Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Super Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Super
Trikotnik in logotip Z novo Giulio je vse drugače, kot smo bili v zadnjih dveh desetletjih pri Alfah vajenih. Tako drugače, da se bodo... Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Super

Nazaj k tradicionalni pogonski zasnovi: Alfa Romeo Giulia.

Trikotnik in logotip

Z novo Giulio je vse drugače, kot smo bili v zadnjih dveh desetletjih pri Alfah vajenih.

Tako drugače, da se bodo tudi dosedanji lastniki Alf v njej za kratek čas počutili tuje.

***

Z obliko oziroma videzom je pač vedno – ali vsaj pogosto – tako in smo vajeni: nov model, nova oblika. Giulia je čedna in dinamična in skladna, da ne potrebuje dodatnih črt in detajlov na zunanjosti – s tako ‘močnim’ logotipom tudi dosti detajlov ne potrebuje. A se vseeno komu zdi premalo izrazna in od daleč ali ponoči neprepoznavna. Kar je lahko tudi dobro.

  • 1VK_7957a
  • 1VK_7881la
  • 1VK_7987a
  • 1VK_7997a
  • 1VK_8010a
  • 1VK_8020a
  • 1VK_7955a
  • 1VK_7946a
  • 1VK_7961a
  • 1VK_7943
  • 1VK_7966a
  • 1VK_7975ar1
  • 1VK_7991a
  • 1VK_8003a
  • 1VK_8078raw

V njeno notranjost se, sploh če je takšna, kot v testni Giulii, ni težko zagledati: značilno italijansko okusne barvne kombinacije (in materiali) in oblika, ki hoče biti bolj dinamična kot pri Audijih in manj natrpana kot pri Beemvejih in Benzih. Lepi volanski obroč in merilniki postavijo piko na i.

Če si nekdo za slogan izbere ‘La meccanica delle emozioni’ (mehanika čustev), je človek postavljen pred hudo dilemo: jo oceniti le s čustvene ali le s tehnične plati? Ali se truditi s kombinacijo obeh?

Vse bi bilo, če bi bila to edina dilema, ko govorimo o Giulii. Pri Alfi Romeo so namreč pošteno zarezali: od prednjega (nazaj) k zadnjemu pogonu. Po četrt stoletja! In ponovna vrnitev imena Giulia – po štirih desetletjih! Najbrž so pri (oziroma pred) tem pošteno razdelali, kakšen je profil tipičnega kupca. Koga so imeli v mislih?

  • 1VK_7811la
  • 1VK_7805w
  • 1VK_7802
  • 1VK_7806
  • 1VK_7810wa
  • 1VK_7807w
  • 1VK_7809sh
  • 1VK_7812wa
  • 1VK_7813wa
  • 1VK_7798wl
  • 1VK_7790l
  • 1VK_7786
  • 2017-02-17 15.45.22
  • 2017-02-19 18.23.44
  • 2017-02-19 18.23.54
  • 2017-02-19 18.24.06l
  • 1VK_7814wa
  • 2017-02-15 15.47.14
  • 1VK_8151
  • 1VK_7794
  • 1VK_7795
  • 1VK_7825
  • 1VK_7817wa
  • 1VK_7796wrl
  • 1VK_7800w
  • 1VK_7824w
  • 1VK_7818w
  • 1VK_7822wla
  • 1VK_7873w
  • 1VK_7874aw
  • 1VK_7878wa
  • 1VK_7864lwc
  • 1VK_7866a
  • 1VK_7869a

Preverimo pri merilnikih. Kot rečeno: veliki, čedni, pregledni, v osnovi ergonomsko brezhibni, natančni, barvno premišljeno obogateni. A na tiste, ki so potrpežljivo čakali na takšno Alfo vsa omenjena leta, so malce pozabili: ni dodatnih (športnih) merilnikov, ni čustvenega odtisa. V mislih imam napise ‘Benzina’, ‘Acqua’, ‘Olio’ in podobno. Še svetovno prepoznaven napis znamke je treba v množici znakov poiskati.

