Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Basis Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Basis
Barvitost Bi kupili A3 Sportback v kateri od barv iz ozadja na zgornji fotografiji? Oranžnega, rumenega, zelenega? Ker vem, kaj si večina misli, vprašam:... Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Basis

Audi A3 Sportback 1.0 TFSI: presenetljive zmogljivosti malega 3-valjnika, ki je povsem dorasel tej karoseriji in njeni vsebini.

Barvitost

Bi kupili A3 Sportback v kateri od barv iz ozadja na zgornji fotografiji? Oranžnega, rumenega, zelenega?

Ker vem, kaj si večina misli, vprašam: in zakaj hudiča ne?

***

Saj vem, saj vem; avtomobil izraža več prestiža, če je črn ali če je vsaj videti črn. Tudi prav. A pri A3 je bolj pomembno nekaj drugega: lani je praznoval 20-letnico, v dveh desetletjih pa je ključno prispeval k znatnemu porastu prodaje vozil te znamke. Čeprav smo leta 1996 od zlobnih jezikov slišali, da je to ‘zgolj dražji Golf’.

Oblikovno se v 20 letih v osnovi (če gledamo zgolj razmerja zunanjosti) ni kaj dosti spremenil in kot Sportback (5-vratna različica A3) je vsekakor bolj uporaben in navsezadnje tudi bolj popularen. Jasno, danes ima času primerno motorno masko in zadnje luči, ki ga oblikovno in filozofsko postavljajo ob bok večjim avtomobilom te znamke.

  • 1VK_6020a
  • 1VK_6041ash
  • 1VK_6018a
  • 1VK_6018acb
  • 1VK_6013a
  • IMG_3867a
  • 1VK_5967a
  • 1VK_5968la
  • 1VK_5980a
  • 1VK_5969a
  • 1VK_5970a
  • 1VK_5972a
  • 1VK_5974
  • 1VK_5975
  • 1VK_5993
  • 1VK_5978la
  • 1VK_5992law
  • 1VK_5990la
  • 1VK_5991a
  • 1VK_5985

Izmenjava sklopov znotraj koncerna že dolgo ni več novost in nekaj manj časa ni več predmet neodobravanja pri kupcih. Za povrh so pri Audiju ves čas sledili svojim, pri Volkswagnu pa svojim oblikovnim smernicam in danes je med A3 in Golfom na pogled ogromna razlika. Tudi v notranjosti: A3 (Sportback) s kokpitom ustvarja jasno, urejeno in pregledno okolje, ki skriva podton tehničnega videza z ne preveč črtami. Merilnika sta tradicionalno velika in pregledna, pri čemer je za razliko od splošne navade tu merilnik hitrosti zelo natančen tudi pri hitrostih nad 140 kilometrov na uro.

Če voznik hoče, lahko prijetno (in športno) nizko sedi, kar tudi ni splošen standard avtomobilske industrije – vsaj ne v tolikšni meri. Odlična sta tudi sedeža in enako velja za volanski obroč, kar je v ta A3 prišlo z doplačili, ter za nastavitve za vožnjo.

Vsekakor in neizpodbitno drži, da z A3 kupec dobi več kot z Golfom, a je pri tem treba biti previden: če se odločate za A3 in želite več opreme, ne začenjajte pri osnovnem paketu Basis. Takšno početje lahko pripelje do tega, da za dodatke plačate skoraj polovico osnovne cene, pa še vedno kaj manjka – pri testnem tako ni bilo potovalnega računalnika (od njega je bil le podatek o dosegu), navigacijske naprave, poštene notranje osvetlitve, tempomata, varnostnih asistenčnih sistemov in morda še česa, je pa imel dinamične smernike (postopno prižiganje lučk od znotraj navzven) zadaj, mesto za brezžično polnjenje mobilnega telefona, sistem za nastavitev vozne dinamike Audi Drive Select in samodejno bočno parkiranje. Med drugim.

  • 1VK_6002
  • 1VK_5996
  • 1VK_6004
  • 1VK_6003
  • 1VK_5997
  • 1VK_5998
  • 1VK_5999
  • 1VK_6001
  • 1VK_6000
  • 1VK_6025a
  • 1VK_6027a
  • 1VK_6030a
  • 1VK_6031
  • 1VK_6017r
  • 1VK_6011a
  • 1VK_6009
  • 1VK_6010
  • 1VK_6007a
  • 1VK_6012a
  • 1VK_6032
  • 1VK_6006a
  • 1VK_6005al
  • 1VK_6050

Pa vendar kaže biti pri tem A3 pozoren na nekaj čisto drugega. Se morda spomnite, kdaj je imel nazadnje kak Audi 1.000 ‘kubikov’ v motorju? Najbrž nikdar. Če gledamo v času nazaj, je bil to najbrž NSU 1000, kjer pa so kar hitro prostornino dvignili na 1,2 litra.

