Audi e-tron: na slovenskem trgu Audi e-tron: na slovenskem trgu
Pri Audiju gre z elektrifikacijo zares: napovedali so po eno novo povsem električno vozilo na leto in tu je prvi iz te vrste. E-tron,... Audi e-tron: na slovenskem trgu

Audi e-tron: skoraj idealna razdelite mase med osi in dobre 2,5 tone suhe teže.

Pri Audiju gre z elektrifikacijo zares: napovedali so po eno novo povsem električno vozilo na leto in tu je prvi iz te vrste. E-tron, ki bi mu bilo lahko ime tudi eQ6, je na našem trgu naprodaj za 83.000 evrov.

Dolžinsko je namreč e-tron med Q5 in Q7 (s katerima si deli tudi platformo), je pa z višino 1,63 metra od vseh različic Q nekoliko nižji – delno na račun športnejšega videza, še bolj pa na račun izkoriščanja vsake malenkosti za manjšo porabo. Kljub temu želi prepričati tudi s terensko resnostjo: vzmetenje je serijsko zračno in zato prilagodljivo v obe smeri iz izhodiščnih 172 milimetrov oddaljenosti trebuha od tal.

  • 2019-04-04 11.32.15ac
  • 2019-04-04 11.22.55ac
  • 2019-04-04 11.26.50ac
  • 2019-04-04 11.31.55a
  • 2019-04-04 11.32.03a
  • 2019-04-04 11.23.18-1a
  • 2019-04-04 10.17.16-1aw
  • 2019-04-04 11.20.18aw
  • 2019-04-04 11.42.15
  • 2019-04-04 11.18.56
  • 2019-04-04 11.19.22a
  • 2019-04-04 11.42.25a
  • 2019-04-04 11.44.39

Različica, ki je ta hip pri nas naprodaj, je e-tron 55 quattro. To po nekem še vedno dvomljivem Audijevem algoritmu pomeni, da ima 265 kilovatov sistemske moči pogona (in kratkotrajnih 300), quattro pa je že uveljavljena oznaka za štirikolesni pogon. To naprej pomeni, da sta motorja dva, za vsako od osi svoj; prednji zmore 125, zadnji pa 140 kilovatov (kratkotrajno 135 in 165 kW); v osnovi avtomobil poganjata zadnji kolesi, prednji pogon pa se vklaplja po potrebi.

Bolj kot moč impresionira največji navor; tega je stalno na voljo 561, kratkotrajno pa celo 664 Njutonmetrov. Razveseljiv pa zna biti tudi podatek o dosegu po novih normah WLTP, saj naj bi s polno baterijo prevozil lepih 417 kilometrov. Baterija se na klasični domači vtičnici (11 kW) napolni v 8,5 ure, na nekoliko zmogljivejši (22 kW, na voljo bo kasneje) v 4,5 ure, na javnih polnilnicah (150 kW) pa naj bi se do 80 odstotkov napolnila v pol ure.

E-tron je sicer tipičen Audi Q, izdaja ga le opazno krajši prednji previs, kar omogoča pogon z elektromotorjem. Kot športni terenec se pohvali z možnostjo vleke do 1,8 tone težke prikolice, pa tudi s 660-litrskim prtljažnikom, ki je povečljiv do 1.725 litrov.

Tudi kokpit ne bi mogel biti od kake druge znamke, vključno z dvema (velikima) zaslonoma na sredini armaturne plošče. Toda e-tron ima lahko še dva in sicer na prednjem delu vratnih oblog. Slika prihaja nanju z dveh zunanjih kamer, ki nadomeščata običajni vzvratni ogledali. Zaslona sta 7-palčna OLED in samodejno prikazujeta tri načine slike: avtocesta, ovinki in parkiranje, kot se jim reče pri Audiju. Zanimivo, a tudi aerodinamično učinkovito.

Okroglih 83 tisočakov bo torej treba odšteti za e-tron 55 quattro in še nadaljnjih 1.700 za razkošnejšo različico Advanced. To pa seveda še ni konec; obljubljajo skorajšen prihod šibkejše različice 50 (skupnih 230 kW), a tudi zmogljivejše S, ki ima na zadnji osi dva pogonska elektromotorja in skupnih 370 kilovatov. Kakorkoli že bo, pri slovenskem zastopniku menijo, da jih bo šlo letos na našem trgu okoli 40 v denar.◄

Foto: VK

No comments so far.

Be first to leave comment below.