Čeprav je zdaj prav tako prepoznaven slogan ‘Cuore sportivo’ (športno srce) že zgodovina, je mit težko pozabiti ali celo izbrisati: Alfa Romeo je športen avtomobil. Pa tudi če služi ročni zavori gumb (namesto ročice) in četudi je stabilizacijski ESP neizklopljiv. Tista mehanika čustev je močno prepričljiva: volan, podvozje, kinematika prem, zavore, lega na cesti, menjalnik. In motor, četudi dizel. Giulia je bila, če se spomnite, leta 1976 prva Alfa z dizelskim motorjem.

V ničemer avtomobilska industrija ni (če odštejemo elektroniko) toliko napredovala kot prav pri dizlih. Alfini so že nekaj časa ali vsaj zadnji dve desetletji za vzor, se pravi od rojstva motorja JTD. Sedanji je glede vbrizga njegova razvojna evolucija, bolj opazno pa je, da je imela še 159 v motorju podobnih zmogljivosti pet valjev, nova Gilulia pa ima ‘le’ štiri. A izza volana nič tektonsko novega; ostajajo gromko (oddaljeno) grmenje, velikanski navor, izjemna poslušnost tudi pri za dizla nizkih motornih vrtljajih, volja do za dizla visokih vrtljajev (tudi v 4. hitro do 4.700/min, rdeče polje pa se prične pri 4.500). In poraba – s 7 litri za 100 kilometrov si lahko že alfistično hiter, če le malce razmišljaš in smotrno uporabljaš stopalko plina. Z vožnjo nežno do 130 bo popila dobrih 6, a to potem ne bo ‘alfa’ vožnja. Motor torej znova odličen, ni pa ‘bencinar’, jasno.

  • 1VK_7823a
  • 1VK_7843a
  • 1VK_7828a
  • 1VK_7840a
  • 1VK_7830a
  • 1VK_7836
  • 1VK_7829a
  • 1VK_7979al
  • 1VK_7988
  • 1VK_7833a
  • 1VK_7831a
  • 1VK_7832
  • 1VK_7845
  • 1VK_7849
  • 1VK_7945la
  • 1VK_7858la
  • 1VK_7861a
  • 2017-02-18 15.13.23
  • 1VK_7857la
  • 1VK_7862a
  • 1VK_7863la
  • 1VK_7854la

Mirno jo bo lahko vozilo anoreksično dekletce, a je pri današnjih lahkotnih gibih ročice menjalnika v avtomobilski ponudbi v Giulii treba malce bolj pošteno zagrabiti kroglo, da bi uspešno premikali ročico. Se pa oddolži z odličnim povratnim občutkom vklopa in izklopa prestave. Le v vzvratno je res precej težko prestaviti.

Na zavornih čeljustih ne piše Brembo, ampak Alfa Romeo. A se, če ne govorimo ravno o kakšnem Ferrariju, ne spomnim, kdaj bi neke tovarniške zavore tako vrhunsko opravljale svoj posel: pojemek, občutek posedanja avtomobila, odličen nadzor med zaviranjem in neobčutljivost na večkratno zaporedno močno zaviranje. Če bi bilo pri Giulii nujno izpostaviti le eno stvar, bi zapisal: zavore.

A je njen volan zelo zelo blizu. Gre kar verjeti, da je volan tu najbolj natančen in neposreden med njenimi tekmeci: je zelo natančen in še bolj zelo neposreden, celo v takšni meri, da se je tega treba privaditi, da potem lahko to izrabiš pri dvigu dinamike vožnje in pri milimetrski vožnji skozi ovinke. Pa še bonus: odlična (športna) ergonomija volanskega obroča.

S prej zapisanega seznama ostaja še podvozje, kateremu uspeva odlično masno uravnovešeno Giulio dolgo, res dogo ohranjati nevtralno skozi ovinke. Potem se nezaznavno nežno, a hitro in učinkovito oglasi stabilizacijski ESC.

V tej Giulii se zdita genetika mehanike in kokpit v rahlem nesozvočju: dinamike je lahko veliko, sedeža sta pa premalo bočno oprijemljiva, pa tudi nastavitvenih želja ne zmoreta veliko izpolniti. Zadaj je še za spoznanje slabše: še manj oprijema sedeža, trdi hrbti naslonjal prednjih sedežev (čemu?), ni sredinske komolčne opore, ni zračnih rež (pa so še nedavno bile tudi pri manj uglednih Alfah), ni 12-voltne vtičnice, končno pa tudi naslonjalo ni zložljivo, da bi se tako podaljšal sicer nepraktičen limuzinski prtljažnik.