Toda kljub svojemu ‘le’ litru prostornine je ta TFSI odličen izdelek in več kot primeren za A3 (Sportback). Že njegov miren in tih tek je vrhunski, pozimi se izjemno hitro ogreje (kar pomeni tudi hitrejše ogrevanje notranjosti) in ima lepo navorsko krivuljo. To v praksi pomeni, da lepo vleče že od 1.000 vrtljajev v minuti in da je z njim lahkotno speljevati.  V 6. prestavi se pri 1.500 pelje kakih 70 kilometrov na uro in če takrat voznik pohodi plin, najprej tiho (kot v daljavi) zagrmi, hip za tem pa čisto spodobno potegne. Ni za prehitevati na cesti izven naselja, a potegne – predvsem glede na majhno prostornino – presenetljivo lepo.

Navorska krivulja je sicer res lepa, a ni posebej visoka; nekaj temu botruje majhna prostornina, nekaj pa (ker kupci tudi pri A3 zvečine posegajo po motorjih TDI) na račun dejstva, da gre pač za bencinski motor. Je pa zato (ta) TFSI dosti bolj elastičen od dizelskega (1.6) TDI, ker pomeni, da lepo pospešuje od 1.000 do vsaj 6.500 vrtljajev v minuti, česar ni sposoben noben avtomobilski dizel.

Razlike med bencinskim in dizelskim strojem so znane skoraj tako dolgo kot oba stroja, vključno s porabo. Ta TFSI ni požrešen niti ob zmernem priganjanju, nikoli pa ne bo porabil kot TDI. Zmernost porabe motorja 1.0 TFSI povečuje še zelo dolg menjalnik, kar so si pri Audiju lahko privoščili zaradi dobre krivulje navora in velike elastičnosti motorja: v 5. prestavi pri 5.000 kaže merilnik hitrosti 200, pa je še ena prestava na voljo. Ta (6.) sicer ne pospešuje več, hočem pa reči, da je pri nižjih vrtljajih poraba ustrezno manjša. In odtod tudi pohvalno majhna testna poraba.

Navad se je težko znebiti, tako bo marsikdo morda pomišljal tudi pred nakupom A3 z litrskim motorjem. A povsem neupravičeno: zagotovo se lepše in bolj dinamično pelje kot z 1.2 TFSI (78 kW) in skoraj enako kot z 1.4 TFSI (90 kW). Praksa tudi kaže, da se 1.0 odlično izkaže na potovanjih: če voznik vzdržuje 160 kilometrov na uro (6., 3.400), motor mirno in tiho teče, tehnika v celem pa je kriva, da potniki z voznikom na čelu takšne vožnje ne doživljajo stresno.

Barvitost zato ne pomeni zgolj barv samih; takšen A3 (Sportback) dokazuje, da današnja barvitost (motorne) ponudbe omogoča marsikaj, česar si še pred desetletjem niti v sanjah nismo predstavljali.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -5° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 6.010 – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen način AUTO – Nokian WR A4 – brez prikazovalnika trenutne porabe goriva, brez tempomata

Poraba in trušč

60 km/h, 1.800/min: 87 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.200/min: 88 dB

100 km/h, 2.200/min: 91 dB

130 km/h, 2.800/min: 94 dB

160 km/h, 3.400/min: 96 dB

Testni krog: 8,2 l/100 km

Pohvale

+ motor: miren in tih tek, zmerna poraba

+ krivulja navora, elastičnost

+ možnost nizkega sedenja

+ ergonomija

+ kokpit in okolje

+ položaj za volanom

+ materiali, detajli v notranjosti

+ strešna nosilca

+ vodljivost, lega na cesti

+ zvok avdio sistema

Graje

– nima potovalnega računalnika in tempomata

– slaba (draga) kombinacija osnovnega paketa in doplačilne opreme

Na kratko

Z litrskim bencinskim motorjem A3 Sportback resda ni športna duša, a še zdaleč ni podhranjen. Ostajajo pa odlična dinamika podvozja, zelo dobri notranji materiali, okusno zasnovana notranjost, pripravna prilagodljivost notranjosti, praktičnih pet vrat in doza prestiža, ki jo prinesejo štirje krogi.

Cene

Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Sport: 26.400 evrov

Audi A3 Sportback 2.0 TDI S tronic Quattro Sport: 36.760 evrov

Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Basis: 24.270 evrov

Testni Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Basis: 35.794 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 3-valjni – bencinski – turbopuhalo – neposreden vbrizg – gibna prostornina 999 cm3 – največji navor 200 Nm pri 2.000-3.500/min – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.000-5.500/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Vozna dinamika: (Audi Drive Select) položaji Comfort, Auto, Dynamic, Individual

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektromehanski servo – gume 225/40 R 18 V Nokian WR A4

Mere: dolžina 4.313  mm – širina 1.785 mm – višina 1.426 mm – medosna razdalja 2.637 mm – najmanjša razdalja od tal ni podatka – rajdni krog 10,9 m – notranja širina spredaj 1.453 mm, zadaj 1.422 mm – prtljažnik 380/1.220 l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.180 kg – dovoljena skupna obremenitev 560 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 206 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,9 s – poraba (kombiniran cikel) 4,7 l/100 km – izpust CO2 108 g/km

Foto: VK