Telefonski klic iz Montreala je presenetil upravo tovarne Alfa Romeo. Organizator svetovne razstave leta 1967 (od 27. aprila do 29. oktobra) si je želel...

Gandinijev koncept za Montreal je bil bele barve. Serijski Montreal je bil le malo spremenjen.

Telefonski klic iz Montreala je presenetil upravo tovarne Alfa Romeo. Organizator svetovne razstave leta 1967 (od 27. aprila do 29. oktobra) si je želel v tem kanadskem mestu pod sloganom ‘Človek in njegov svet’ razstavo, ki bi bila usmerjena v prihodnost.

Drugi slogan bi bil ‘Man the Producer’ in v okviru tega bi bili razstavljeni izdelki industrijske proizvodnje. V ta namen so povabili tovarno Alfa Romeo, da zagotovi en koncepti avtomobil.

Uprava tovarne se je na to vabilo odzvala ter oblikovalsko izvedbo naročila pri svetovno znanem in priznanem karoseristu Carrozzeria Bertone. Tam je ravno v tistem času dobro začel svojo kariero mladi oblikovalec Marcello Gandini, ki se je že proslavil z oblikovanjem Lamborghinijeve Miure. Zdaj je bil odgovoren za oblikovanje konceptnega avtomobila za tovarno Alfa Romeo, ki naj bi bil šest mesecev razstavljen na Expo ’67.

  • 1VK_7008arc
  • 1VK_7006a
  • 1VK_7019ar
  • 1VK_7013a
  • 1VK_7010a
  • 1VK_7012

Tako je nastal zelo lepo oblikovani kupe s posebej zanimivim rešitvami, kot so oblikovno združena stebrička B in C ter polovično pokriti žarometi z lamelno rešetko. S samo 4,22 m dolžine je vozilo delovalo zelo kompaktno, a tudi izrazito športno. Z opaznimi zračnimi odprtinami na stebričku B ter z velikimi steklenim prtljažnimi vrati je Gandini namignil, kateri pogonski koncept je imel takrat v mislih – na sredinsko postavljen motor! No, zaradi  pomanjkanja časa, da bi za Kanado pravočasno pripravili dva koncepta, so se v Alfi Romeu odločili, da koncepta postavijo na podvozje serijske Giulie, kar je pomenilo spredaj nameščeni motor.

Obiskovalci razstave so bili navdušeni nad belo pobarvanima Alfama, ki se ju je prijelo neuradno ime Montreal.

Razvojni oddelek Alfa Romeo je dejansko že v času trajanja svetovne razstave dobil nalogo, da projekt ‘Montreal’ spravijo k ‘življenju’. Podvozje je ostalo od Giulie, zunanja oblika Marcella Gandinija se je spremenila zgolj v nekaterih detajlih, zadržali pa so tudi ime Montreal, čeprav – ironično – v Kanadi niso prodali niti enega primerka, ker pač niso pripravili različice s specifikacijo za trge severne Amerike.

Da bi sledili športni obliki, so inženirji vgradili motor 2,6-litrski V8 iz športnega avta Tipo 33, ki je v Montrealu zmogel 147 kilovatov. Pri le 1.270 kilogramih mase je bilo to dovolj za 7,4 sekunde z mesta do 100 in za največ 220 kilometrov na uro.

Spomladi leta 1970 so serijski Alfa Romeo Montreal uradno predstavili na salonu avtomobilov v Ženevi. Do leta 1977 so izdelali samo 3.925 primerkov.

Georg Gedl

Foto: Alfa Romeo, Vinko Kernc