Tudi v splošnem praktičnost ni njena boljša stran, saj predali v kabini ne dosegajo praktičnosti kot pri tekmecih, a vseeno drži, da je življenje v Giulii prijetno. Voznik je, jasno, v središču; položaj za volanom je dobro nastavljiv, meniji na zaslonu med merilnikoma in na osrednjem zaslonu so povsem novi, vključno z logiko upravljanja, a postanejo že po nekajdnevnem druženju prikladni. Osrednji zaslon je zdaj večji kot pri Alfah doslej, a je še vedno manjši kot pri večini tekmecev, pa tudi število funkcij in podatkov je tu manjše. Zato pa razveselijo navolanski gumbi s svojo ergonomijo, ki vključuje lego (na dosegu palcev) in mehaniko (vključno z definiranimi ‘kliki’) gumbov. Navaditi se bo treba še na informacije, ki jih podaja zaslon med merilnikoma (ker so enote veličin skoraj zlite s črno podlago), pa tudi na pogosto poseganje v delovanje samodejnosti klimatske naprave, kjer večji del reši že spreminjanje nastavitve želene temperature.

***

Da sta od dosedanjih Alf ostala le navzdol obrnjen trikotnik in logotip znamke, povsem drži; že dolgo ni bilo avtomobila, ki bi tako močno pretrgal s preteklostjo. Škoda le, da se je to moralo zgoditi tako revolucionarno. Ljudje (kupci avtomobilov) nekako lažje prenesejo evolucijo.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 0° C – stanje števca prevoženih kilometrov 7.712 km – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen program A (Advanced Efficiency) – gume 255/40 R 18 V M+S Bridgestone Blizzak LM001 – analogen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cca 9 cm/ = 0-15 l/100 km)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 2,5 l/100 km – 80 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.700/min: 4,5 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.200/min: 6,5 l/100 km – 88 dB

160 km/h, 2.700/min: 8,5 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 7,2 l/100 km

Pohvale

+ videz notranjosti

+ dinamična zunanjost

+ merilniki

+ zavore

+ volan, podvozje

+ motor (prožnost, elastičnost, zmogljivosti), menjalnik

+ lega na cesti

+ genetika mehanike

+ poraba goriva

+ volanski obroč, komande

+ počutje v vožnji, položaj za volanom

+ podatki potovalnega računalnika

+ navodila za uporabo (delno) na osrednjem zaslonu

+ dnevne luči tudi zadaj

Graje

– stabilizacijski program ni izklopljiv

– gumb za ročno zavoro

– nepodaljšljiv prtljažnik

– nima pametnega ključa

– cev za gorivo s čepom

– notranji predali in odlagalna mesta

– zadnja klop brez sredinske komolčne opore

– ena sama vtičnica za 12 V

– pet samodejnih utripov smernikov

– samodejnost klimatske naprave

Na kratko

Alfa Romeo Giulia je zelo dober avtomobil: dinamičen, športen, čeden, pa tudi takšen, da ga je veselje voziti. Besedo imajo alfisti in vsi drugi potencialni kupci.

Cene

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 150: 29.990 evrov*

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Super: 38.290 evrov*

Testna Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Super: 45.840 evrov*

(*z 2.500 € popusta)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.143 cm3 – največji navor 380 Nm pri 1.500/min – največja moč 132 kW (180 KM) pri 3.750/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon zadaj

Vozna dinamika: (dna) Dynamic, Natural, Advanced Efficiency

Voz in obese: limuzina – samonosna karoserija, 4 vrata, 5 sedežev – spredaj posamične obese, dvojna trikotna prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 255/40 R 18 V M+S Bridgestone Blizzak LM001

Mere: dolžina 4.643  mm – širina 1.860 mm – višina 1.436 mm – medosna razdalja 2.820 mm – najmanjša razdalja od tal 100 mm – rajdni krog 10,8 m – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 480 l – posoda za gorivo 52 l

Mase: vozilo 1.449 kg – dovoljena skupna obremenitev 491 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0-100 km/h 7,2 s – poraba (kombiniran cikel) 4,2 l/100 km – izpust CO2 109 g/km

Foto: VK