Alfa Romeo Stelvio in Giulia Alfa Romeo Stelvio in Giulia
Manekenki Dva značaja. Eden je športni terenec, drugi je klasična, prav tako športna limuzina. Dovolj različna, da iščeta vsak svojega kupca. A hkrati tudi... Alfa Romeo Stelvio in Giulia

Giulia (levo) in Stelvio: videz, ki te ne pusti hladnega, in pogon, ki ti požene kri po žilah.

Manekenki

Dva značaja. Eden je športni terenec, drugi je klasična, prav tako športna limuzina. Dovolj različna, da iščeta vsak svojega kupca. A hkrati tudi zelo sorodna: oba sta znamke Alfa Romeo in druži ju enaka mehanika. Mehanika čustev.

***

V avtomobil znamke Alfa Romeo se ni težko zaljubiti, ker preprosto privlači. Z oblinami, začetimi in zaokroženimi z značilnim in prepoznavnim navzdol obrnjenim trikotnikom. A tudi s kokpitom, ki združuje eleganco zunanjosti in športnost avtomobila, za katerega človek takoj ugotovi, da zmore pognati kri po žilah.

  • 1VK_3731la
  • 1VK_3760ac
  • 1VK_3771a
  • 1VK_4097a
  • 1VK_3754la
  • 1VK_3755la
  • 1VK_3749ac
  • 1VK_3690
  • 1VK_3635wra
  • 1VK_3640a
  • 1VK_3622
  • 1VK_3633wa
  • 1VK_3639w
  • 1VK_3670
  • 1VK_3685a
  • 1VK_6379caww
  • 1VK_3909ca
  • 1VK_3883arc
  • 1VK_3889aa
  • 1VK_3891a
  • 1VK_3899a
  • 1VK_3907a
  • 1VK_3895ra

Športnih terencev je danes (skoraj) toliko kot avtomobilov vseh drugih vrst in oblik, a le eden je Stelvio. So takšni in drugačni, a le Stelvio je Alfa Romeo. Z dvignjeno karoserijo, značilno za športne terence, si Stelvio upa s ceste na kolovoz ali na travnik, toda njegovo okolje je cesta in med cestami takšna, na kateri je treba pošteno sukati volanski obroč. Štirikolesen pogon zagotavlja brezhiben pogon vsakega od koles in zato dodatno pomaga podvozju s športnim vodenjem koles k odlični legi na cesti. Volanski mehanizem je tipičen za Alfa Romeo: prijazno in nezahtevno neposreden, a hkrati dovolj komunikativen in športen, da vabi v ovinke. Vozniku se zato takšna cesta zdi vabljiva in če le ni nujno, se – namesto za dolgočasno avtomobilsko cesto – odloči zanjo. In nikoli mu za to ni žal.

Ni Alfe Romea brez športnega motorja in Stelvio ponuja nabor strojev, ki se po svojih športnih zmogljivostih uvrščajo v sam zgornji razred, pa naj gre za bencinske ali dizelske agregate. Najzmogljivejši med njimi naredi Stelvio avtomobil, pri katerem je treba pridevnik športen spremeniti v športno-dirkaški. In to v tolikšni meri, da za popolno izkoriščanje svojega potenciala zahteva vrhunskega voznika. Najboljše za najboljše.

Pa vendar – za vožnjo Stelvia nista potrebna dirkaški kombinezon in znanje dirkača. Stelvio želi in zna ugoditi tudi vsakodnevnim vožnjam in voznikom, ki želijo zgolj uživati (notranji) prestiž in zmerno športnost. S svojo notranjostjo, vključno s prtljažnikom, zna biti ubogljiv in pripraven vsakodnevni avtomobil in avtomobil za družinske (dopustniške) vožnje.

  • 1VK_0120a
  • 1VK_0113awrc
  • 1VK_0105a
  • 1VK_0106a
  • 1VK_0060awaw
  • 1VK_0091a
  • 1VK_0069a
  • 1VK_0114a
  • 1VK_0022aw
  • 1VK_0019w
  • 1VK_0008cl
  • 1VK_0013w
  • 1VK_0015a
  • 1VK_0051a
  • 1VK_2470a2w
  • 1VK_2564lac
  • 1VK_2633acsh
  • 1VK_2575a
  • 1VK_2441
  • 1VK_2441c
  • 1VK_2503
  • 1VK_2417a
  • 1VK_2410a
  • 1VK_2401ra
  • 1VK_2406aw
  • 1VK_2414a
  • 1VK_2412a
  • 1VK_2415a

Marsikaj od tega velja tudi za Giulio. Njeno ime je zaznamovalo verjetno danes najbolj prepoznavne, odlične športne avtomobile 60. in 70. let prejšnjega stoletja. In prav tako kot tista tudi današnja Giulia izstopa. Sloka, nizka karoserija z velikimi kolesi in z izrazito športno eleganco obljublja vrhunske vozne užitke, ne glede na cesto, hitrost in znanje voznika. Čeprav je njena notranjost zelo podobna tisti v Stelviu, ni dvoma: sedenje blizu tal je danes skoraj pozabljena, a vselej znova navdušujoča vrlina pravega športnega vozila. Njena vozna dinamika omogoča mirno in nadzorljivo vožnjo tudi, ko jo poganja skoraj dirkaški motor s Ferrarijevim pedigrejem ter s 375 kilovati (510 ‘konj’) največje moči. A ne glede na stroj, ki jo poganja, je – tako kot Stelviu med športnimi terenci – tudi Giulii med športnimi limuzinami težko najti dostojnega tekmeca, ko gre za dirkaške sposobnosti in vozne užitke.

***

In vendar, svoji izraziti športnosti navkljub: ko stojita pri miru, se zdita kot manekenki. Čedni, uglajeni, samozavestni. Kar ni težko opaziti.◄

Foto: VK