijo na trgu športnih terencev.

Ker ni posebnega razloga, da bi se slovenski avtomobilski trg obnašal bistveno drugače kot drugi na Stari celini, je bolj ali manj pričakovano, da se Audiju Q2, novemu in ta hip najmanjšemu športnemu terencu (SUV) te znamke, pri nas napoveduje dokaj obetavna prihodnost. Marsikaj povedo letošnji podatki o poslu z avtomobili nasploh in posebej športnimi terenci, pri čemer je bila Audijeva ponudba že doslej spoštljivo pestra.

V letošnjih desetih mesecih se je prodaja avtomobilov povečala za šest odstotkov, računajo, da bo dosegla številko 66 tisoč. Omembe vredno je, da se je skoraj za četrtino povečala tudi prodaja v premijskem razredu, točno tistem, kjer se ob Audiju poskušata predvsem BMW in Mercedes-Benz, pa morda še Volvo. Še bolj zanimivo je, da raste tudi prodaja fizičnim osebam, kar se v zadnjih letih ni dogajalo. Trg s športnimi terenci pa je tudi pri nas skoraj nebrzdan in to tako rekoč v vseh segmentih; v premijskem razredu gre skoraj tretjina prodaje športnim terencem! Audi Q2 se je torej pojavil ob pravem času in povsem realna se zdi napoved, da naj bi se zanj prihodnje leto ogrelo kakšnih 300 kupcev. Če se bo to zgodilo, bo to pomenilo, da bo imela ingolstadtska avtomobilska hiša v svojih rokah skoraj 50 odstotkov slovenskega trga s športnimi terenci.

  • 1VK_4772
  • 1VK_4773
  • 1VK_4774
  • 1VK_4787warc
  • 1VK_4778
  • 1VK_4780
  • 1VK_4783lw
  • 1VK_4782
  • 1VK_4803a
  • 1VK_4800
  • 1VK_4799
  • 1VK_4798sh
  • 1VK_4806lash
  • 1VK_4804

Najmanjši iz družine Q se v dolžino potegne do 419 centimetrov (Q3 je 20 centimetrov daljši) in se zdi vsaj na prvi pogled kot nekoliko povišani A3. Čeprav gre za športni terenec, je od tal oddaljen skromnih 145 milimetrov, zanj pa je značilna t.i. mnogokotna oblika in razmeroma nizka okna, zato deluje vsaj malo tudi kupejevsko. Namenili so mu 12 karoserijskih barv, količnik zračnega upora je 0,30, v najskromnejšem primeru tehta 1.205 kilogramov, v prtljažnik pa gre najmanj 405 in največ 1.050 litrov prtljage, pri čemer je zadnja sedežna klop deljiva v razmerju 40/60 ali pa 20/40/20.

Znotraj je Q2 bolj ali manj tipičen Audi – dobrodošla abstinenca stikal, pa kar velik oziroma 8,3-palčni zaslon sredi armaturne plošče ter po želji povsem digitaliziran prikazovalnik, kar je seveda Q2 podedoval od drugih Audijev oziroma avtomobilov koncerna Volkswagen. Ob 260-centimetrski medosni razdalji ni pričakovati kakšnega izjemnega udobja na zadnjih sedežih, a je mogoče notranjosti zelo individualizirati ali jo celo razkošno opremiti, kar seveda ni posebna novost.

Še manj je novo, da je Q2 naphan z zelo raznolikimi asistenčnimi sistemi (med temi je tudi Audijev t.i. Pre Sense Front, ki zmore prepoznati pešce na cesti in ustrezno ukrepati) in da je vozeči telefon ali tablica s številnimi možnostmi povezave. Motorjev je načeloma šest – načeloma zgolj zaradi tega, ker ta hip vse še ni naprodaj, bo pa kmalu (denimo 2.0 TFSI s 140 kilovati oziroma 190 ‘konji’ bo na voljo sredi prihodnjega leta). Na začetek bencinske ponudbe je postavljen 1,0-litrski trivaljnik TFSI (85 kilovatov, 116 ‘konjev’), sledita pa 1,4- in 2,0-litrski agregat (110 kilovatov, 150 ‘konjev’ oziroma 140 kilovatov/190 ‘konjev’). Dizli so trije in sicer 1,6-litrski TDI (85 kilovatov ali 116 ‘konjev’), pa dve varianti 2,0-litrskega motorja (110 kilovatov/150 ‘konjev’ ter 140 kilovatov ali 190 ‘konjev’). Zraven gre 6-stopenjski ročni menjalnik ali pa 7-stopenjski S-Tronic, načeloma je pogon na prednji kolesni par, na voljo je seveda tudi Quattro.

Prodajni načrti so znani, cene prav tako. V najcenejši bencinski izvedbi (1,0 TFSI, ročni menjalnik, pogon spredaj) je Q2 naprodaj za 24.600 evrov, najcenejši dizel (1,6 TDI, ročni menjalnik, pogon spredaj) pa za 25.900 evrov.

Foto: VK